Peugeot 2017 raporu ve 2018 hedefleri İstanbul’da düzenlenen bir basın toplantısıyla açıklandı. Toplantıda önce Peugeot’nun ait olduğu PSA Grubu’nun 2017 performansı hakkında bilgi verildi. PSA Grubu, 2017 yılında 3 milyon 632 bin 642 araç satışı gerçekleştirerek 2016 yılına göre yüzde 15,4 oranında bir artış elde etti ve “Push to Pass” stratejisinin açıklandığı günden bu yana dört yıl üst üst büyüme trendini sürdürdü. Avrupa, 2 milyon 378 bin adet satışla grubun en büyük pazarları arasında yerini korurken, DMOA bölgesi yüzde 61,4 artışla ve 618 bin 827 adet satışla grubun en büyük pazarları arasında yerini ve önemini vurguladı. Bu sonuçlar, PSA Grubu’nun 2016 yılında açıklamış olduğu “Push to Pass” stratejisinin ilk yılında elde ettiği rekor karlılık ve ticari başarının 2017 yılında da devam ettiğinin bir göstergesi olarak karşımıza çıkıyor. Organik karlı büyüme, müşteri odaklı yaklaşım ve mobilite sağlayıcı çözümler gibi ana hedeflere dayanan “Push to Pass” planı, PSA Grubu’nun sürdürülebilir performansında çıtayı yükseltirken 2016-2018 dönemi için ortalama yüzde 4 operasyonel karlılık ve 2015 yılıyla kıyaslandığında 2018 yılına kadar yüzde 10 gelir artışı elde edecek. 2021 yılına kadar ise yüzde 6 operasyonel karlılık ve aynı döneme kıyasla ilave yüzde 15 gelir artışı hedefliyor. Grubun güçlü gelişimi ve büyüme stratejisi şu üç ana temele dayanıyor: Yüksek kalitede ürün ve hizmetler; Zenginleştirilmiş ürün planı ve Plug-in hibrit ve elektrikli otomobilin yanı sıra internet bağlantılı ve otonom sürüş özelliğine sahip otomobilleri içeren ileri teknolojiler.
Toplantıda Peugeot markası özelinde de bilgiler verildi. Peugeot, dünya satışlarında 2 milyon 119 bin 485 adet ile 2016 yılına göre yüzde 10,4 oranında bir artış gerçekleştirerek önemli bir büyüme gösterdi. Peugeot markasının, Avrupa satışları 1 milyon 173 bin 465 adet ile yüzde 6,5 oranında artış gösterdi. DMOA bölgesinde ise, Peugeot satışları yüzde 65 oranında artışla 533 bin 170 adet olarak gerçekleşti. Peugeot, dünyada yaklaşık 600 bin adet SUV satarken, Avrupa’da SUV pazarında yüzde 60 artışla podyumda ikinci sıraya yerleşti. 2017 yılında tüm dünyada 259 bin 300 adet 3008 ve 85 bin 900 adet 5008 satıldı. Ayrıca 2017 Avrupa’da “Yılın Otomobili” seçilmenin yanı sıra Peugeot 3008, dünyada da toplam 38 adet ödül aldı.
Basın toplantısının bizim için en önemli olan kısmı ise, elbette Peugeot Türkiye’nin 2017 performansı ve 2018 hedeflerinin aktarıldığı bölümdü. Peugeot Türkiye, 2017 yılında rekor bir satış gerçekleştirerek başarılı bir yılı geride bıraktı. 2017 yılında Türkiye’de 29 bin 981 adedi binek, 10 bin 501 adedi hafif ticari olmak üzere toplam 40 bin 482 adet satış gerçekleştirerek yüzde 4,2 oranında pazar payı elde etti. Ayrıca Türkiye otomotiv pazarı 2016 yılın aynı dönemine oranla yüzde 2,8 daralırken, Peugeot Türkiye satışları yüzde 13,8 oranında bir artış elde ederek pazarın aksine önemli bir büyüme sergiledi. Bu sonuçlarla binek otomobil pazarında satış sıralamasında üç basamak yükselterek satışını en çok arttıran ikinci marka olurken, toplam pazarda ise bir basamak yükselerek yine satışını en çok arttıran ikinci marka Peugeot oldu. Bu sonuçların elde edilmesindeki en önemli oyuncuları 3’ü binek 2’si ticari olmak üzere pazara sunulan toplam 5 adet yeni model oldu. Bunlar yeni 5008, makyajlı 301, makyajlı 308, yeni Expert ve yeni Expert Traveller olarak sıralanıyor. Peugeot Türkiye Genel Müdürü İbrahim Anaç yapmış olduğu değerlendirmede: “2017 Peugeot markası için tarihi bir başarı yılı oldu. Son 10 yılın en yüksek otomobil satışını gerçekleştirdiğimiz bu sonuçlar, pazarın daraldığı ve olumsuz bir ortamda mükemmel bir performans sergileme kabiliyetimizi gösteriyor. Bu başarı, grubun hayata geçirmiş olduğu işletme verimliliği iyileştirmesi ve ekiplerimizin ‘Push to Pass’ planına odaklanmasının yansımasının bir göstergesidir. Türkiye’de lanse etmiş olduğumuz yeni ürünlerin ve yetkili satıcı teşkilatımızın katkısıyla her geçen gün karlı ve sürdürülebilir büyüme koşullarını iyileştirmeye devam edeceğiz. Otomotiv pazarının 2018 yılında da 2017’ye benzer bir seyir göstereceğini düşünüyoruz. 2018 yılının özellikle perakende satış yaklaşımıyla tüm yetkili satıcılarımızla birlikte yeni bir rekor yılı olacağına inancımız tamdır” dedi.
Peugeot Türkiye, “Push to pass” stratejisi çerçevesinde 2021 yılına kadar yüzde 8 pazar payı ve 87.000 adetlik satışla satış sıralamasında ilk 5 markadan biri olmak ve ithal markalar arasında ise ikinci sıraya yerleşmek gibi hedeflerden oluşan orta vadeli planlarını açıkladı. 2018 yılı hedefleriyle ilgili, Türkiye toplam pazarının 950.000 adet civarı öngörüsüyle, yüzde 5 pazar payı ve 46.750 adet satış olarak belirlendi.