Yeni Renault Clio test sürüşü. İlk defa 1990’da yollara çıkan Clio, 5. nesle gelene kadar 15 milyondan fazla satış rakamına ulaştı. Avrupa’da kendi segmentinin en çok tercih edilen otomobili olan Clio, dünya çapında da Renault’un en çok satan model olması nedeniyle marka açısından ayrı bir öneme sahip. Ben de bu önemli otomobili Portekiz’de düzenlenen basın test sürüşü etkinliğinde kullanma fırsatı buldum.
Tasarım ve iç mekân
Küçük sınıfta kural koyan model olmak üzere hazırlanan yeni Renault Clio’nun dış tasarımı için evrim, iç mekân tasarımı içinse devrim demek yanlış olmaz. Bir önceki Clio’nun yüzü ve güçlü ifadesi Renault’un görsel kimliği olmuştu ve açıkçası o döneme kadar üretilmiş en havalı Renault modeliydi. Yeni CMF-B platformunda üretilen Clio’da bu görsel kimlik modernize edilmiş olarak karşımızda. İlk defa yeni Clio’da kullanılan bu platformun özelliği burulma direncinin daha yüksek olması ve otomobilin 50 kg kadar daha hafif olmasına olanak tanıması. Önden bakıldığında C formlu gündüz farları, yandan kıvrımlı hatlar, gizli arka kapı kolları ve geriye doğru yükselen omuz çizgisi, arkadaysa yine C formlu stoplar dikkat çekiyor. LED farlar şık görünmelerin yanı sıra, daha iyi aydınlatma kapasitesine sahip. Otomobile ebat olarak baktığımızda 4050 mm’lik uzunluğun eskisinden 12 mm daha kısa, 1798 mm’lik genişliğin 67 mm fazla, 1440 mm’lik yüksekliğin ise 8 mm daha az olduğu görülüyor. 2583 mm’lik dingil mesafesiyse 6 mm daha kısa.
Yeni Renault Clio’nun dış tasarımı için evrim, iç mekân tasarımı içinse devrim demek mümkün. İç mekân ölçüleri eskisi ile neredeyse aynı diyebileceğimiz yeni Clio’nun ön konsolunda kalite hissi arttırılmış ve konsol daha teknolojik hale getirilmiş. Sürücüye dönük 9.3 inçlik tablet formlu multimedya ekranı üzerinden Easy Link bağlantısı ve MultiSense ayarları yapılabiliyor. Gösterge tablosu tamamen dijital. Vites konsolunun önünde kullanışlı bir eşya alanı var. Vites konsolu biraz yüksek tasarlanmış ve vites tam elinizin altında. Koltuklar vücudu daha iyi kavrıyor. Bagaj hacmi 61 lt’lik artışla 391 lt olmuş ki, bu değer bu segment bir otomobil için şaşırtıcı derecede başarılı, neredeyse bir üst sınıf araçlar kadar. Ancak bagaj yükleme eşiği eski Clio’dan yüksek.
İç mekânda kalite hissi arttırılmış ve daha teknolojik hale getirilmiş. Sürücüye dönük 9.3 inçlik tablet formlu multimedya ekranı üzerinden Easy Link bağlantısı ve MultiSense ayarları yapılabiliyor.
Yeni Renault Clio test sürüşü ve motor seçenekleri
Yeni Renault Clio’da ilk etapta 1.0 SCe 65 HP, 1.0 SCe 75 HP, 1.0 TCe 100 HP, 1.3 TCe 130 HP benzinli, 1.5 dCi 85 HP, 1.5 dCi 115 HP dizel motorlar sunulacak. Ayrıca 1.0 TCe motorun LPG’li versiyonu da olacak. 2020’deyse E-TECH Hybrid model gamına katılacak. Hybrid Clio’da 1.6 benzinli motor yer alacak ve gücünün 130-140 HP civarında olması bekleniyor. Ben Portekiz’de düzenlenen test sürüşünde 1.0 TCe manuel ve 1.3 TCe DCT şanzımanlı versiyonları kullandım.
