BMW iX 2021 yılında üretilmeye başlanacak. BMW SAV adını verdiği (Sports Acvity Vehicle) SUV gamına iX adlı yeni bir model ekliyor. Tamamen elektrikli teknoloji amiral gemisi olan bu otomobil, BMW’nin i3’ten sonra ürettiği tamamen elektrikli ikinci otomobil olacak.
Cesur tasarımlı BMW iX, markanın 2019’da gösterdiği Vision iNext konsepti göz önüne alınarak tasarlanmış. 0.25 Cd’lik rüzgâr direnç katsayısına sahip otomobilin gövdesinde CFRP carbon fiber takviyeli plastik ve alüminyum alaşımlı parçalar kullanılmış. Markanın son dönemde kullandığı büyük böbrek formlu radyatör ızgarasına sahip iX, direksiz kapılara sahip. Otomobilde Shy tech adı verilen bir detaylandırma felsefesi benimsenmiş. Bunun sonucu olarak burun kısmındaki BMW logosunun altında cam sileceği suyu dolum yeri yer alırken, gövdeye bütünleşik kapı kolları da dokunmatik. Ayrıca bagaj kapağındaki logonun altında da temizleme sistemi entegre edilmiş geri görüş kamerası yer alıyor.
Dış ölçüleri BMW X5’e yakın olan iX’in iç mekân ölçülerininse BMW X7’ye yakın olacağı söyleniyor. Altıgen direksiyonlu otomobilin multimedya ekranı da hafif eğimli şekilde tasarlanmış.
BMW iX menzil ve şarj süresi
BMW eDrive adlı elektrikli sürüş altyapısının beşinci neslini kullanacak iX, en üst seviye bağlanabilirlik ve otonom sürüş özelliklerine sahip olacak. İki elektrik motorunun toplam gücü 500 HP olarak açıklanan otomobilin 0-100 km/h hızlanması 5.0 saniyenin. WLTP normuma göre 600 km’yi aşan menzile sahip otomobilin enerji tüketimi 21 kWh/100 km. BMW iX 2021 10 dakikalık DC hızlı şarj ile 120 km’lik menzil sağlanabiliyor. 100 kWh’lık bataryanın yüzde 10 doluluktan, yüzde 80 doluluğa ulaşması ise 40 dakika.
BMW iX, BMW’nin Almanya’nın Dingolfing tesislerinde 2021’in ikinci yarısında üretilmeye başlanacak.
Otomobil.com.tr sitesinde yayınlanan bir önceki BMW haberi için BURAYA, BMW Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!