Yeni yüzlü -makyajlı 2015 Ford Focus 1.6 TDCi test sürüşü
Makyajlanarak yeni yüze kavuşan Ford Focus’u, İstanbul’da düzenlenen test sürüşü etkinliğinde kullandık. İlk defa 1998 yılında tanıtılan ve geçen süre zarfında, 3 nesilde yaklaşık 12 milyon adetlik satışa ulaşan Ford Focus, ülkemizde de beğenilen modeller arasına girdi ve 1999 yılından beri yaklaşık 270.000 adet satıldı. Yenilenen Ford Focus ülkemizde ilk etapta 1.6 litre 125 HP, 1.0 litre Ecoboost 125 HP olmak üzere iki benzinli; 1.6 TDCi 95 HP, 1.6 TDCi 115 HP olmak üzere 2 dizel, toplam 4 motor seçeneği ile satışa sunuldu. Donanım seviyesi ise Trend X, Style ve Titanium olmak üzere 3 tane. Trend X donanımlı 1.6 litre 125 HP benzinli Focus’un fiyatı 52.400 TL iken, 1.6 TDCi 95 HP’nin başlangıç fiyatı 65.500 TL, 1.6 TDCi 115 HP’lik Focus’un başlangıç fiyatı ise 68.500 TL. 2015 yılı içinde 1.5 TDCi 120 HP Powershift otomatik şanzımanlı versiyonlar da ürün gamına katılacak. Düzenlenen basın toplantısında otomobilin 2015 yılı satış hedefinin 25.000 adet olduğu ifade edildi. Etkinlikte üzerinde en çok durulan noktalardan bir tanesi ise aslında otomobil sektörü için yeni sayılmayan, hatta artık eski sayılmaya başlanacak bir özellik olan, otomatik park etme sistemine dikey park ve paralel park yerinden çıkış özelliğinin eklenmiş olmasıydı.
Neler değişti?
Hatchback, sedan ve station olmak üzere 3 karoser tipi olan Ford Focus’ta en fazla dikkat çeken değişim, otomobilin burun kısmında olmuş. Eskisine göre daha ince farların kullanıldığı otomobilin tasarımdaki can alıcı noktası ise krom kaplı çıtalardan oluşan yeni radyatör ızgarası. Arkada ise spoylerin ve stop lambalarının yenilendiği gözüküyor. Uzunluğu 4358 mm olan otomobilin yüksekliği 1484 mm, genişliği ise 1823 mm. Bu noktada Ford Türkiye’nin broşürlerinde ve internet sitesinde yer alan 2010 mm’lik değer aynalar açık olan değerlerdir ve tüm dünyada öncelikli olarak esas alınan değerler aynalar hariç değerlerdir. Otomobilin 316 lt’lik bagaj hacmi rakiplerinden küçük ve neredeyse bir alt segment standartlarında.
İç mekanda ise işlevselliğe yönelik iyileştirmeler yapılmış. Eskiden olan karmaşık düğme grubu yerine daha kolay anlaşılır kumandalar var. Ayrıca Titanium donanım seviyesinde konsolun en üstünde dokunmatik bir ekran da mevcut. Arka koltuklarda diz ve baş mesafesi ile ilgili sorun yok. Otomobilin ön konsolunda kalite hissi iyi malzemeler kullanılmış. Ama iç mekandaki işçilik seviyesinde yer yer yetersizlikler göze çarpıyor. Mesela tavan döşemesi ile fitilin birleştiği yerlerde neredeyse örümceklerin ağ kurabileceği kadar ciddi boşluklar var. Test sürüşü sonrasında otoparkta duran diğer bir makyajlı Focus’ta da aynı sorunu gözlemleyince bunun “araca özgü” bir kusur olmadığına kanaat getirdim.
Sürüş özellikleri
Test aracımızda yer alan 1560 cc’lik dizel motor, 3600 d/d’de 115 HP güç ve 270 Nm tork üretiyor. Otomobilseverlere tanıdık olan bu motor gürültücü değil. Çekiş gücü olarak ise maksimum tork devri olan 1750 d/d’nin altında biraz az olsa da genel olarak gayet yeterli. Fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanması 10.9 saniye olan otomobilin maksimum hızı ise 195 km/s.
Önde McPherson, arkada çok kollu bağımsız süspansiyon sistemine sahip Focus her zaman için başarılı yol tutuşu ve sürüş dinamikleri ile bilinen bir otomobildi. Şimdi ise ön düzen ve direksiyon sisteminde yapılan geliştirmeler ile bu özellikler biraz daha ilerletilmiş. Otomobilin direksiyonu artık daha kolay yönlendirme sunmasının yanı sıra, süspansiyon sistemi de daha iyi tutunma sağlıyor. ESP ile birlikte görev yapan progresif denge sistemi (ETS-Enhanced Transitional Stability) de, direksiyonun açısı, aracın hızı ve direksiyonun hangi hızda çevrildiği gibi değişkenleri hesaplayarak olası bir riski sürücü algılamadan fark ederek, ESP’yi harekete geçiriyor.
Akustik konfor da makyajla beraber iyileştirilmiş ve VW Golf’e yakın bir gürültü seviyesi söz konusu. Bunun için motor bölümünde daha fazla yalıtım malzemesi kullanılırken, camlar ve taban halısı da daha kalın olanlarla değiştirilmiş.
Sonuç
Yeni yüzlü Ford Focus, sürüş dinamikleri ve akustik konfor olarak eskisinden ileride ve bu konularda sınıfının en iyilerinden. Ancak bagaj hacmi ve işçilik konusunda kendisini geliştirmesi lazım. Bir tespit de fiyat listesi için… Makyajlı Focus’ta sedan ve hatchback karoserler için bir motor hariç fiyat farkı alınmıyor. Örneğin 4 kapılı ve 5 kapılı Focus Trend X 1.6L 125 HP’nin fiyatları aynı: 52.400 TL, 4 kapılı ve 5 kapılı Focus Style 1.6L TDCi 115 HP’nin fiyatları da aynı: 68.500 TL… Ancak iş Focus Trend X 1.6L TDCi 95 HP’ye gelince değişiyor, 5 kapılı karoser 65.500 TL iken, 4 kapılı versiyonun 67.200 TL’lik fiyatı. 1700 TL daha yüksek. İnsan da muhtemelen diğer versiyonlarda olmayan bu fiyat farkı, neden bu versiyonda var diye düşünmeden edemiyor. Bu farkın nedeni muhtemelen bu motor ve donanım özelliklerindeki sedan karoserli Focus’un büyük ihtimalle filolar tarafından tercih edilecek olması olsa gerek.
Yeni yüzlü Ford Focus Hatchback 1.6 TDCi 115 HP teknik özellikler
Motor:1560 cc, 4 silindirli, turbo dizel
Şanzıman: 6 ileri oranlı manuel
Maksimum güç: 115 HP @ 3600 d/d
Maksimum tork: 270 Nm @ 1750d/d
Maksimum hız: 195 km/s
0-100 km/s: 10.9 sn
Bagaj hacmi: 316 lt
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4360/1823/1469 mm
Tüketim (ş.içi / ş.dışı / ort.): 5.7 / 3.7/ 4.5 lt/100 km
Fiyat: 68.500 TL (Style) – 74.500 TL (Titanium)
+ Direksiyon tepkileri, yol tutuş, kolaylaştırılan buton yapısı
– Bagaj hacmi, işçilik
CO2 emisyonu: 117 g/km
Yazı: Tarık Akagün – Fotoğraflar: Emre Anamur
Yeni yüzlü Ford Focus 2015 fiyat listesine ulaşmak için BURAYA TIKLAYIN!