2020 Mercedes-AMG E 63 4Matic+. E Serisi’nin en performanslı versiyonu olan Mercedes-AMG E 63 4Matic+ makyajlanarak yenilendi. Makyajla beraber otomobilin genel görünümü, daha önceden makyajlanan diğer E Serisi modelleri ile uyumlu hale getirilmiş. Burun tasarımı ve arka tasarımı yenilenen otomobilin tasarımında, görsellik kadar aerodinamik detaylara da önem verilmiş. Radyatör ızgarası yenilenen otomobilin farları (multibeam LED) eskisinden daha ince, çamurluklar da biraz daha şişkin gözüküyor. Arka taraf da belirgin şekilde elden geçen otomobilin stop lambaları, arka tamponu ve tampon altı difüzörü dikkat çekiyor.
Motor seçenekleri ise önceden olduğu gibi 2 tane ve güçleri de değişmemiş. Birinci basamak motor olan 4.0 litre V8, twinscroll Biturbo motor (E 63 4Matic+) 571 HP güç ve 750 Nm tork üretiyor. Twin scroll turbolu bu motor E 63 4Matic+ Sedan’da 3.5 saniyelik 0-100 km/h hızlanma değeri sağlarken, Estate (stationwagon) gövde tipinde bu değer 3.6 saniye. Maksimum hızlar ise 250 km/h.
Üst basamak olan E 63 S 4Matic’teyse maksimum motor gücü 612 HP, maksimum torksa 850 Nm. S versiyonda 0-100 km/h hızlanma değeri sedan gövde tipi için 3.4 saniye, station gövde tipi içinse 3.5 saniye. Bu versiyonda maksimum hız sedan için 300 km/h, station için 290 km/h olarak açıklanıyor.
Silindir kapama teknolojisi
Her iki versiyonda da silindir kapatma teknolojisi var. Silindir kapatma özelliği “Konfor” modunda 1.000 ile 3.250 d/d aralığında devreye giriyor. Gösterge panelindeki bir ikaz lambası silindir kapatma özelliğinin devrede olup olmadığını sürücüye bildiriyor. Dört silindirden sekiz silindire veya tam tersi, geçişin son derece hızlı ve sarsıntısız gerçekleşiyor. Fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketimiyse her iki sedan için 11.6 lt/100 km. Bu arada şanzımandan da bahsedelim. Güç AMG SPEEDSHIFT MCT 9 adlı 9 ileri oranlı şanzıman üzerinden AMG Performance 4MATIC+ çekiş sistemiyle dört tekerleğe aktarılıyor.
Ön ve arka aks arasındaki tamamen değişken tork dağılımı farklı zemin şartlarında optimum çekiş sağlıyor. Elektromekanik kavrama gücün sürekli aktarıldığı arka aksı, ön aks ile birbirine bağlıyor. Mümkün olan en iyi tork dağılımı için sistem sürekli hesap yapıyor. Bu sayede üstün yol tutuş odaklı dört tekerlekten çekişten safkan arkadan itişe kadar değişken sürüş karakteristikleri elde edilebiliyor.
Tamamen değişken tork dağılımı sayesinde salt arkadan itişle sürüş yapmak mümkün oluyor. S versiyonunda standart olarak sunulan Drift Modu tam bu noktada devreye giriyor. Bu özellik “RACE” sürüş modunda manuel vites değiştirme elcikleri üzerinden ESP® devre dışı ve şanzıman manuel modda olması şartı ile etkinleştirilebiliyor. Drift Modunun etkinleştirilmesiyle E 63 S 4MATIC+ tamamen arkadan itişli kullanım sağlıyor. Her iki otomobilde de kilitli arka diferansiyel var. ESP ise “açık”, ufak oyunlara veren “spor” ve bileğine güvenenler için “kapalı” (ESP off) olmak üzere 3 moda sahip.
Fren tertibatı ise E 63 AMG 4Matic+’da önde 360 x 36 mm ölçülerinde altı piston kaliperli hava kanallı ve delikli diskler, arkada ise 360 x 26 mm ölçülerinde tek piston kaliperli disklerden oluşuyor. S versiyondaysa daha yüksek güce paralel olarak önde 390 x 36 mm ile daha büyük çaplı diskler görev yapıyor. Bunun dışında isteğe bağlı olarak önde 402 x 39 mm ve 360 x 32 mm ölçülerinde AMG Seramik Fren Sistemi de alınabiliyor.
Mercedes-Benz Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA, otomobil.com.tr sitesindeki diğer haberlere ulaşmak için BURAYA tıklayın!