Yeni 2015 Toyota Avensis 1.6 D-4D dizel test sürüşü
SUV ve crossover segmentindeki büyüme, D segmenti olarak bilinen orta sınıf sedan ve station otomobillerin Avrupa’daki pazar payını olumsuz etkilese de, geleneksel müşteriler için bu sınıf halen konfor ve prestijin birinci basamağı konumunda. Toyota’nın Avrupa’daki amiral gemisi olan Avensis de bu sınıfta mücadele eden bir otomobil ve 1997 yılından beri 3 nesilde 1 milyon 711 bin adeti geçen satışa ulaştı.
Avrupa’da 2012 yılında 1 milyon 45 bin adet olan D segmenti otomobil satışları, 2014 yılında 829 bin adet olarak gerçekleşti. 2015 yılında yeni Avensis’in Avrupa satış hedefiyse yaklaşık 40 bin adet. Ülkemizde haziran sonunda satışa sunulacak yeni Avensis’in Türkiye pazar hedefi 2015 yılı için 1.000 adet civarında. Biz de bu otomobilin, BMW tarafından geliştirilmiş 1.6 dizel motorlu, station karoserli Touring Sports versiyonunu İsviçre’de düzenlenen basın test sürüşünde kullandık.
Neler değişti?
Yeni Toyota Avensis, aslında bir önceki neslin makyajlanmış hali ve bu durum üreticisi tarafından da kabul ediliyor. Ancak platformu aynı bile olsa otomobildeki değişim çok kapsamlı olduğundan otomobil “yeni” deyişini sonuna kadar hak ediyor. Toyota’nın “Energetic Elegance” (enerjik zarafet) adlı tasarım teması ile şekillendirilen otomobil, eskisinden daha agresif ve sportif görünüyor. Bu kapsamlı tasarım değişimi sonucunda Avensis’in uzunluğu 40 mm artarken, 2700 mm’lik dingil mesafesi, 1810 mm’lik genişliği ve 1480 mm’lik yüksekliği değişmemiş. Avensis ülkemizde Active, Advance ve Premium olmak üzere 3 donanım seviyesiyle satılacak ve LED farlar orta donanım seviyesinden itibaren standart olarak sunulacak.
Avensis’in yenilenen iç mekânı, eskisinden çok farklı görünümde… Kalite hissi yükseltilen orta konsolda, Toyota Touch 2’nin 8 inçlik dokunmatik ekran dikkat çekiyor. Ancak bu ekranın sol tarafındaki buton grubu zaman zaman direksiyon simidi tarafından perdeleniyor. Bunun dışında direksiyonun sol alt tarafında yer alan buton grubunun da erişimi zor. Kol dayama yerinin altında büyük bir eşya gözü barındıran Avensis’in kapı içi eşya gözleri ise dar.
Arka koltuklardaki diz ve baş mesafesi değişmeyen otomobil, sedan versiyonda 509 lt’lik, station versiyondaysa 543 lt’lik bagaj hacmi sunuyor.
Sürüş özellikleri
Test aracımızda yer alan BMW kökenli 1.6 litrelik, değişken geometrili turboya sahip dizel motor, 4000 d/d’de 112 HP güç ve 1750-2250 d/d aralığında 270 Nm tork üretiyor. Sessiz çalışan, stop-start teknolojili motor 1750 d/d’nin altında biraz cansız kalsa da yine de yeterli çekişi sunuyor. Bu motor seçeneğinde otomatik şanzıman seçeneği yok, sadece 6 ileri oranlı manuel şanzıman var ve vites geçişleri rahat. Akustik konforsa eskisiye göre daha fazla yalıtım malzemesi kullanılması sayesinde daha başarılı. Ayrıca süspansiyon konforu da daha yumuşak yaylar kullanıldığı için daha iyi. Ancak bu durum yol tutuşu olumsuz etkilememiş çünkü daha kalın viraj denge çubuğu ve daha gelişmiş amortisör kullanımı ile yol tutuştan da ödün verilmemiş. Sürüş özellikleri Ford Mondeo kadar canlı olmasa da eskiye göre daha iyi. Bu otomobili kullanırken frenlerin ilk anda verdiği hissizlik pek hoşuma gitmese de bu duruma zamanla alışılıyor.
Sonuç
1.6 dizel BMW motorlu Toyota Avensis, konfor ve iç mekan özellikleri olarak iyi olsa da, otomatik şanzıman seçeneğinin olmaması dezavantaj. Bazı basit ergonomi sorunlarının olması ise şaşırtıcı. Yazı yayına hazırlandığında otomobilin fiyatları açıklanmamış olduğu için bu konuda şimdilik yorum yapamıyoruz.
Toyota Avensis Touring Sports 1.6 D-4D fabrika verileri – teknik özellikler
Motor: 1598 cc, 4 silindirli, turbo dizel
Şanzıman: 6 ileri oranlı manuel
Maksimum güç: 112 HP @ 4000 d/d
Maksimum tork: 270 Nm @ 1750-2250 d/d
Maksimum hız: 180 km/s
0-100 km/s: 11.7 sn sn
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4820 / 1810 / 1480 mm
Bagaj hacmi: 543-1609 lt
Tüketim (ş.içi/ş.dışı/ort.): 5.3 / 4.0 / 4.5 lt /100 km (18 inçlik jantlar ile)
Fiyat: Henüz açıklanmadı
+ Vites geçişleri, makul motor
– Bazı ergonomi sorunları
CO2: 116 g/km
eskiye göre daha stabil bir görünüm sunmuşlar , gayet güzel
Geçenlerde test ettim. Harika bir makina. İlk fırsatta almayı düşünüyorum.
Toyota’lar kabin içine ses almaları ile meşhurdur. Ses problemini çözemedi Toyota bir türlü. 2011 Avensis’te de böyledir. Avensis görüntüsüne ve teknolojisine sahip bir aracın kabin içine motor bağırtısı alması kabul edilemez. Bir de aracın stabilitesi ve yol tutuşu 140-150 km/saat süratten itibaren zayıflıyor. 2011 kasa ile 2015 kasa aynı olduğundan tahminen bu problemlerin halen devam etmekte olduğunu düşünüyorum.
Avensis yumuşak kullanıma uygun, ideal bir aile arabası, biraz heyecan beklentiniz varsa hayal kırıklığına uğrarsınız.