Perşembe, Kasım 21, 2024
Ana SayfaTestlerYeni (2015) VW Passat 1.4 TSI 150 HP ACT test sürüşü

Yeni (2015) VW Passat 1.4 TSI 150 HP ACT test sürüşü

VW’nin Beetle ve Golf kadar efsane olan diğer bir modeli de kuşkusuz ki Passat. İlk defa 1973 yılında yollara çıkan bu aile otomobili, sekizinci nesle gelene kadar toplamda 22 milyon adet civarında bir satış rakamına ulaştı. Hatta bir önceki nesil 2013 yılında 1.1 milyon adeti bulan satış rakamı ile bu beğeniyi bir defa daha göstermiş oldu. Şimdi ise bayrağı devralma sırası sekizinci nesil Passat’ta. Biz İtalya’da düzenlenen basın test sürüşü etkinliğinde sekizinci nesil Passat’ı kullanma imkanı buldum.

Yeni_2015_VW_Passat_kadran

Yeni Passat’ın motor seçenekleri arasında ülkemizi en çok ilgilendiren motor-şanzıman kombinasyonu kuşkusuz ki 120 HP’lik 1.6 TDI DSG. Ne yazık ki test parkında bu araç yoktu ve ben de tercihimi manuel şanzımanlı (DSG’si 2015 yılında üretilecek) 1.4 TSI 150 HP ACT sedandan yana kullandım. Ayrıca 2.0 TDI 240 HP’lik 4Motion Variant’ı da test ettim.

Yeni_2015_VW_Passat_test_surusu (7)

VW’nin modüler platformu üzerinde üretilen yeni Passat, eskisi ile neredeyse aynı boyutlarda (uzunluk -2 mm, genişlik +12 mm, yükseklik -14 mm) olmasına rağmen, eskisinden daha gergin ve yere daha sağlam basan bir ifadeye sahip. Cab backward bir tasarıma sahip otomobil eskiye göre daha uzun motor kaputuna sahip ve ön tekerlek, ön tampona 29 mm daha yakın. Buna dingil mesafesindeki 79 mm’lik (2971 mm) artışı da eklersek otomobilin dinamik görünümünün çözümlemesini yapmış oluruz. Bu görünüm şişkin çamurluklar ve enine çizgiler gibi tasarım detayları ile yere daha sağlam basan bir ifade ile desteklenmiş. Bagaj hacimleri ise her iki karoserde de çok iddialı. Sedan 586 lt, Variant 650 lt. Aracın karoser ağırlığı da eskiye göre 85 kg’a kadar daha hafif.

Yeni_2015_VW_Passat_test_surusu_bagaj

1.4 TSI 150 HP ACT Sedan

VW Passat ülkemizde premium algısına sahip olsa da, üreticisi yeni Passat’ı “Business Class” bir otomobil, premium segmente girmeden önceki basamak olarak tanımlıyor. Haksız da sayılmazlar, çünkü premium olma görevi grup bünyesindeki Audi’de. Otomobilin iç mekanına geçtiğimde gözüme ilk çarpan nokta ön konsoldaki enine çizgiler oldu. İç mekândaki genişlik algısını kuvvetlendiren bu çizgilerin sağ ve sol uçlarında havalandırma kanalları mevcut. Kalite hissi iyi seviyede olan ön konsol tipik bir VW özelliği olarak ergonomik ve anlaşılır kumandalara sahip. Otomobilin orta konsolunda donanım seçimlerine bağlı olarak 5 inçlik, 6.5 inçlik veya 8 inçlik dokunmatik ekran bulunacak. Ön koltukları rahat olan otomobilin arka koltuklarında diz ve baş mesafesi eskiden olduğu gibi çok iyi. Hatta uzayan dingil mesafesi sayesinde otomobilin kabin içi uzunluğu da 33 mm artış göstermiş.

Yeni_2015_VW_Passat_test_surusu (5)

Yeni_2015_VW_Passat_koltuklar

Yeni_2015_VW_Passat_test_surusu (6)

