Yeni VW Golf 1.6 TDI 115 HP DSG test sürüşü…Yeni yüzlü 2017 Golf VII, özellikle iç mekandaki yeni gösterge tablosu ve dokunmatik ekranı ile dikkat çekiyor.
İlk nesli 1974 yılında tanıtılan Volkswagen Golf, deyim yerindeyse kompakt hatchback sınıfının kural koyucu modeli oldu ve o günden bugüne 33 milyon adetten fazla satılarak Avrupa’nın en çok tercih edilen modeli haline geldi. Hatırlanacağı gibi 7. nesil Golf 2012’de tanıtılmıştı ve 2017 model yılı için makyajlanarak tazelendi. Biz de makyajlı Golf 1.6 TDI 115 HP DSG’yi Highline’ı test etme imkanı bulduk. 2017 VW Golf 1.6 TDI 115 HP DSG, Comfortline ve Highline olmak üzere 2 donanım seviyesiyle satılıyor. Bunlardan Comfortline’ın başlangıç fiyatı 123.600 TL, test aracımız olanHighline’ın başlangıç fiyatıysa 138.200 TL olarak açıklanıyor. DSG yerine manuel şanzıman tercih edilmesi durumundaysa Golf 1.6 TDI 115 HP Comfortline’nın fiyatı 112.100 TL, Golf 1.6 TDI 115 HP Highline’ın fiyatı 121.100 TL olarak karşımıza çıkıyor. En uygun fiyatlı yeni 2017 VW Golf ise 88.500 TL’lik Golf 1.0 TSI 110 HP manuel Midline Plus.
Neler değişti?
Makyajla beraber Golf’ün burun kısmı biraz daha keskin bir görünüme kavuşmuş. Farlar, tampon yenilenmiş ve ön ızgaraya farların içine doğru devam ediyor hissi veren krom çıta eklenmiş. Xenon farlar artık Golf gamında yok ve LED farlar Highline’da standart. Arka taraftaysa yeni LED stoplar ve yeni arka tampon dikkat çekiyor. En büyük değişimse iç mekânda… Active Info Display adlı, 12.3 inçlik dijital gösterge tablosu Highline ile gelen bir özellik ve direksiyonun üzerindeki sağ taraftaki düğme grubuyla bu dijital göstergeleri 5 farklı profilde değiştirebilmek mümkün.
Diğer bir yenilikse orta konsoldaki 8 inçlik, dokunmatik özellikli Composition Media adlı ekran. El haraketlerine duyarlı ve temassız kullanılabilen 9.2 inçlik Discover Pro ise opsiyonel donanım listesinde.
Bu arada görüş kamerası özelliği standart değil (test aracımızda yoktu). Fonksiyonel eşya gözleriyle pratik bir kullanım sunan otomobilin arka koltuklarındaki diz ve baş mesafesi de önceden olduğu gibi sorunsuz. 380 lt’lik bagaj hacmiyse sınıf ortalamalarında.
Sürüş özellikleri
Test aracımızda yer alan 1598 cc’lik, turbo dizel motor, 115 HP’lik gücünü 3250-4000 d/d aralığında üretirken, 250 Nm’lik maksimum tork da 1500-3200 d/d aralığında ortaya çıkıyor. Bunlardan daha fazlasını sunan rakipleri olsa da (Opel Astra 1.6 CDTI:136 HP, 320 Nm; Hyundai i30 1.6 CRDI: 130 HP, 300 Nm) performansı tatminkar. Fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanmasını 10.5 saniyede tamamlayan otomobil, GPS teknolojili profesyonel test cihazı ile yaptığım ölçümlerde buna çok yakın değerler elde etti. Yalnız araç durur vaziyetteyken yapılan kalkışlarda ilk gaz tepkisi biraz gecikmeli oluyor. 500 km’yi aşan test sürecindeyse yakıt tüketim ortalaması 6.0 lt/100 km civarında gerçekleşti. Golf’ün yol tutuşu, daha önceden olduğu gibi başarılı ve direksiyonu da sürücüyle iyi bir iletişim kuruyor. Yormuyor ve tepkileri de yerinde. Virajlarda güven veren Golf ayrıca otoyolda da stabil.
Sonuç
Makyajlı Golf Highline, özellikle iç mekândaki renkli ekranlarla daha modern bir görünüme kavuşmuş. Her yaştan ve cinsiyetten insanın rahatlıkla kullanacağı bir otomobil olan Golf 1.6 TDI 115 HP DSG Highline’da standart geri görüş kamerası ve sağ aynada çift açı olması iyi olurdu. 123.300 TL’lik fiyatın rakipler ile karşılaştırıldığında, yeni Hyundai i30’tan biraz pahalı, Peugeot 308 1.6 BlueHDiEAT6 Allure’ye ise çok yakın olduğu görülüyor.
Fabrika verileri -teknik özellikler
Motor: 1598 cc, 4 silindirli, turbodizel, common rail enjeksiyon, 16V
Şanzıman: 7 ileri oranlı DSG (çift kavramalı şanzıman)
Maksimum güç: 115 HP @ 3250-4000 d/d
Maksimum tork: 250 Nm @ 1500-3200 d/d
Maksimum hız: 198 km/s
0-100 km/s: 10.5 sn
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4258 / 1799 / 1452 mm
Bagaj hacmi: 380-1270 lt
Tüketim (ş.içi/ş.dışı/ort.): 4.2 / 3.9/ 4.0 lt /100 km
+ Yol tutuş, konfor
– Arka çapraz görüş, sağ ayna tek açılı
Test verileri
Hızlanma
0-50 km/s: 4.0 sn
0-80 km/s: 7.5 sn
0-100 km/s: 10.6 sn
0-120 km/s: 15.0 sn
0-400 m: 17.75 sn
Ara hızlanma
60-100 km/s (D’de): 7.0 sn
80-120 km/s (D’de): 9.6 sn
Frenleme
100-0 km/s: 37.2 m
80-0 km/s: 23.7 m
50-0 km/s: 9.3 m