2020 Porsche 911 Turbo S, Mart ayında tanıtılmıştı. Porche 911 ürün gamının zirvesindeki bu otomobilin gelişmiş aktif aerodinamik özellikleri de geçtiğimiz günlerde açıklandı.
Aerodinamik mühendislerinin karşılarındaki temel sorun, düşük yakıt tüketimi ve yüksek maksimum hız için düşük rüzgâr direnç katsayısı ve sürüş dinamizmi sağlayan bastırma kuvveti (dowforce). Porsche’nin ilk defa 2014’te Porsche 911 Turbo ile tanıttığı Porsche Active Aerodynamics (PAA) sistemi, yeni Porsche 911 Turbo S 2020’de biraz daha geliştirilmiş. Dünyada bu kadar gelişmiş aktif aerodinamik özellikler sunan bir yol otomobili yok.
Öncelikle Porsche 911 Turbo S’in teknik özelliklerine bir bakalım. Bu otomobilde yer alan 3745 cc’lik, değişken geometrili turboya sahip boxer motor; 6750 d/d’de 650 HP güç, 2500-4000 d/d aralığında 800 Nm tork üretiyor. Motorun çevirebildiği maksimum devir ise 7200 d/d. Fabrika verilerine göre 0-100 km/h hızlanmasını 2.7 sn’de, 0-200 km/h hızlanmasını 8.9 sn’de tamamlayan yeni 911 Turbo S, 330 km/h maksimum hıza ulaşabiliyor. Otomobilin fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketimiyse 11.1 lt/100 km. 8 ileri oranlı PDK şanzımanlı otomobil dört tekerlekten çekişli aktarmaya sahip.
Yeni Porsche 911 Turbo S PAA sistemi
Şimdi gelelim Porsche Aktif Aerodinamik (PAA – Porsche Active Aerodynamics) sistemine. Ön tampon altı değişken spoyler 3 parçalı. Bu sistemde ön tampon altı spoylerin orta kısmı ve 2 yan taraftaki alt kenar spoylerler bağımsız olarak hizmet verebiliyor. Tamponun kenarlarındaki hava girişleri de aktif flap teknolojisine sahip. Arka spoyler de 3 farklı açı ile sürüş şartlarına göre kendisini ayarlayabiliyor. En düşük rüzgâr direnç katsayısı 0.33 Cd olan yeni Porsche 911 Turbo S, Sport Plus sürüş modunda kanatların performans moduna geçmesiyle maksimum 170 kg kadar downforce ile (rüzgârın yere bastırma kuvveti) yola daha iyi tutunuyor.
2020 Porsche 911 Turbo S’in PAA sisteminin 2 tanesi yeni (Wet -ıslak mod ve Airbrake –havafreni modu) olmak üzere toplam 7 ayarı bulunuyor. Bunlar Eco sürüş modundaki Temel Pozisyon, normal ve sport sürüş modlarının her biri için ayrı ayara sahip olan Hız Pozisyonu, Performans 1, Performans 2 pozisyonları, Islak fonksiyonu ve Airbrake fonksiyonu. Aşağıda yeni Porsche 911 Turbo S’in PAA sisteminin fonksiyonlarını ve modlarını içeren tabloyu görebilirsiniz.