Otomobilin akustik konforu eskisine göre hissedilir şekilde iyileştirilmiş ve bundan dolayı yol sesi, rüzgâr sesi ve motor sesi daha az duyuluyor. Test aracımızda bulunan ACT (Active Cylinder Management-aktif silindir yönetimi) teknolojili 1.4 litrelik, turbo beslemeli motor 150 HP’lik maksimum gücünü 5000-6000 d/d aralığında sunarken, 250 Nm’lik tork da 1500-3500 d/d aralığında sürücünün emrinde. Alt devirlerde bile makul çekiş sunan bu motor, performans olarak birçok kişinin beklentisini karşılayacak düzeyde. ACT sistemi VW Golf’ten aşina olduğumuz bir sistem. Bu sayede 4 silindirin ikisine (2. ve 3. silindirler) yakıt püskürtmesi durdurulabiliyor. Bu durumda egzoz ve emme supapları da kapalı pozisyonda bulunuyor. 2 silindiri devre dışı bırakmak için gaza hafifçe basarak dikkatli bir kullanım tarzı benimsenmeli. Silindirlerin tekrar aktif hale gelmesi ise sarsıntısız ve ortalama bir kullanıcının bunu hissetmesi mümkün değil. Test aracımız altı ileri oranlı manuel şanzımanlıydı. Vites geçişleri hafif kıkırdaklı olsa da bu bir sorun teşkil etmedi. 235/45 R 18 ebadında lastiklere sahip otomobil, sıkı sayılabilecek bir süspansiyon hissi vermesine rağmen Sardunya’nın yollarında konfor olarak sıkıntı yaratmadı.

Yeni_2015_VW_Passat_test_surusu (1)

Yeni_2015_VW_Passat_test_surusu (11)

Farklı sürüş karakterleri

Otomobilin vites konsolunda  “Mode” yazan düğmeye bastıktan sonra dokunmatik ekranda beliren mönüden “Comfort, Normal, Sport, Eco ve Individual” seçimi yapılarak otomobilin sürüş karakterini değiştirebilmek mümkün. Bu sistem sayesinde sürücü kendi isteğinde göre sportif, konforlu, normal, ekonomik veya kişiselleştirilmiş ayarlar yapabiliyor. Sistem, direksiyon tepkileri, gaz pedalı tepkileri, şanzıman, klima ve eğer varsa DCC (Dynamic Chassis Control) süspansiyon sistemine etki ediyor.

Yeni_2015_VW_Passat_test_surusu_vites

Sonuç

VW, yeni Passat’la çıtayı biraz daha yükseltiyor. Akustik konfor eskisinden iyi, kalite hissi yüksek…Test araçlarımız ön üretim olması nedeniyle bazı arka kısımdaki döşemelerde ufak kusurlar olsa da bunlar seri üretim aşamasında çözülebilecek türdendi. Yeni VW Passat’ın giriş seviyesini oluşturan 1.4 TSI 125 HP’nin başlangıç fiyatı 69.900 TL; 1.4 TSI ACT 150 HP’nin başlangıç fiyatı ise 77.700 TL (Trendline). Highline donanımda bu fiyat 102.600 TL’ye yükseliyor. Ülkemizde en çok satılması beklenen 1.6 TDI 120 HP’lik Passat’ın fiyatı ise 85.900 TL’den başlayacak. Tüm motor-donanım seviyelerinde DSG için 13.000 TL ek ödeme yapmak gerekiyor ki bence bu fiyat farkı hatırı sayılır derece yüksek. 2.0 TDI 240 HP’lik motor ilk etapta satılmayacak.

Otomobil ile ilgili kapsamlı fiyat listesine ulaşmak için BURAYA TIKLAYIN!

Yeni 2015 VW Passat 1.4 TSI 150 HP ACT test sürüşü videosunu izlemek için BURAYA TIKLAYIN!

Yeni_2015_VW_Passat_test_surusu (9)

 

VW Passat Sedan 1.4 TSI ACT 150 HP Sedan fabrika verileri – teknik özellikler

Motor: 1395 cc, 4 silindirli, turbo, 16V, benzinli

Şanzıman:       6 ileri oranlı manuel

Maksimum güç:         150 HP @ 5000-6000 d/d

Maksimum tork:         250 Nm @ 1500-3000 d/d

Maksimum hız:          220 km/s         238 km/s

0-100 km/s:    8.5 sn

Bagaj hacmi:  586-1152 lt

Boyutlar (uz./gen./yük.):       4767/1832/1456 mm

Tüketim (ş.içi / ş.dışı / ort.):  – / -/ 5.0 lt/100 km

Baz fiyat:        77.700 TL

 

+ Direksiyon tepkisi, sarsıntısız motor, bagaj hacmi, iç mekân

– DSG şanzıman fiyat farkı

CO2 emisyonu: 116 g/km

2 YORUMLAR

  1. ülkemizde 0 araba alırken ötv kdv bir araba parası olduğu için onların giriş sınıfı olarak kullandıkları arabaları biz premium olarak kullanıyoruz

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

 

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler