2020 Honda Civic Sedan 1.5 Turbo 182 HP Executive+ sürüş izlenimi – test sürüşü. Ülkemizde 2016 yılından beri satılan 10. nesil Civic Sedan, 2019 yılının sonlarına doğru makyajlandı. Makyajlı 2020 Honda Civic Sedan, önceden de olduğu gibi 1.6 lt benzinli 125 HP, 1.6 lt benzin+LPG’li 125 HP, 1.6 lt dizel 120 HP, 1.5 lt turbo benzinli 182 HP’lik motor seçenekleriyle satılıyor. Donanım seviyesi de Dream, Elegance, Executive ve Executive+ olmak üzere 4 tane. Giriş seviyesindeki manuel şanzımanlı 1.6 lt 125 HP Dream’in fiyatı 153.500 TL olarak açıklanırken, manuel şanzımanlı 1.5 lt turbo 182 HP’nin başlangıç fiyatı (Elegance) 181.500 TL (CVT şanzıman 185.900 TL). Executive+ donanım seviyesindeki 1.5 turbo 182 HP test aracımızın fiyatıysa 201.300 TL. Hatırlanacağı gibi makyajsız versiyonda 1.5 lt 182 HP’lik motor RS donanım seviyesinde satılıyordu. Artık RS donanım seviyesi yok.
2020 Honda Civic Sedan’da neler değişti?
Makyaj, Civic Sedan’ın dış görünüşüne çok ufak etki etmiş. Öyle ki, bu markanın tutkunu değilseniz, Civic Sedan’ın makyaj gördüğünü anlamakta zorlanabilirsiniz. Makyaj kapsamında ön tamponda ufak değişiklikler yapılmış. Bu değişiklikleri tamponun uç kısımlarında yer alan sis farlarının çerçevelerinde görebilmek mümkün. Siyah ön ızgara daha önceden RS donanıma has bir özellikken artık Executive ve Executive+’da bulunuyor. Otomobilin iç mekânındaki değişim de, dış tasarımda olduğu gibi kendisini pek belli etmiyor.
Ses ve klima ayarları önceden dokunmatik ekran üzerinden yapılırken, makyajla beraber bu işler artık fiziksel kumandalarla çok daha kolay şekilde yapılabiliyor. Ayrıca direksiyonun alt kısmı da bir öncekinden farklı… Eskiden olmayan kendiliğinden kararan dikiz aynası da Elegance donanım seviyesinden itibaren geliyor. Geniş ve kullanışlı saklama alanlarının sunulduğu otomobilin arka koltuklarında diz ve baş mesafesi sorunu yok. 519 lt’lik bagaj da bu sınıfın iyi değerlerinden.
Sürüş özellikleri
Otomobilde yer alan 1498 cc’lik, 4 silindirli, motorda ufak, düşük sürtünmeli, mono scroll bir turbo kullanılmış. 6000 d/d’de 182 HP güç ve 1700-5500 d/d aralığında 220 Nm tork üreten bu motor sürekli değişken oranlı (CVT) şanzımanla kombine edilmiş. Fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanmasını 8.2 saniyede tamamlayan otomobilin maksimum hızı 200 km/h olarak açıklanıyor. Performans olarak beklentileri rahatça karşılayan bu motor test sürüşünde ortalama 7.5 lt/100 km’lik tüketim değerine imza attı. Süspansiyonu konforlu olan otomobilin frenleri de bana güven verdi. Otomobilin sürüşünde fark yaratan nokta artık gelişmiş sürücü destek sistemlerinin sunuluyor olması. Şeritte tutma yardımcısı, şerit takip uyarısı, adaptif hız sabitleme, kör nokta uyarı sistemi, çapraz trafik uyarı sitemi, 130 – 180 derece ve kuş bakışı görüntü sağlayan kamera sistemi gibi gelişmiş sürücü destek sistemlerini barındıran Honda Sensing, Executive+ donanım seviyesinde standart olarak sunuluyor.
Sonuç
Makyaj, Honda Civic Sedan’da görsel olarak fazla bir değişikliğe yol açmamış. Ancak daha pratik kumandalara ve Honda Sensing ile daha güvenli bir sürüşe sahip.
Fabrika verileri-teknik özellikler
Motor: 1498 cc, 4 silindirli, turbo, benzinli
Şanzıman: CVT
Maksimum güç: 182 HP@6000 d/d
Maksimum tork: 220 Nm@1400-5500 d/d
Maksimum hız: 200 km/s
0-100 km/s: 8.2 sn
Bagaj hacmi: 519 lt
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4658 / 1799 / 1407 mm
Tüketim (ş.içi / ş.dışı / ort.): 7.5 / 4.7 / 5.7 lt/100 km
Fiyat: 185.900 TL (Elegance) / 201.300 TL (Executive+) (17 Nisan 2020 tarihindeki fiyatlar)
+ Fiyat-performans
– Dokunmatik ekran biraz daha hızlı olabilir
CO2 emisyonu: 130 g/km