Perşembe, Kasım 21, 2024
Ana SayfaTestlerYeni Renault Clio 1.0 TCe X-Tronic inceleme

Yeni Renault Clio 1.0 TCe X-Tronic inceleme

Yeni Renault Clio 1.0 TCe X-Tronic inceleme. Küçük sınıfın kural koyucu modeli olması için tasarlanan yeni Renault Clio, artan sürüş konforu ve kullanışlılık özellikleriyle çıtayı bir basamak yukarı taşımış.

Yeni Renault Clio, son dönemde en çok konuşulan otomobillerden bir tanesi. 2020 yılının ilk 6 aylık rakamlarına göre B hatchback segmentinde açık ara farkla en çok satılan otomobil olan Clio, Türkiye’de Yılın Otomobili 2020 seçilmesiyle bir kez daha dikkatleri üzerine çekti. Yeni Clio ülkemizde 1.0 benzinli 72 HP, 1.0 benzinli 100 HP, 1.3 benzinli 130 HP, 1.5 dizel 85 HP, 1.5 dizel 115 HP olmak üzere 5 motor seçeneğine sahip. Donanım seviyesi ise Joy, Touch ve Icon olmak üzere 3 tane.

İlk 6 aylık satışlarının yüzde 94’ü benzinli, yüzde 86’sı ise benzinli otomatik olarak gerçekleşen Clio’nun donanım seviyesine göre tercih oranları ise yüzde 26 ile Joy, yüzde 42 ile Touch ve yüzde 32 ile Icon.

En uygun fiyatlı Clio 1.0 SCE 72 HP Joy 121.000 TL. En uygun fiyatlı 1.0 100 HP X-Tronic ise Joy donanım 149.800 TL.  Test aracımız 1.0 TCE ise Icon donanım seviyesinde ve opsiyonlar hariç fiyatı 170.800 TL. Aynı donanım seviyesinde 30 HP daha güçlü, 1.3 lt 130 HP motorlu, DCT şanzımanlı Clio’nun fiyatıysa 13.800 TL daha yüksek. Tam LED farlar tüm donanım seviyelerinde standart, sis farları ise 600 TL ek ödeme ile alınıyor.

Icon donanım seviyesinde, Touch’tan farklı olarak arka disk frenler, 3 D LED stoplar, elektrokrom dikiz aynası, otomatik klima, yağmur sensörü, otomatik katlanan yan aynalar,  multi sense sürüş modu seçicisi, Renault Card, 7.2 inçlik ekran, elektrikli park freni gibi donanımlar standart olarak sunuluyor.

Bizim test sürüşü aracımızda R.S. Line Paketi (9000 TL), özel turuncu renk (1700 TL), parlak siyah sütunlar (1000 TL) 9.3 inçlik dokunmatik ekranlı Easy Link multimedya sistemi (5400 TL), sürüş destek paketi (6200 TL) gibi opsiyonel donanımlar yer alıyordu.

Tasarım ve iç mekân

Küçük sınıfta kural koyan model olmak üzere hazırlanan yeni Renault Clio’nun dış tasarımı için evrim, iç mekân tasarımı içinse devrim demek yanlış olmaz. Bir önceki Clio’nun yüzü ve güçlü ifadesi Renault’un görsel kimliği olmuştu ve açıkçası o döneme kadar üretilmiş en havalı Renault modeliydi. Yeni CMF-B platformunda üretilen Clio’da bu görsel kimlik modernize edilmiş olarak karşımızda. İlk defa yeni Clio’da kullanılan bu platformun özelliği burulma direncinin daha yüksek olması ve otomobilin 50 kg kadar daha hafif olmasına olanak tanıması. Önden bakıldığında C formlu gündüz farları, yandan kıvrımlı hatlar, gizli arka kapı kolları ve geriye doğru yükselen omuz çizgisi, arkadaysa yine C formlu stoplar dikkat çekiyor. LED farlar şık görünmelerin yanı sıra, daha iyi aydınlatma kapasitesine sahip.

Otomobile ebat olarak baktığımızda 4050 mm’lik uzunluğun eskisinden 12 mm daha kısa, 1798 mm’lik genişliğin 67 mm fazla, 1440 mm’lik yüksekliğin ise 8 mm daha az olduğu görülüyor.  2583 mm’lik dingil mesafesiyse 6 mm daha kısa.

