Perşembe, Kasım 21, 2024
Ana SayfaHaberlerMercedes-Benz EQS

Mercedes-Benz EQS

Mercedes-Benz EQS. Mercedes-Benz’in tamamen elektrikli lüks sınıf otomobili Mercedes-EQS tanıtıldı. Bünyesinde birçok ilki ve teknolojik yeniliği barındıran Mercedes-EQS  “Amaca Yönelik Tasarım” anlayışıyla tasarlanmış ve seri üretim otomobiller arasında rekor bir değer olan 0.20 Cd’lik aerodinamik katsayısına sahip. Bu değer Mercedes-EQS’ye dünyanın en aerodinamik otomobili unvanını kazandırıyor.

İlk etapta 245 kW gücündeki EQS 450+ ve 385 kW gücündeki EQS 580 4MATIC modelleri tanıtılan EQS’in, Türkiye’de  EQS 580 4MATIC modeliyle 2021 yılının son çeyreğinde satışa sunulacak. Otomobilin ilerleyen dönemde 560 kW civarında performans versiyonuna (AMG?) kavuşması da planlar arasında

Mercedes-EQS menzil ve şarj süresi

Mercedes-EQS WLTP normuna göre 770 km’ye varam menzil sunacak.Tüm EQS versiyonlarının arka aksında bir elektrikli güç-aktarma sistemi (eATS) bulunurken, 4MATIC versiyonlarının ön aksında da bir eATS bulunuyor.

EQS, çok daha yüksek enerji yoğunluğuna sahip yeni nesil bataryalara sahip. İki bataryadan daha büyük olanı, 107,8 kWh enerji kapasitesine sahip. Bu rakam, EQC 400’e göre yaklaşık yüzde 26 daha yüksek bir kapasite anlamına geliyor.

 15 dakikalık şarjla 300 km menzil

EQS, doğru akımlı hızlı şarj istasyonlarında 200 kW’a kadar şarj edilebilecek.  Bu tip bir istasyonda 300 kilometreye kadar (WLTP) menzil için yalnızca 15 dakikalık bir şarj yeterli. EQS, evde veya halka açık şarj noktalarında entegre şarj cihazı kullanılarak AC ile 22 kW’a kadar şarj edilebiliyor. Ayrıca konuma ve batarya tasarrufu sağlayan şarj gibi işlevlere bağlı olarak otomatik olarak etkinleştirilebilen çeşitli akıllı şarj programları bulunuyor.

Tasarım ve iç mekân

Otomobilin çizgileri, özellikle yandan bakıldığında tekerleklere kadar sarkan motor kaputu ve buna mukabil kısa görünen ön çamurluğu ile göze biraz değişik geliyor. Otomobilin oranları da alıştığımız Mercedes-Benz çizgisinde değil. Zaten EQS de alıştığımız gibi bir otomobil değil. Eğimli ön kaput ve cab-forward dizayn anlayışının, bagaj çizgisini de kapsayacak şekilde yay formlu bir tavan çizgisi ile birleştirilmesi klasik Mercedes oranlarını arayanları fazlasıyla şaşırtacaktır. “Progressive Luxury” (İlerici Lüks) ve “Sensual Purity” (Duygusal Sadelik) adlı iki tasarım anlayışını bir potada erittiği söylenen otomobil önden ve arkadan görünüm olarak ise göze daha fazla hitap ediyor.

İç mekân ise daha da şaşırtıcı. Ön konsolda Mercedes-Benz’in Hyperscreen (hiper ekran) adını verdiği kavisli, 141 cm’lik devasa bir yüzey bulunuyor. Deyim yerindeyse Mercedes-Benz tasarımcıları neredeyse ön konsolun tamamını ekran haline getirmişler. Bu yüzeye pürüzsüz bir kavis verebilmek için 650 °C ‘de döküm yapılmış. Aslında bu bölümde 3 tane ekran var ve hepsi tek bir panel altında birleştirilerek bütünlük sağlanmış.  Yasal düzenlemelere bağlı olarak sürüş esnasında eğlence işlevlerine sadece ön yolcu tarafındaki 12.3 inçlik ekrandan erişim sağlanabiliyor. Akıllı kamera tabanlı bir güvenlik sistemi, sürücünün ön yolcu ekranına baktığını algılaması halinde otomatik olarak ekranı karartıyor.

Mercedes-Benz EQS ’in tamamen elektrikli bir platforma sahip olması, güvenlik konsepti için yeni tasarım olanaklarını beraberinde getiriyor. Örneğin bataryanın alt gövdede çarpmaya karşı korumalı bir alana yerleştirilmesi için uygun yerin sağlanabilmesi anlamına geliyor. Ayrıca büyük bir motor bloğu olmadığı için önden çarpışmadaki davranış daha rahat bir şekilde modellenebiliyor. Standart çarpışma testlerine ek olarak, aracın çeşitli ek baskı durumlarındaki performansı teyit edildi ve Araç Güvenlik Teknolojisi Merkezi’nde (TFS) kapsamlı bileşen testleri gerçekleştirildi.

