Perşembe, Kasım 21, 2024
Ana SayfaTestlerTest: Hyundai Accent Blue 1.6 CRDi Prime

Test: Hyundai Accent Blue 1.6 CRDi Prime

Accent Blue 1.6 CRDi’ın Mode ve Prime olmak üzere iki donanım seviyesi mevcut. Mode donanım seviyesinin fiyatı 43.900 TL, Prime donanım seviyesinin fiyatı 46.700 TL olarak açıklanıyor (2012 model yılı). Otomatik şanzıman için 2500 TL ek ödeme yapmak gerekiyor.

Tasarım ve iç mekan

Modern görünüme sahip otomobil; altıgen burun yapısı, L şeklindeki sis farları ve kısılmış bir göz havası veren farları ile yan yüzeylerdeki kat izleriyle çekici görünüyor.

Modern çizginin devam ettiği iç mekan göze kaliteli gelse de sert yüzeyli plastik malzemeler bir çok kişinin hoşuna gitmeyecektir. Fakat bu otomobilin küçük sınıf bir sedan olduğunu unutmamak gerek ve kalite hissi ait olduğu sınıfa göre iyi. Otomobilin ön tarafında yolculuk edenlerin kullanışlılık ile ilgili bir sorunları yok. Konsoldaki eşya gözleri yeterli sayıda. Ama keşke eşya gözlerinin alt kısmında kauçuk veya benzeri bir zemin olsaymış… Böylece cep telefonu gibi eşyaların araç hareket ettiği zaman ses çıkarması engellenebilirmiş. Bir eleştirimiz de konsolun ortasındaki havalandırma kanalları ile ilgili. Accent Era’da ortadaki havalandırma kanallarında hava akış şiddetini ayarlamak için çevirmeli düğmeler vardı. Accent Blue’da bu düğmeler yok. Büyük bir sorun olmasa da bu bir eksiklik. Günümüzün olmazsa olmazlarından USB ve harici müzik çalar girişi bu otomobilde de mevcut.

Arka koltuklardaki baş mesafesi eğimli tavan çizgisi nedeniyle uzun boylular için biraz kısıtlı olsa da, yine de gayet yeterli. Diz mesafesi ile ilgili de bir sorun yok. Ama yine Accent Era’da olan Accent Blue’da unutulan bir detaydan bahsetmek gerek. Arka kapı içi eşya gözleri. Özellikle ailece yapılan yolculuklarda bu eşya gözleri (Era’da var, Blue’da yok) önem kazanıyor.

Motor

Bu otomobilin en can alıcı yeri kuşkusuz motoru. Değişken turbo geometrili, 1.6 litrelik dizel motor ürettiği 128 HP güç ile bu hacimdeki dizel motorlar arasında ayrı bir yere sahip. Çünkü bu silindir hacmindeki birçok motor 90-115 HP arasında güç üretirken Accent’in motoru bunlardan daha güçlü. Yumuşak çalışma karakterine sahip motor 2000 d/d’nin altında biraz cansız ve ilk anda 128 HP’lik gücü hissedemiyorsunuz. Motor 2000 d/d’den sonra canlanarak, kendine gelmeye başlıyor. Performans olarak ölçümlerimizde fabrika verilerinin gerisinde kalsa da makul değerler sunan bu motorun 500 km’yi aşan test sürecindeki ortalama tüketimi 6.0 lt/100 km oldu. Bu değeri dikkatli kullanımla kolaylıkla 5.0 lt/100 km’nin altına indirebilmek mümkün. Benzinli motorlu versiyona göre yaklaşık 100 kg daha ağır olan dizel versiyonun sürüş özelliklerinde pek bir değişiklik olmamış. Ama dizel versiyon 100 km/s ile yapılan frenlemelerde 1.5 metrelik fazladan mesafeye ihtiyaç duyuyor. Temiz asfaltta konforlu şekilde yol alan otomobil, bozuk zeminlerde 195/50 R16 ebadındaki lastiklerin de etkisiyle sarsıntıları hissettirmeye başlıyor. Yol tutuş mükemmel olmasa da ait olduğu sınıfa göre tatminkar.

Sonuç

Fiyatı dizel motorlu i30 1.6 CRDi’lara yakın olan dizel Accent Blue iç mekan kullanışlılığı yönünden (kapı içi cepler gibi) Accent Era’ya göre bazı eksikleri olan bir otomobil. Tüketim ve performans konusunda ise kendinden bekleneni veriyor.

 

Otomobilin test sonuçlarına ve videolu test ölçümüne ulaşmak için BURAYA tıklayın!

 

Hyundai Accent 1.6 CRDi teknik özellikler:

Motor:                                          1582 cc, 4 silindirli, 16V, turbodizel

Şanzıman:                                    6 ileri manuel

Maksimum güç:                         128 HP @ 4000 d/d

Maksimum tork:                        258 Nm @ 1900-2750 d/d

Maksimum hız:                           190 km/s

0-100 km/s:                                 10.1 sn

Bagaj hacmi:                               465 lt

Boyutlar (uz./gen./yük.):          4370 / 1700 / 1457 mm

Tüketim (ş.içi / ş.dışı / ort.):     5.4 / 3.9 / 4.4 lt/100 km

Baz fiyat:  43.900 TL / Test aracı: 46.700 TL

 

+Tüketim, tasarım, donanım

-Fiyat, fren mesafesi

CO2 emisyonu:          119 g/km

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

 

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler