Yeni BMW 116d test sürüşü. Yeni BMW 116d, 1.5 litrelik turbo dizel motoru ve önden çekişli aktarmasıyla giriş seviyesi bir otomobil için yeterince dinamik.
TEST ARACI: BMW 116d M Sport
İlk iki nesilde dünya çapında 2.5 milyon adetlik satışa ulaşan BMW, üçüncü nesliyle ülkemizde. Yeni BMW 1 Serisi ülkemizde 1.5 lt 140 HP benzinli 118i ve 1.5 litre dizel 120 HP 116d olmak üzere 2 motor seçeneğine sahip. Donanım seviyeleri ise her iki motor seçeneğinde de Sport Line, Luxury Line ve M Sport olmak üzere 3 tane. BMW 118d’nin başlangıç fiyatı 414.200 TL (Sport Line), M Sport donanımlı test aracımızın opsiyonlar hariç fiyatıysa 430.300 TL. BMW 118i’nin başlangıç fiyatıysa 401.300 TL olarak açıklanıyor.
Yeni BMW 1 Serisi tasarım ve iç mekân
Yeni BMW 1 Serisi, kuşkusuz ki son dönemde en çok tartışılan BMW modellerinden bir tanesi… Bunun ilk nedeni büyük böbrek formuna sahip radyatör ızgarasının tasarımı, diğeriyse arkadan itişli mimarinin terk edilip, önden çekişli mimariye geçilmesi. Yeni BMW 1 Serisi’ne tasarım olarak baktığımızda burun kısmının bir önceki nesle göre daha eğimli ve daha kısa olduğu görülüyor. Bununla birlikte ön kapı ile ön tekerlek arasındaki mesafe de azalmış. Eskisinden 5 mm daha kısa olan otomobilin dingil mesafesi eskiye göre 20 mm daha kısa. Ancak otomobilin genişliği 34 mm, yüksekliğiyse 13 mm artmış. Otomobilimiz M Sport donanım seviyesinde olduğu için daha sportif bir ön tampona ve difüzör formlu arka tampona sahip. Arka koltuklardaki diz mesafesi yaklaşık 3 cm, baş mesafesi ise yaklaşık 2 cm iyileşme göstermiş.
İşçiliği başarılı ön konsolun üst kısmı iki farklı yumuşak malzemeye sahip. Sürücüye yakın olan kısımdaki malzeme yumuşak pütürlü, yolcu tarafındaki ise doğal çizgilere sahip yumuşak malzemeye sahip. Ön konsolun orta kısmında bulunan ve konsolu ikiye ayıran kaplama hoş bir ambiyans aydınlatması detayına sahip. Eşya gözleri kullanışlı olan otomobilin kumanda birimleri de ergonomik. Dijital gösterge tablosu 3 farklı şekilde ayarlanabiliyor. Test aracımızda klima tek bölgeliydi. Bu tip bir otomobilde çift bölgeli klimanın standart olarak gelmesi güzel olurdu. Aydınlatma grubu kumandaları artık çevirmeli kumanda üzerinden değil, düğmeli kumanda üzerinden yapılıyor.
Yeni BMW 116d test sürüşü – motor özellikleri
Test aracımızda yer alan 1.5 lt’lik, 3 silindirli turbo dizel motor ilk çalıştırma anında biraz gürültülü. Ancak daha sonra sessizleşiyor. 4000 d/d’de 116 HP güç üreten bu motorun maksimum torku olan 270 Nm 1750 d/d’de üretiliyor. Bu veriler günümüz için çoğu kişiye sıradan gelebilir ancak motor şanzıman uyumu başarılı olan bu otomobil, özellikle alt devirlerde iyi bir çekişe ve şehiriçi hızlarda giriş seviyesindeki bir dizel araç için şaşırtıcı bir canlılığa sahip. Şehiriçinde rahatsızlık duyulabilecek tek şey stop-start sisteminin biraz sarsıntılı çalışması… Fabrika verisi yakıt tüketim değerlerini teknik özellikler tablosunda bulabileceğiniz otomobilin benim gerçek hayat kullanımdaki tüketimi 5.5-6.0 lt/100 km arasında değerlerde gezindi.
F40 karoser kodlu 2020 BMW 116d, önden çekişli diye BMW tutkunlarının kafalarında soru işareti olmasına gerek yok. Ben bu otomobili 300 km’den fazla bir mesafede kullandım ve sürüş özelliklerini beğendim. Eskisinden daha kıvrak, direksiyonu eskisinden daha çabuk tepki veriyor ve daha kolay çevriliyor. Üstelik giriş seviyesi olmasına rağmen, arkada çok kollu bağımsız süspansiyon sistemine yer verilmiş ve yol tutuş limitleri yüksek. Sportif sürüş ile süspansiyon konforu başarı ile harmanlanmış. Tok bir his veren otomobilin iç mekânında bozuk yollarda, parke taşlı yollarda bile çıtırtı duyulmuyor.
Sonuç
Yeni BMW 116d, eskisinden daha konforlu olmasının yanı sıra daha kıvrak sürüş özelliklerine sahip. Sürüş sırasında tok bir his veren otomobilin alt motor devirlerindeki çekişi de başarılı.
BMW 116d fabrika verileri – teknik özellikler (F40 kasa)
Motor: 1496 cc, 3 silindirli, turbodizel
Şanzıman: 7 ileri oranlı çift kavramalı
Maksimum güç: 116 HP @ 4000 d/d
Maksimum tork: 270 Nm @ 1750-2250 d/d
Maksimum hız: 200 km/s
0-100 km/s: 10.1 sn
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4319 / 1779 / 1434 mm
Bagaj hacmi: 380-1200 lt
Yakıt tüketimi (ş.içi/ş.dışı/ort.): 4.5 / 3.5 / 3.8-4.2 lt /100 km
Fiyat: 414.200 (Sport Line) / 430.300 TL (M Sport)
+ Çekiş, işçilik, yol tutuş
– Sarsıntılı stop-start sistemi
CO2 emisyonu: 100 g/km
Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan 2015 BMW 116d test sürüşü yazısı ve videosu için BURAYA, 2013 BMW 116d performans testi videosu için BURAYA, BMW Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!