Yeni Renault Clio’nun dış tasarımı için evrim, iç mekân tasarımı içinse devrim demek mümkün. İç mekân ölçüleri eskisi ile neredeyse aynı diyebileceğimiz yeni Clio’nun ön konsolunda kalite hissi arttırılmış ve konsol daha teknolojik hale getirilmiş. Sürücüye dönük 9.3 inçlik tablet formlu multimedya ekranı üzerinden Easy Link bağlantısı ve MultiSense sürüş modu ayarları yapılabiliyor. Gösterge tablosu dijital. Vites konsolunun önünde kullanışlı bir eşya alanı var. Vites konsolu biraz yüksek tasarlanmış ve vites tam elinizin altında.  R.S. Line spor koltuklar iyi kavrıyor.

Bagaj hacmi 61 lt’lik artışla 391 lt olmuş ki, bu değer bu segment bir otomobil için şaşırtıcı derecede başarılı, neredeyse bir üst sınıf araçlar kadar. Ancak bagaj yükleme eşiği eski Clio’dan yüksek.

2020 Clio 1.0 TCe motor ve sürüş özellikleri

3 silindirli, 1.0 TCe motorun 100 HP’lik gücü eski 0.9 TCe’den 10 HP daha fazla. Manuel şanzımanlı versiyonların 160 Nm’lik torkuysa eskisinden 20 Nm daha yüksek. Ancak CVT şanzımanlı (sürekli değişken oranlı) versiyonlar 142 Nm’lik torka sahip.  CVT şanzımanla kombine edilmiş bu motor, rölantide ve vites P konumundayken hafif sarsıntılı. Ancak yola çıkınca sarsıntısız bir çalışmaya sahip ve akıcı bir hızlanma sağlıyor. Üstelik hızlanma anında bu tip şanzımanların genel karakteri olan motorun sürekli üst devirde kalması durumu bu otomobilde olmuyor. Adeta otomatik şanzıman gibi motor devri önce yükseliyor (5500 d/d), sonra düşerek (5000 d/d) vites değişim hissini simüle ediyor.

Fabrika verilerine göre 0-100 km/h hızlanmasını 11.5 saniyede tamamlayan otomobilin maksimum hızıysa 182 km/h. Otomobilin performansı, aynı motora sahip kuzeni Nissan Micra’dan daha iyi. Fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketimi 5.0 lt/100 km olan otomobil, 300 km’yi aşan test sürüşünde 6.5 lt/100 km’lik bir değer elde etti.

Gelelim sürüşe… Clio’da şık ve ele rahat oturan bir direksiyon simidi var. 2.7 turlu direksiyon eskisinden daha hassas ve çabuk olması nedeniyle sürücü ile daha iyi iletişim kuruyor. Kabin içi eski modele göre 2 Db daha sessiz. Yol tutuş daha iyi. Bununla beraber test aracımızda R.S. Line paketli test aracımızda bu paket kapsamında gelen 205/45 R17 ebadında lastikler vardı. Buna rağmen sürüş konforu beklediğimden daha iyiydi. Icon donanımın standart lastik ebadıysa 195/55 R16.

Yeni Renault Clio nasıl bir otomobil?

Yeni Renault Clio artan kalite hissi, daha iyi ergonomisi ve iyileşen akustik konforuyla çıtayı bir basamak yukarı taşımış. 1.0 litrelik motor otomobili rahatça taşıyor ve performans sıkıntısı yaşatmıyor.

2020 Renault Clio 1.0 TCe 100 HP X-Tronic fabrika verileri –  teknik özellikler

Motor: 999 cc, 3 silindirli, turbo, benzinli

Şanzıman:          CVT (sürekli değişken oranlı)

Maksimum güç:              100 HP@5000 d/d

Maksimum tork:             142 Nm@1750-4500 d/d

Maksimum hız: 182 km/s

0-100 km/s:       11.5 sn

Bagaj hacmi:     391 lt

Boyutlar (uz./gen./yük.):            3999 / 1743 / 1455 mm

Tüketim (ş.içi / ş.dışı / ort.):       6.3/ 4.1 / 5.0 lt/100 km

Fiyat:    149.800 TL (Joy)/157.800 TL (Touch)/170.800 TL (Icon)

+ Tasarım, artan konfor, teknoloji

– Yüksek yükleme eşiği

CO2 emisyonu: 113 g/km

Yeni Renault Clio 1.0 TCe X-Tronic inceleme – test sürüşü.

Otomobil.com.tr sitesinde daha önceden yayınlanan yeni Renault Clio test sürüşü için BURAYA, satışa sunulma ve fiyat listesi haberi için BURAYA, Yılın Otomobili seçilme haberi için BURAYA, Renault Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

 

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler