Mercedes-Benz E 200 d test. Downsizing; yani motor silindir hacimlerinin ufalıp, beygir güçlerinin yükselmesi akımı her segmentte olduğu gibi, üst orta sınıf olarak da tanımlanan E segmenti otomobillerde de karşımıza çıkan bir durum. Bunun Türk tüketicisi açısından en önemli avantajıysa daha düşük vergi dilimine giren otomobil kullanma olanağı tanıması. İşte Mercedes-Benz E 200 d’de bu türde otomobillere gösterebileceğimiz güzel bir örnek. Eskiden 150 HP gücünde 2.0 litre dizel motorlu olan Mercedes E200d, artık 160 HP gücünde 1.6 lt’lik dizel motora sahip. Yeni 1.6 lt dizel motorlu E 200 d Exclusive donanım seviyesinde 512.000 TL’lik, AMG donanım seviyesindeyse 517.700 TL’lik başlangıç fiyatına sahip. Metalik iridyum grisi, Sürüş Yardım Paketi (Drive Pilot, direksiyon yardımcısı), Burmester ses sistemi, Keyless-Go paketi, Premium Paketi (aktif park yardımcısı, 360 derece kamera sistemi, karartılmış arka camlar, otomatik bagaj kapağı) ısıtmalı direksiyon simidi, Air-Balance Paketi gibi ekstralara sahip test aracımızın fiyatıysa 594.200 TL.
Tasarım ve iç mekân
AMG donanım seviyesindeki test aracımız, bu donanım seviyesine has radyatör ızgarası, tamponlar, jantlar ve marşpiye eklentileri ile Exclusive’den ayrılıyor. Yönetici otomobili olan bu otomobilde arka koltuklarda diz ve baş mesafesi sorunu ise doğal olarak yok. Lüks ve sportiflik hissi işlenmiş alüminyum detaylar, deri-alkantara döşemeler, orta konsoldaki mat kaplama ve iyonizerli parfüm sistemi (Air-Balance Paketi) ile harmanlanmış. 540 lt’lik bagaj hacmi büyük, ancak dip kısımdaki yükselti kullanışlılığı biraz azaltıyor.
Mercedes E 200 1.6 dizel sürüş özellikleri
Dizel motorlar son dönemin adet günah keçisi ilan edilse ve bazı üreticiler model gamlarında dizel motorlu seçeneklere yer vermeyeceklerini duyursalar da, otomobilin mucidi diyebileceğimiz Mercedes-Benz, diğer üreticilerden farklı düşünceye sahip. Mercedes-Benz gelecekte farklı sürüş teknolojilerinin (elektrikli, benzinli, hibrit, hidrojen yakıt hücreli) karma şekilde kullanacağını öngörüyor ve dizel motorları geliştirmeni, bunların NOx (azot oksit) değerlerini düşürmenin, dizel motorları yasaklamaktan kolay ve daha mantıklı bir çözüm olduğu inancında.
İşte Mercedes E 200 d’deki 1.6 OM 654 D16 kodlu, 160 HP’lik 1.6 dizel motor da bu anlayış çerçevesinde geliştirilmiş bir güç ünitesi. Ürettiği 160 HP gücü ve 360 Nm’lik torku 9 ileri oranlı otomatik şanzıman üzerinden arka tekerleklere aktaran bu motor, 1.8 tonluk kütleyi taşımakta zorlanmıyor. Sport ve Sport+ sürüş modunda gaz pedalı daha çabuk tepki verirken Eko sürüş modunda gaz pedalı tepkileri biraz ağırlaşıyor. Bu sürüş modunda ayrıca “yelken” özelliği sayesinde aktarma organları ve motor arasındaki bağ kesilerek, otomobilin hafif eğimli yollarda akarcasına ilerlemesi sağlanıyor. Fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanmasını 8.4 sn’de tamamlayan otomobilin maksimum hızıysa 226 km/s. Fabrika verisi yakıt tüketim değerlerini teknik özellikler tablosunda bulabileceğiniz otomobil, benim 500 km’yi aşan kullanımım sonunda ortalama 5.5 lt/100 km’lik tüketim elde etti.
Test aracında önde 245/40 R19, arkadaysa 275/35 R 19 ebadında lastikler takılıydı. Bu lastiklere rağmen yeterince konforlu olan otomobilde önde ve arkada bağımsız süspansiyon var.
Sonuç
E Serisi, 200 d’deki 160 HP’lik 1.6 dizel ile, Türkiye şartlarındaki ideal motorunu bulmuş gibi. Performans ve yakıt tüketimi konularında beklentileri fazlasıyla karşılayan bu motorun sesinin biraz daha az olmasını beklerdim.
Yeni Mercedes-Benz E 200 d fabrika verileri – teknik özellikler
Motor: 1597 cc, 4 silindirli, turbo, dizel
Şanzıman: 9 ileri oranlı otomatik
Maksimum güç: 160 HP@3800 d/d
Maksimum tork: 360 Nm@1600-2600 d/d
Maksimum hız: 226 km/h
0-100 km/h: 8.4 sn
Bagaj hacmi: 540 lt
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4940 / 1852 / 1452 mm
Tüketim (ş.içi / ş.dışı / ort.): 5.4 / 4.2 / 4.7 lt/100 km
Fiyat: 543.000 TL (Exclusive) / 550.000 TL (AMG)
+ İç hacim, şanzıman, süspansiyon
– Motor sesi
CO2 emisyonu: 123 g/km