En güçlü AMG: Mercedes-AMG GT Black Series. Mercedes-AMG GT Black Series tanıtıldı. Bilindiği gibi AMG Black Series geleneği ilk defa 2006 yılında SLK AMG 55 ile başlamıştı. Bu seri, diğer AMG versiyonlarından daha güçlü, daha hafif ve daha özel olmasıyla koleksiyon değeri diğer AMG’lerden daha yüksek. Neden Black Series (Siyah Seri) olarak adlandırıldığına gelince, bu konuda resmi kaynaklarda bir açıklamaya rastlamasak da siyahın gücü ve özel olmayı temsil ettiği varsayımını yapabiliriz. Tıpkı Johnie Walker Black Label gibi…
Konuyu tekrar Mercedes-AMG GT Black Series’e getirecek olursak bu otomobil 730 HP güç üreten 4.0 litrelik, biturbo V8 ile tarihteki en güçlü V8 AMG motora sahip. 0-100 km/h hızlanmasını 3.2 saniyede tamamlayan otomobilin 0-200 km/h hızlanma süresiyse 9.0 saniye. Maksimum hız ise 325 km/h olarak açıklanıyor.
Mercedes-Benz bu otomobille ilgili uzun bir bülten yayınladı. Şimdi bültenden çeşitli kesitleri parça parça verelim.
En güçlü V8 AMG motoru
Bu kısım biraz teknik. Mühendisler bir V8 motoru geliştirirken belli oranda bir özgürlüğe sahip oluyor. Bu, motorun karakteristiğini belirliyor. V8 motorlarda yaygın olarak iki tip uygulanıyor. Bunlardan biri AMG’nin de bugüne kadar tüm motorlarında uyguladığı ve her bir silindir sırasındaki krank pimlerinin birbirine 90 derece açıyla durduğu “Cross-Plane”. Diğeri ise tüm krank pimlerinin 180 derece açıyla birbirinin üzerine binerek dengelendiği “Flat Plane”. Önden bir Cross-Plane krank miline bakıldığında ismini aldığı çarpı görülebiliyor. Bu yapının avantajı yüksek çalışma karakteri ve alt devirlerden itibaren yüksek tork üretimi sunuyor olması. Ve bir diğer önemli özellik ise karakteristik V8 sesi. AMG mühendisleri, hacmi ve buna bağlı olarak güç potansiyelini tam anlamıyla kullanabilmek için 4,0 litrelik V8 Biturbo motorun egzoz tarafını motorun iki silindir sırasının içine; “V”ye yönlendirmişler.
Tıpkı AMG GT 4-Kapı Coupe’nin en üst versiyonunda olduğu gibi Twin-Scroll turbo beslemeler sürtünme önleyici rulmanlara sahip ve bu onların tepkilerini iyileştiriyor. Ayrıca Black Series’te turbolarda daha büyük paller bulunuyor. Böylece iki turbo saatte toplam 1.100 kg hava basabiliyor. Doğrudan bir karşılaştırma yapmak gerekirse AMG GT R’de turbolar saatte 900 kg hava basıyor. Sürekli 7.000 d/d risk teşkil etmiyor ve maksimum devir sayısı 7.200 d/d ile elektronik olarak sınırlandırılıyor. İki adet intercooler ise havanın her daim ideal ısıda olmasını sağlıyor. Yeni motor siyah motor kapağı ile farkını görselliğine yansıtıyor.
Aerodinamik detaylar
Arkadan bakıldığında heybetli difüzörüyle yeni arka tampon, sağda ve solda olmak üzere iki adet yuvarlak egzoz çıkışı, yanlardaki çamurluk hava tahliyesi kanalları ve yenilikçi spoyler konsepti dikkat çekiyor. İki kanatlı karbon spoyler mekanik olarak ayarlanabiliyor. İkinci alt kanat önden gelen havayı çok iyi karşıladığından daha küçük ve dar bir tasarıma sahip. Mat siyah renginde karbon kanat destekleri de aerodinamik verimliliğe katkı sağlıyor.
Üstteki aktif kanat sürüş koşuluna ve seçilen AMG DYNAMICS moduna bağlı olarak elektronik olarak 20 derecelik bir açıyla ayarlanıyor ve dikey ve yanal dinamizmini iyileştiriyor. Alçak pozisyonda rüzgâr sürtünmesini azaltan spoyler otomobilin maksimum hıza daha çabuk ulaşmasına yardımcı oluyor. Daha dik konumda arka akstaki yere basma kuvvetini artırarak fren performansı ile viraj performansını iyileştiriyor.
Basic, Advanced, Pro veya Master olmak üzere seçilen AMG DYNAMICS sürüş moduna bağlı olarak aktif kanat farklı ayarlanıyor. Örneğin Master sürüş modunda aktif kanat 250 km/s hıza kadar açık duruyor ve 250 km/s’den sonra rüzgâr sürtünmesini azaltarak maksimum hıza daha kısa sürede ulaşmak adına kapanıyor. Ancak sürücünün sert bir fren manevrasında veya viraja girmesiyle aktif kanat tekrar açılarak yere basma kuvvetini artırıyor ve böylece fren veya viraj performansını destekliyor. Sürücü ayrıca aktif kanadı orta konsoldaki bir düğme yardımıyla manuel olarak açıp kapatabiliyor.
Gelişmiş aerodinamik mimari kapsamında sadece üst gövdede değil alt gövdede de önlemler alınıyor. Aracın altı neredeyse tamamen kaplanarak düz bir yüzey elde edilmiş. Bu sayede aerodinamik verimlilik artarken aynı zamanda ısı tahliyesi de gerçekleşiyor. Alt panellerin tasarımındaki hava iletim öğeleri havayı doğrudan arka difüzöre iletiyor ve yere basma kuvvetine yardımcı oluyor. Alınan önlemlerin tamamı yeni arka spoyler konsepti ile uyum içinde çalışarak birbirini tamamlıyor. Tüm bu önlemler 250 km/s hızda 400 kg’ın üzerinde bir yere basma kuvveti oluşturuyor.
Coilover süspansiyon sisteminin kullanıldığı otomobil, Michelin ile birlikte Black Series için özel olarak geliştirilmiş Pilot Sport Cup 2 R MO lastiklerle yere basıyor.
Mercedes-AMG GT Black Series teknik özellikler
Motor: 3.982 cc, V8, biturbo
Maksimum güç 730 HP (537 kW), 6.700-6.900 d/d
Maksimum tork : 800 Nm, 2.000-6.000 d/d
Aktarma: Arkadan itiş
Şanzıman: AMG SPEEDSHIFT DCT 7G
Ortalama yakıt tüketimi: 12,8 lt/100 km
CO2 mmisyon değeri 292 gr/km
Verimlilik Sınıfı G
Hızlanma: 0-100 km/h 3,2 sn
Maksimum hız: 325 km/h
Otomobil.com.tr sitesindeki diğer Mercedes-Benz haberleri için BURAYA, Mercedes-AMG resmi internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!