Hyundai Assan tarafından İzmit’te üretilen yeni Hyundai i10 2013 Türkiye’de 28.490 TL fiyatla (yeni Hyundai i10 1.0 lt D-CVVT Style manuel vites) satışa sunuldu. Yeni i10 2103 Frankfurt Otomobil Fuarı’nda tanıtılmış ve hemen ardından İzmit’teki seri üretimi start almıştı. Hyundai, 2014 yılında Avrupa, Türkiye ve bölge ülkelerde 88.000 adet yeni i10 satmayı planlıyor. Bu rakamın 86.000 adedinin Avrupa’da satılması ve içinde bulunduğu A segmentinden de yüzde 6.3’lük pazar payı alınması hedefleniyor. Hyundai Assan İzmit Fabrikası’nda 2010 yılından bu yana üretilen i20 modelinin yanında üretilmeye başlanan yeni i10 ile birlikte, toplam üretimin yüzde 90’dan fazlası öncelikle Avrupa olmak üzere 30’un üzerinde ülkeye ihraç edilecek.
Yeni bir platform üstünde geliştirilen yeni Hyundai i10 2013, Hyundai’nin “Akıcı tasarım felsefesi” ile tasarlandı. Dinamik tasarım, kendisini 0,31 Cd’lik sürtünme katsayısıyla rakamsal olarak da ortaya koyuyor. Yeni i10 bu sayede sınıfının en iyi derecesini elde etmesinin yanı sıra rakiplerine göre daha düşük yakıt tüketimi ve daha sessiz bir sürüş vaat ediyor. 11 farklı gövde ve 3 farklı iç mekân rengiyle satışa sunulan yeni Hyundai i10’un bej, mavi ve tarçın renklerinden oluşan iç mekanında kullanılan malzemelerle birlikte kalite hissi de arttırılmış. Araç içinde özellikle kapı içlerinde malzeme ve işçilik kalitesi yüksek ve çıplak metal görünümü bulunmuyor. Koltuk başlıklarında da segmentinin üzerinde bir kaliteye yer verilmiş. Yeni 2013 i10’da radyo, CD ve MP3 çalar, usb ve aux girişleri, ön ve arka kapılarda hoparlör ve tüm bu donanımları sürüş sırasında da kontrol etmeyi sağlayan direksiyondan kumanda sistemi bulunuyor. Yeni Hyundai i10’da klima, lastik basınç sensörü, ESP, VSM, elektrikli ön ve arka camlar, usb-aux girişleri, acil durum fren sinyali ESS, yokuş kalkış destek sistemi HAC, viraj içi aydınlatmalı farlar, direksiyondan kumandalı müzik sistemi, led gündüz farları, sis farları ve 15 inç çift renkli alüminyum alaşımlı jantlar gibi bir üst segment araçlarda yer alan birçok donanımı sunuluyor. Viraj içini aydınlatan statik dönüş farları, dönüşlerde kolaylık sağlarken güvenliği de arttırıyor.
Eski nesil i10’a göre uzayan ve genişleyen otomobil, bu haliyle bir üst segmente göz kırpıyor. Önceki i10’dan 80 mm daha uzun olan yeni i10, ondan 65 mm daha geniş ve 40 mm daha alçak. Bu artışın ardından 3665 mm uzunluğa, 1660 mm genişliğe ve 1500 mm yüksekliğe ulaşan yeni i10 modelinin dingil mesafesi ise 2385 mm (eskisinden 5 mm daha uzun). Büyüyen dış boyutlarıyla beraber daha geniş ve ferah bir oturma alanı vaat eden yeni i10, arttırılmış diz mesafesi ve yüzde 12 büyüyerek 252 litreye ulaşan bagaj kapasitesiyle de sınıfının en iyi değerlerine sahip. Yeni i10’da 60/40 katlanabilen koltuklar sayesinde bagaj hacmi istenildiğinde 1046 lt’ye çıkıyor.
Yeni 2014 Hyundai i10, ilk etapta 1.0 lt silindir hacimli, 3 silindirli, 66 HP güç ve 3500 d/d’de 94 Nm tork üreten, benzinli ve 5 ileri manuel şanzımana sahip versiyonla satışa sunuldu. Yeni i10, bu motorla 100 km’de ortalama olarak 4.7 lt yakıt tüketiyor. Otomobilin karbondioksit salımı ise 108 g/km. Kasım ayında 4 ileri otomatik şanzımanlı versiyonuna kavuşacak olan yeni Hyundai i10 ayrıca 1.2 lt Kappa benzinli ve otomatik şanzımanlı bir diğer versiyonuna da ileriki dönemde sahip olacak. 1248 cc’lik 1.2 lt Kappa motor, 4000 d/d’de 120 Nm maksimum tork üretiyor. Bu motorla 13.8 saniyede 0-100 km/s hızlanmasını tamamlayan aracın maksimum hızıysa 163 km/s. İki motor da CVVT sistemine sahip. 1.0 lt manuel ve otomatik modeller sadece Style donanım seviyesiyle sunulurken,1.2 lt otomatik versiyon sadece Elite donanım seviyesine sahip olacak.
Yeni Hyundai i10’un ilk sürüş-test yazısı için BURAYA, Frankfurt Otomobil Fuarı 2013’te çektiğimiz anlatımlı videosu için BURAYA, Hyundai Assan İzmit Ali Kahya fabrikasındaki üretim töreni haberi içinse BURAYA tıklayınız.
1.2 motorun manuel olanı neden satılmaz anlamış değilim