Yeni Opel Astra Sedan 1.3 CDTi dizel 95 HP testiyle karşınızdayız. Opel’in kompakt sınıftaki modeli Astra; yeni neslinde hatchback ve station (Sport Tourer) karoserlerinin ardından kavuştuğu sedan gövde seçeneğiyle Ekim 2012’de Türkiye yollarına çıktı. Otomobil severler tarafından beğenilen bir tasarıma kavuşan yeni Astra Sedan 2013 şu an ülkemizde 1.6 lt 115 HP, 1.4 lt turbo 140 HP ve 1.6 lt turbo 180 HP olmak üzere üç benzinli ve bir de 1.3 lt CDTi 95 HP dizel motor seçeneğine sahip.
Dingil mesafesi azaldı, bagajı küçüldü
Yeni Opel Astra Sedan’ın uzunluğu 4658 mm, genişliği 1814 mm, yüksekliği ise 1500 mm. Bu rakamlara göre yeni Astra Sedan, halen Astra Sedan Classic adıyla satışına devam edilen eski modelden 71 mm daha uzun, 61 mm daha geniş ve 42 mm daha yüksek. Ancak işin ilginç tarafı, yeni modelin 2685 mm’lik dingil mesafesi eskisinden 18 mm daha kısa. Öte yandan, yeni Opel Astra Sedan’ın 420 litre olan (stepnesiz 460 litre) bagaj hacmi, eskisinden 70 litre daha küçük. Tüm bu negatif özellikler, dış tasarımdaki sportif hatların bir sonucu olsa gerek.
İç mekân kardeşleriyle ortak
Yeni Opel Astra Sedan’ın kokpiti, gerek tasarım gerekse donanım özelliklerini kardeşleriyle paylaşıyor. Elbette küçük değişiklikler de yok değil. Bunlardan en önemlisi, ön konsola yerleştirilen bagaj açma butonu. Maalesef otomobilin bagaj kapağı, sadece buradaki ve kontakt anahtarındaki butona basılarak açılabiliyor. Öte yandan, sürücü araç kullanırken ön konsoldaki kumanda birimlerini kullanırken yanlışlıkla bu butona bastığında bagaj açılıyor (Bizzat başıma geldi). Kokpitteki malzeme kalitesi karma bir yapıda. Öyle ki, ön konsolun üst kısımları yumuşak, alt kısımları sert plastikten oluşuyor. Ön kapı içlerinde ise üstte sert, ortada yumuşak ve altta yine sert plastik tercih edilmiş. İşçilik konusunda bir kusurun göze çarpmadığı yeni Opel Astra Sedan test aracımızda eşya gözü ve bardaklı konusunda bir sorun bulunmuyor. Geniş bir ağız şeklinde açılan kapaklı torpidonun içi çok geniş. Usb ve Aux girişlerinin vites kolunun ilerisine konumlandırılması kolay kullanım sağlıyor. Ambians aydınlatması, özellikle gece sürüşlerinde hoş bir iç mekân yaratıyor. Kolay takip edilen gösterge birimlerinin aydınlatması da gözü yormuyor. Çok sayıda kumanda birimine yer verilen ön konsoldaki radyo frekansı hafıza butonları hayli küçük. Otomatik klimada sıcaklık derecelerinin buçuklu olmaması (20-21-22 diye gidiyor) bir dezavantaj. Koltuklar rahat, ön koltuklardaki yan yükseltiler, virajlarda yana kaymamanızı sağlıyor. Arka koltuktaki diz mesafesi, azalan dingil mesafesine karşın yeterli.
Performansta da, tüketimde de cimri
Yeni Opel Astra Sedan’ın 1248 cc’lik turbo dizel motoru 4000 d/d’de 95 HP güç ve 1750-3250 d/d’de 190 Nm tork üretiyor. Rakiplerinde yer alan 1.6 litrelik turbo dizel motorlar karşısında nefesi yetersiz kalan bu motor, otomobili 0’dan 100 km/s’ye ancak 14.6 saniyede çıkartabiliyor. Gücünü 5 ileri manuel şanzımanla ön tekerleklere ileten aracın maksimum hızı ise 180 km/s. İlk hızlanma ve ara hızlanma performansında cimri olan test aracımız, aynı zamanda tüketimde de cimri. Bu cimrilik, ilkinin aksine sürücüyü sevindiriyor. Öyle ki, test tüketimimizin ortalaması 5.8 lt/100 km olarak gerçekleşti. Üstelik buna, saatlerce dur-kalk yapmak zorunda kalınan İstanbul trafiği de dâhil.