Bu arada otomobilin ölçülerinden de bahsedelim. EQS’nin uzunluğu 5216 mm, genişliği 1929 mm, yüksekliği 1512 mm, dingil mesafesi ise 3210 mm. Bu değerler S-Serisi’ne yakın.

Yeni EQS’in şasisi dört kollu ön ve çok kollu arka aks mimarisi ile yeni S-Serisi’ni esas alıyor. AIRMATIC havalı süspansiyon ADS + standart olarak sunulurken, rüzgar sürtünmesini düşürmek ve menzili uzatmak üzere 120 km/s civarında aracın süspansiyonu 10 mm ve 160 km/s hızda bir 10 mm daha otomatik olarak alçalıyor. Sürüş hızının 80 km/s’ye düşmesiyle araç yüksekliği standart seviyeye dönüyor. Yolu izleyen sensörler, süspansiyon sistemini sadece yüksekliğini değil, aynı zamanda çalışma karakterini de yol şartlarına göre ayarlıyor. “Comfort” (konfor), “Sport“ (spor), “Individual” (kişisel) ve “Eco” (ekonomi)olmak üzere DYNAMIC SELECT sürüş modları süspansiyon ayarlarını kullanım gereksinimine uyarlama olanağı sunuyor.

4,5 dereceye kadar direksiyon açısına sahip standart arka aks yönlendirmesi, EQS’in kullanışlı ve dinamik karakterine katkıda bulunuyor. Ayrıca alternatif olarak, 10 dereceye kadar direksiyon açısına sahip arka aks yönlendirme özelliği sipariş edilebiliyor. Böylece, 5 metreden uzun olan EQS, 10,9 metrelik dönüş çapı ile çoğu kompakt sınıf otomobilin dönüş çapına eşdeğer bir dönüş sunuyor. İlgili arka aks açıları ve yörüngeleri merkezi ekrandaki sürüş modu menüsünde görüntülenebiliyor.

Otonom sürüşe hazır

Aracın çevresinde bulunan sensörler sayesinde, park sistemleri sürücünün birçok alanda kolayca manevra yapmasına yardımcı oluyor.

Devrim niteliğindeki DIGITAL LIGHT far teknolojisi (Advanced Plus donanım seviyesinden itibaren standart), kılavuz işaretlerinin veya uyarı sembollerinin yola yansıtılmasını sağlıyor. Şerit Değiştirme Yardımcısı başlangıcını görüntüleyen, bir tehlike algıladığında bir uyarı/yönlendirme talimatı sağlayan Şerit Takip Yardımcısı veya Kör Nokta Yardımcısı olarak iki yeni yardımcı fonksiyon daha sunuluyor. DIGITAL LIGHT, ışığı 1,3 milyon mikro aynayla kıran ve yönlendiren her farda üç adet güçlü LED ışık modülünden oluşuyor. Buna bağlı olarak araç başına 2,6 milyon pikselden fazla çözünürlük elde ediliyor.

Mercedes-EQS teknik özellikler

  EQS 450+ EQS 580 4MATIC
Çekiş sistemi Arkadan itiş Dört tekerlekten çekiş
Maksimum güç 245 kW 385 kW
Maksimum tork 568 Nm 855 Nm
Hızlanma 0-100 km/s 6,2 sn 4,3 sn
Maksimum hız 210 km/s 210 km/s
Kullanılabilir batarya enerjisi 107,8 kWsa 107,8 kWsa
Voltaj 396 Volt 396 Volt
Enerji geri kazanım kapasitesi 186 kW 290 kW
Wallbox şarj süresi (AC şarj, 11/22 kW) 10/5 saat 10/5 saat
Hızlı şarj noktasında şarj süresi (DC) 31 dk 31 dk
Karma tüketim (WLTP) 20,4-15,7 kWsa/100 km 21,8-17,4 kWsa/100 km

Mercedes-EQS ölçüler

Uzunluk/Genişlik/Yükseklik 5.216/1.926/1.512 mm
İz genişliği ön/arka 1.667/1.682 mm
Dönüş çapı (arka aks yönlendirme ile 4,5°/10°) 11,9/10,9m
Bagaj hacmi 610-1770 lt
Sürüşe hazır ağırlık 2.480-2.585 kg

Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan tamamen elektrikli Mercedes EQC 400 4Matic test sürüşü yazısı için BURAYA, Mercedes-Benz Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

 

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler