Mercedes-Benz EQC 4×4². Elektrikli bir otomobil gerçek bir arazi aracı olabilir mi? Cevap: Mercedes-Benz EQC 4×4². Deneysel bir otomobil olan Mercedes-Benz EQC 4×4², Jürgen Eberle yönetimindeki bir ekip tarafından EQC 400 4Matic baz alınarak ortaya çıkartılmış. Hatırlanacağı gibi Jürgen Eberle yönetimindeki ekip daha önceden E 400 All Terrain 4×4² ‘yi hazırlamıştı. Mercedes-Benz’in macera ve sürdürülebilirliği harmanladığı bir teknoloji platformu olan EQC 4×4²; çölde, kayalık arazide ve diğer zorlu zeminlerde gidecek elektrikli bir off-road aracı olarak düşünülmüş. Çamurluklar, standart versiyondan 10’ar cm daha geniş.
Otomobilin 293 mm’lik taban yüksekliği standart bir EQC’nin 140 mm’lik taban yüksekliğinden 153 mm daha yüksek. Bu sayede otomobilde “portal aks” kullanımı da mümkün olmuş. Otomobilin 40 cm’lik su geçiş derinliğiyse standart EQC’den 15 cm daha fazla. Otomobilin off-road süspansiyon sisteminin bağlantı yerleri standart versiyonla aynı. 285/50 R20 ebadında lastiklerle yere basan otomobilin off-road sürüş programları güncel GLC serisinden alınarak EQC 4×4²’ye uyarlanmış.
Otomobilin standart EQC’den bir farkıysa sesi. EQC, trafik ve yaya güvenliğine yönelik olarak ses jeneratörü olan bir otomobil (AVAS – Acoustic Vehicle Alert System). Ancak EQC 4×4², kendisi için özel olarak hazırlanmış bir sese sahip ve bu ses farların çevresindeki hoparlörlerden yayılıyor.
EQC 4×4² | Standart EQC 400 4Matic | |
Yaklaşma açısı (derece) | 31.8 | 20.6 |
Uzaklaşma açısı (derece) | 33 | 20 |
Rampa açısı (derece) | 24.2 | 11.6 |
Taban yüksekliği (mm) | 293 | 140 |
Su geçiş derinliği (mm) | 400 | 250 |
Otomobil.com.tr sitesinde yayınlanmış Mercedes-Benz GLC 250 4Matic test sürüşü yazısı için BURAYA, Mercedes-Benz Türkiye sayfasına ulaşmak için BURAYA tıklayın!