Yeni Porsche 911 Carrera 2016 ülkemizde bu ay satışa sunuluyor. Porsche’nin efsanevi modeli 911’in yeni nesli, geliştirilmiş şasisi, yeni motorları ve yeni Porsche İletişim Yönetimi sistemiyle fark yaratmayı hedefliyor. Yenilikçi turbo motorları, performans ve konforu uyumlu bir şekilde birleştirmeyi amaçlayan geliştirilmiş şasisi, yeni eğlence ve iletişim sistemi yeni 911 Carrera’nın öne çıkan özellikleri arasında yer alıyor.
Carrera modellerinde ilk kez sunulan arka akstan yönlendirme seçeneği sürüş dinamiklerinin menzilini çok daha genişletiyor. Nürburgring’deki North Loop’ta (Kuzey Parkuru) 911’in en hızlı tur zamanı daha önceki derecenin tam 10 saniye altına, yani 7 dakika 30 saniyeye indi.
Yeni 911 Carrera’nın birçok dış özelliği de yeniden tasarlandı: Gündüz sürüşünde yanan dört-noktalı yeni farlar, yuva kapağı olmayan kapı kolları, dikey havalandırma ızgarası ve dört-noktalı fren ışığı özelliği taşıyan yeni arka farlar ile yeniden tasarlanmış bagaj kapağı bu yeniliklerden sadece bazıları.
İç mekan özelliklerinde ise, birden çok dokunmayı aynı anda algılayan multi-touch ekranı ile yeni standart Porsche İletişim Yönetimi (PCM) oldukça geniş bir işlevsellik alanı ve çok daha kolaylaştırılmış yönetim olanağı sunuyor.
Çift turbolu tamamen yeni nesil motor, Yeni Porsche 911 Carrera 2016 modelinde duygusal sürüş keyfini daha da yoğun bir deneyime yükseltiyor: 911 Carrera’nın arkasında 370 HP’lik bir güç yer alırken, 911 Carrera S’in motoru ise şimdi 420 HP’lik etkileyici bir güç sunuyor. Bu, her iki modelde de 20 HP’lik bir güç artışını ifade ediyor. Motorların ikisi de 3.0 litrelik silindir hacmine sahip. Yeni 911 Carrera S’in bu motor gücü geliştirilmiş kompresörlü turbo şarjı, özel egzoz sistemi ve ayarlanmış motor yönetiminden kaynaklanıyor. Her iki durumda da sabit olarak en düşük 1700 d/d ve en yüksek 5000 d/d’den gelen, sırasıyla maksimum 450 Nm ve 500 Nm’lik belirgin biçimde arttırılmış torklarıyla karakterize edilen yeni Porsche motorları daha performanslı bir sürüş performansı vaat ediyor. Öyle ki: Porsche-Doppelkupplung (PDK) şanzıman ve Sport Chrono Paketi ile 911 Carrera Coupe seleflerini 0,2 saniye geride bırakarak 0’dan 100 km/h hıza sadece 4,2 saniyede ulaşıyor. Yine PDK şanzıman ve Sport Chrono Paketi ile donatılmış olan 911 Carrera S ise çeviklik gösterisinde 100 kilometreye 3,9 saniyede ulaşıyor (selefinden yine 0,2 saniye daha hızlı). Yani, Carrera ailesinde sihirli kabul edilen 4 saniye sınırının altına inme başarısını ilk kez yeni 911 gösteriyor. Ayrıca, her iki modelin maksimum hızları da yükseldi: 911 Carrera’nın en yüksek hızı artık 295 km/h iken (eskisinden 6 km/s daha hızlı), yeni 911 Carrera S şimdi saatte 308 km/s hıza ulaşıyor (saatte 4 km/s artış).
Opsiyonel olan Sport Chrono Paketi ile bağlantılı olarak 911 Carrera şimdi ilk kez direksiyonda bulunan, 918 Spyder’ın hibrit mod düğmesinden yola çıkılarak geliştirilen bir mod seçme düğmesine sahip. Mod seçme düğmesi, “Normal”, “Sport”, “Sport Plus” ve “Kişisel” sürüş modları için 4 konumlu bir döner halkadan oluşuyor. Donanıma bağlı olarak bu son ayar (Kişisel sürüş modu), sürücünün, örneğin PASM, aktif motor yatakları, PDK şanzıman stratejisi ve spor egzoz sistemi gibi kendi kişisel araç ayarlarını yapılandırmasına olanak sağlıyor. Mod seçme halkası, PDK şanzıman ile bağlantılı bir ilave düğme olan “Spor Tepki Düğmesi” taşıyor. Bu düğmeye basıldığı zaman, örneğin geçiş manevrası yapmadan hemen önce, transmisyon 20 saniye süresince maksimum ivmelenmeye önceden hazırlanmış oluyor. Bunun için en uygun vites devreye giriyor ve motor yönetimi kısa bir sürede olabilecek en hızlı tepkiyi vermeye ayarlanıyor.