Yeni Toyota Hilux 2020. Geçmişi 1968 yılına kadar uzanan pick-up sınıfının önemli modellerinden Toyota Hilux makyajlanarak güncellendi.
Makyajla birlikte Toyota Hilux’un ön tasarımı tamamen yenilenmiş. Bu kapsamda tampon, radyatör ızgarası ve farlar eskisinden daha sağlam ve güçlü bir görünüm sunacak şekilde tasarlanırken, arka tarafta da yenilenmiş stop lambaları dikkat çekiyor. LED farlar üst donanım seviyelerine has bir özellik. Bunun dışında egzotik kırmızı, safir mavi ve güz bronzu olmak üzere üç yeni renk ve 18 inç siyah alaşım jant seçeneği Hilux’ın dış görünümüyle ilgili diğer güncellemeler.
Güncellenen kabinde yeni gösterge tablosu kullanılmış. Ön konsol dokunmatik özellikli 8 inçlik multimedya ekranına ev sahipliği yapıyor. AppleCar Play ve Android Auto destekli multimedya sisteminin ekranının sağ ve sol taraflarında geleneksel fiziki butonların olması da kullanımı kolaylaştırmak için düşünülmüş.
Akıllı giriş ve çalıştırma, otomatik klima, ön-arka park sensörleri ve 800W 8 kanallı amfiye sahip 8 hoparlörlü JBL Premium Ses Sistemi gibi özellikler ise Toyota Hilux 2020’nin konfora yönelik ekipmanları… Spor barlar, bagaj kilidi, sert kasa kapağı ve kasaya monte 12V güç kaynağı gibi donanımlar da isteğe bağlı olarak alınan aksesuarlar.
2.8 litrelik dizel motor
Şu an satılmakta olan Toyota Hilux’lerde 2.4 lt 150 HP D-4D motor görev yapıyor. Toyota Hilux 2020’deyse 204 HP güç, 500 Nm tork üreten 2.8 litrelik dizel motor da devreye alınıyor. Daha fazla güç ve performans isteyen hobi-kişisel kullanım odaklı kullanıcıları hedefleyen bu yeni 2.8 litrelik motor Hilux’e 10.0 saniyelik 0-100 km/h hızlanma değeri sağlayacak. Bu da 2.4 litrelik motora göre 2.4 sn’lik iyileşme anlamına geliyor. Fabrika verilerine göre ortalama 7.8 lt/100 km’lik yakıt tüketimine sahip yeni Toyota Hilux 2020’nin CO2 emisyonuysa 204 g/km. 6 ileri oranlı manuel veya 6 ileri oranlı otomatik şanzımanla kombine edilecek bu motor sadece 4×4 aktarma ile satın alınabilecek.
Sürüş dinamikleri
Toyota mühendisleri 2020 Hilux’ta, bu aracın off-road özelliklerini koruyup, asfalt kullanımını iyileştirmeyi hedeflemişler. “Body-on-frame” gövde yapısına sahip araçta süspansiyon ve direksiyon sisteminde geliştirmeler yapılmış. Ön ve arka amortisörler ile arka taraftaki yaprak yaylar elden geçirilmiş ve özellikle bozuk yolda daha üst seviye sürüş konforu sağlandığı ifade ediliyor. Hilux’ın zaten üstün olan arazi yeteneklerine, mekanik sınırlı kaydırmalı diferansiyel (4×2 çeker modellerde) etkisi yaratan yeni bir elektronik özellik eklendi. Sistem rolantide motor hızını 850’den 680 d/dak’a düşürüyor ve gaz tepkilerini ayarlayarak daha iyi bir sürüş kontrolü sağlıyor. Bununla birlikte VSC sistemi de güncellendi ve yeni bir lastik açısı monitörü eklendi. 1 tonluk yükleme ve 3.5 tonluk römork kapasitesi, yeni Hilux ile birlikte tüm 4×4 gövde tiplerinde (Tek Kabin, Ekstra Kabin ve Çift Kabin) sunulmaya başlandı.
Invincible donanım seviyesi
Kelime anlamı “yenilmez” olan Invincible, Hilux’teki en üst donanım seviyesi. Çift Kabin ve Ekstra Kabin tiplerinde olacak bu donanım hem iş, hem de özel hayat kullanıma yönelik. Bu donanım seviyesi özel ön ızgara ve ön tampon, şişkin çamurluklar, farklı kapı kolları, farklı jantlar, üzerinde Invincible yazan kargo bölümü kapağı ile diğer modellerden ayrılıyor. İç mekândaysa özel yeni göstergeler, siyah metalik ve siyah krom detaylar fark yaratıyor. Yenilenen Toyota Hilux’un Doğu Avrupa pazarlarındaki satışı bu yılın Temmuz ayında, Batı Avrupa’daysa Ekim ayında başlayacak.
Otomobil.com.tr sitesinde yayınlanan Toyota haberleri için BURAYA, Toyota Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!
GÜNCELLEME, 23 Eylül 2020: Yeni Toyota Hilux 2020 fiyat listesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!