Öncelikle 1.0 TCe 100 HP’den başlayayım. 3 silindirli, 1.0 TCe motor yenilenmiş ve 100 HP’lik gücü eski TCe’den 10 HP, 160 Nm’lik torkuysa eskisinden 20 Nm daha yüksek. 5 ileri manuel şanzımanla kombine edilen bu motor otomobile 11.8 saniyelik 0-100 km/h hızlanma süresi ve 187 km/h maksimum hız sağlıyor. Günlük kullanım için gayet tatminkar olan bu motor makul bir çekişe sahip. Vites koluna, yüksekte konumlandırılmış olması nedeniyle kolayca erişilebiliyor ve vites geçişleri de rahat. Ortalama yakıt tüketim değeriyse 4.4 lt/100 km. Bu motor ileride X-Tronic şanzıman seçeneği ile de alınabilecek.
1.2 benzinli motorun yerini alan 4 silindirli 1.3 TCe 130 HP motor, yeni Clio’dan daha etkili performans isteyenlerin tercihi olacak. Scenic, Megane, Kadjar gibi modellerde de görev yapan bu motor 130 HP’lik gücünü 5000 d/d’de, 240 Nm’lik torkunu da 1600 d/d’de üretiyor. 7 ileri EDC şanzımanla kombine edilmiş bu motor, canlı bir karaktere sahip ve Clio’ya 9 sn’lik 0-100 km/h hızlanma değeri ve 200 km/h maksimum hız sağlıyor. Ortalama tüketim 5.2 lt/100 km.
Gelelim sürüşe… Yeni Clio’da şık ve ele rahat oturan bir direksiyon simidi var. 2.7 turlu direksiyon eskisinden daha hassas ve çabuk olması nedeniyle sürücü ile daha iyi iletişim kuruyor. Kabin içi eski modele göre 2 Db daha sessiz. Yol tutuş daha iyi. Dur-kalk özellikli adaptif hız sabitleme, şerit takip destek sistemi, direksiyon yardımcısı gibi modern sürücü destek sistemleri var. Ben bu sistemlerin hepsini tecrübe ettim ve çalışmaları ile ilgili bir olumsuzluğa rastlamadım.
Sonuç
Yeni Renault Clio artan kalite hissi, iyileşen akustik konforu ve alternatif yakıtlı geniş motor yelpazesiyle segmentindeki iddiasını sürdürecek. Otomobil hakkındaki daha kapsamlı incelemeyi, fiyatı açıklandıktan sonra Türkiye’de yapacağımız testten sonra yayınlayacağız. Yeni Renault Clio, Türkiye’de 2019 Ekim ayında satışa sunulacak.
Fabrika verileri
1.0 TCe 100 HP 1.3 TCe 130 HP
Motor: 999cc, 3 silindirli, turbo, benzinli 1333 cc, 4 silindirli, turbo, benzinli
Şanzıman: 5 ileri manuel 7 ileri EDC
Maksimum güç: 100 HP @ 5000 d/d 130 HP@5000 d/d
Maksimum tork: 160 Nm @ 2650 d/d 240 Nm @ 1600 d/d
Maksimum hız: 187 km/s 200 km/s
0-100 km/s: 11.8 sn 9.0 sn
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4050 x 1798 x 1440mm 4050 x 1798 x 1440mm
Bagaj hacmi: 391-1069 lt 391-1069 lt
Tüketim (ş.içi / ş.dışı / ort.): 5.6 / 3.7 / 4.4 lt/100 km 6.7 / 4.3 / 5.2 lt/100 km
Fiyat: Henüz belli değil Henüz belli değil
+Tasarım, artan konfor, teknoloji Tasarım, konfor, teknoloji, çekiş
-Yüksek yükleme eşiği Yüksek yükleme eşiği
CO2: 100 g/km 119 g/km