Sürüş özellikleri başarılı
Başarılı yol tutuş, hızlı tepki veren direksiyon sistemi ve gelişmiş süspansiyon sistemiyle (önde bağımsız, arkada Watt’s) ünlenen Opel Astra, bu özelliğini sedan gövdede de devam ettiriyor. Geniş görüş açıları ve yeterli büyüklükte aynalar da sürüş özelliklerine olumlu etki yapıyor. ABS, ESPPlus, ESC, BAS, HBA, EBD, CBC, CTC, TCPlus gibi birçok elektronik sürüş destek sisteminin tüm donanımlarda standart olarak sunulduğu otomobil, bu güvenlik önlemlerini standart altı hava yastığıyla pekiştiriyor. Vites geçişleri net ve sorunsuz. Ancak uzun yolda, yüksek hızda motor 6’ncı vitesi istiyor. Fren hissi başarılı, ancak hava muhalefeti nedeniyle test ölçümü yapma fırsatımız olmadı.
Fiyatı yüksek
Yeni Opel Astra Sedan 1.3 CDTi modelinin fiyatı (baz fiyat 52.751 TL, test aracının fiyatı 66.851 TL), gerek bizim yorumumuz olarak, gerekse sitemizde daha önce yayınlamış olduğumuz habere yapılan yorumlarda gördüğümüz üzere yüksek. Öte yandan 1.3 litrelik motorun performansı da düşük. Ancak bunlara karşın; Türkiye’de en çok satılan karoser olan sedan gövdeye sahip olması, başarılı sürüş özellikleri, güzel tasarımı ve düşük yakıt tüketimi sayesinde yüksek satış rakamlarına ulaşacaktır. Ayrıca yeni Astra Sedan ürün gamında üç tane de benzinli seçenek yer alıyor. Örneğin baz fiyatı 50.250 TL olan 1.4 litrelik 140 HP güç üreten turbo benzinli versiyon da tercih edilebilir.
Yeni Opel Astra Sedan 2013 Türkiye fiyat listesine ulaşmak için BURAYA tıklayınız.
Yazı ve fotoğraflar: Emre Anamur
Opel Astra Sedan 1.3 CDTi Dizel 95 HP teknik özellikler
Motor: 1248 cc, 4 silindirli, turbo, dizel
Şanzıman: 5 ileri manuel
Maksimum güç: 95 HP @ 4000 d/d
Maksimum tork: 190 Nm @ 1750-3250 d/d
Maksimum hız: 180 km/s
0-100 km/s: 14.6 sn
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4658 / 1814 / 1500 mm
Bagaj hacmi: 420-1010 lt
Tüketim (ş.içi/ş.dışı/ort.): 4.7 / 3.7 / 4.1 lt/100 km
Baz fiyat (1.3 CDTi) / Test aracı: 52.751 TL / 66.851 TL
Artılar: Tasarım, tüketim
Eksiler: Fiyat, performans, bagaj açma sistemi
Karbondioksit salımı: 107 g/km (B)
Sedan H/B sonrası çok geç kaldı. Çıkmadan yüzü eskimiş oldu.
klasik Opel taktiği önce yüksek fiyatla sür showroomların süsü olsun sonra satmayınca bindir kampanyayı alan zarar etsin bana kalırsa opel in bu garip pazarlama stratejileriyle ancak ismi astra classic olduğunda kampanyalı fiyatıyla satar
Opel beğenilmeyen astra h kasayı satmaktan vazgeçsin.adamlar elindeki h kasa stoğunu bize satmaya kalkıyorlar. h kasayı piyasadan çekip yeni astraların fiyatını düşürsünler.
aynı sekment te daha ucuz araçlar var
3 sene astra sedan 1.3 cdti essanti kullandıktan sonra tekrar 111.yıl cdti aldım 3 senede bu arac dan sonrada şimdide tekrar j kasa sport sedan aldım (bu arada mondeo dan uno ya rav4 den hondaya astra1.6i16v onlarca farklı benzınlı arac sahıbı oldum ) sunu soyleye bılırım yol tutus cok cok ıyı watts . ABS, ESPPlus, ESC, BAS, HBA, EBD, CBC, CTC, TCPlus sistemlerı mukkemel uyum içinde esp yı devre dısı bırakıp tehlikeli hareketlere gırınce sıstem bır ıkı savrulma sonrası kendılığınden devreye girip kontrolu ele alıyo enteresan…cdti zayıf 14 sn de 100 e cıkyo diyenler herhalde her yesil yandıgında drag yarısında sanıyo kendını ben hıc kronometre tutmadım hıcde canımı sıkan bı hızlanma eksığı hıssetmedım bıraz devirli kullanın yeter
2012 model astra sedan 1.3 edition araba aldım yakıtının düşük olacağını tahmin ediyordumki en az 350 olmak üzere sıklıkla üzerine bile çıkıyor yakıt. 8 litre gibi bişey yakıyor 100 kmde.sizce normalmi kullananlara soruyorum.