Dünyanın en saygın derecelendirme kuruluşlarından olan Interbrand, 2011 yılının en değerli 100 markasını açıkladı. Markalaşmış ürün ve hizmetlerin finansal performansı, satın alma sürecinde markanın rolü ve markanın güçlülüğü kriterleri baz alınarak hazırlanan bu çalışmada, zirvede 71 milyar 861 milyar ABD Doları değer biçilen Coca Cola markası yer alırken 69 milyar 905 milyar dolar değer biçilen IBM markası ikinci, 59 milyar 87 milyon dolarlık Microsoft markası üçüncü, 55 milyar 317 milyon dolarlık Google markası dördüncü, 42 milyar 808 milyon dolarlık General Electric markası beşinci sırada yer alıyor.
Gelelim otomobil markalarına… 27 milyar 764 milyon dolar değer biçilen Toyota markası bu listeye 11. sıradan giriş yapıyor. Bu markayı 27 milyar 445 milyon dolarlık değer biçilen Mercedes-Benz takip ediyor. Otomotivin üçüncü (genel listenin 15.) markası ise 24 milyar 554 milyon dolarlık marka değerine sahip BMW.
Interbrand 2011 araştırmasına göre en değerli otomotiv markaları şu şekilde sıralanıyor:
Sıralama Marka Marka değeri (ABD Doları)
- Toyota 27 milyar 764 milyon
- Mercedes-Benz 27 milyar 445 milyon
- BMW 24 milyar 554 milyon
- Honda 19 milyar 431 milyon
- VW 7 milyar 857 milyon
- Ford 7 milyar 483 milyon
- Audi 6 milyar 171 milyon
- Hyundai 6 milyar 5 milyon
- Porsche 4 milyar 580 milyon
- Nissan 3 milyar 819 milyon
- Ferrari 3 milyar 591 milyon
- Harley-Davidson 3 milyar 512 milyon