280 HP’lik Hyundai Elantra N hazır. Elantra gamının sportif versiyonu Elantra N tanıtıldı. Hyundai Elantra N’de görev yapan 4 silindirli, 2.0 T-GDI motor, 1998 cc silindir hacmine sahip.
Standart 2.0 lt turbo Hyundai motorlarından farklı olarak 47 mm yerine, 52 mm çapında turbo paline sahip. Bununla birlikte silindir bloğunun dayanımı da daha yüksek. Motor ve şanzıman bağlantı noktaları da daha kuvvetli. 280 HP güç ve 392 Nm tork üreten bu motor, 8 ileri oranlı çift kavramalı (DCT) şanzımanla kombine edilmiş. Ani güç ihtiyacı durumunda dip gaz yapıldığında motor gücü 20 sn boyunda 290 HP’ye yükseltiliyor. NGS (N Grin Shift) adı verilen bu sistem turbo basıncının anlık olarak yükseltilmesi prensibi ile çalışıyor. Launch control sistemine sahip önden çekişli otomobil 0-100 km/h hızlanmasını 5.3 saniyede tamamlarken, maksimum 250 km/h hıza ulaşıyor. Önde ve arkada 360 mm’lik fren disklerine sahio Elantra N’nin süspansiyon sistemi de performanslı sürüşe uygun olacak şekilde geliştirilmiş. E-LSD, yani elektronik sınırlı kaymalı diferansiyel standart. Lastiklerse 245/35ZR 19 ebadında Michelin Pilot Sport 4S ve Elantra N, bu lastikleri kullanan ilk Hyundai N modeli olma özelliğinde.
Bu spor sedan tasarım detayları olarak da kardeşlerinden ayrılıyor. Önden bakıldığında sportif tasarımlı siyah radyatör ızgarası ve kırmızı şeritli ön tampon altı spoyler ile kardeşlerinden ayrılan Elantra N, arkandan bakıldığında ise bagaj üstü spoyler, iki adet yuvarlak egzoz çıkışının entegre edildiği difüzör formlu arka tampon ile dikkat çekiyor. İç mekânda da sportiflik devam ediyor. N direksiyon simidi, N vites kolu, N Racing koltuklar, N kapı koruma panelleri ve N metal pedallar gibi öğeler otomobili kardeşlerinden ayrıştırıyor.
Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan 2021 Hyundai Elantra N Line haberi için BURAYA, Hyundai Elantra N kamuflajlı haberi için BURAYA, Hyundai global internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!