Cumartesi, Kasım 23, 2024
Ana SayfaTestlerVolkswagen Taigo test sürüşü

Volkswagen Taigo test sürüşü

Volkswagen Taigo test sürüşü. Volkswagen B-SUV-crossover ailesinin 2 yeni temsilcisinden biri olan Taigo, sade ama şık tasarımla kolay kullanım özelliklerini bir araya getiriyor.

Test aracı: Volkswagen Taigo 1.0 TSI 110 HP DSG Style

Günümüz otomobil piyasasında en çok tercih edilen gövde tipini SUV veya crossover gövdeli olanlar oluşturuyor. B-SUV segmentinde daha önceden T-Toc modeli ile yer alan Volkswagen, satışa sunduğu Taigo ve T-Cross modelleriyle B-SUV segmentindeki varlığını iyice güçlendirdi. Bunlardan SUV-coupe olarak pazarlanan Taigo ülkemizde 1.0 TSI 95 HP, 1.0 TSI 110 HP ve 1.5 TSI 150 HP’lik 3 benzinli motor seçeneğiyle satılıyor. Giriş seviyesini oluşturan 1.0 TSI 95 HP motorlu versiyon sadece Life donanım seviyesinde ve 624.600 TL’lik etikete sahip. En ulaşılabilir fiyatlı otomatik şanzımanlı versiyon olan Taigo 1.0 TSI 110 HP DSG Life’ın fiyatı 711.700 TL’yken, 1.0 TSI 110 HP DSG Style’ın fiyatı 801.800 TL, 1.0 TSI 110 HP DSG R-Line’ın fiyatı 836.700 TL olarak açıklanıyor. Taigo 1.5 TSI 150 HP’nin başlangıç fiyatıysa 854.300 TL (Style).

VW Taigo tasarım ve iç mekân

VW Polo ve T-Cross modelleri gibi MQB platformu kullanılarak üretilen Taigo’nun uzunluğu 4271 mm, genişliği 1757 mm, yüksekliği 1518 mm ve dingil mesafesiyse 2554 mm. Bu değerler kardeşleri T-Roc ve T-Cross ile oldukça yakın. Örnek vermek gerekirse Taigo, T-Roc’tan 35 mm, T-Cross’dan ise 151 mm daha uzun. Ancak genişliği T-Roc’tan 62 mm, T-Cross’tan ise 3 mm; yüksekliği ise T-Roc’tan 55 mm, T-Cross’tan ise 66 mm daha az. Temiz ve sade hatlarıyla bir VW olduğunu belli eden otomobilin cam altındaki ütü izi, Polo’yu hatırlatan bir tasarım unsuru.

Otomobilin kalite hissi iyi olan ön konsolu Polo’yu hatırlatan çizgilere sahip… Ancak ön-arka kapı içlerinde sert plastik malzemelerin kullanılmış olmasını bazı kişiler yadırgayabilir. Otomobilin ön konsolundaki kumanda birimleri, bir VW’den beklenen kolay kullanım özelliklerine sahip. Açık söylemek gerekirse Taigo’nun iç mekân kullanım kolaylığı yeni Golf’e göre daha iyi. Multimedya sistemi kolay kullanımlı. Daha önceden Polo’da gördüğümüz yeni dokunmatik yüzeyli klima kumandaları da anlaşılır bir yapıda. Yalnız parlak malzemeden yapılmış olması zaman zaman ışık yansımalarına neden olabiliyor. Klima üfleçlerinin de ince ayar yapmaya olanak tanıması güzel bir özellik. Ön koltuklar rahat, arka koltuklardaki baş mesafesi alçalan tavan çizgisine rağmen gayet yeterli, diz mesafesi konusunda da sorun yok. Hem ön, hem arka koltuklar için, toplamda 4 adet Type-C bağlantı noktası var.

Volkswagen Taigo test sürüşü

Taigo’da görev yapan 999 cc’lik, 3 silindirli, direkt benzin enjeksiyonlu, turbo motor; 110 HP’lik gücünü 5500 d/d aralığında, 200 Nm’lik maksimum torkunu da 2000-3000 d/d aralığında üretiyor. Otomobil tutkunlarının yakından tanıdığı bu motor 3 silindirli motorların kendilerine has, boğuk ve sportif bir sese sahip. 7 ileri oranlı DSG şanzımanla kombine edilmiş bu motor, alt devirlerde ateşli olmasa da güzel bir çekişe sahip ve 1260 kg’lık otomobili rahat şekilde taşıyabiliyor. Fabrika verilerine göre 0-100 km/h hızlanmasını 10.9 saniyede tamamlayan otomobilin maksimum hızı 191 km/h. Konfor-yol tutuş dengesi iyi ayarlanmış süspansiyon sistemine sahip Taigo, güvenli sürüş özelliklerine sahip. Akustik konfor olarak, otoyol kullanımlarında yol ve rüzgâr sesi kendisini biraz hissettirse de, rahatsızlık verecek seviyede değil. Fabrika verisi yakıt tüketim değerlerini teknik özellikler tablosunda görebileceğiniz otomobil benim 500 km’yi bulan kullanımımda 7.4 lt/100 km’lik tüketim ortalaması yakaladı.

VW Taigo nasıl bir otomobil?

Volkswagen’in SUV-coupe olarak tanımladığı Taigo, markanın konfor, kolay kullanım gibi gelenekselleşmiş değerlerini başarıyla temsil ediyor. Orta ve üst donanım seviyelerindeki fiyat ise bazı markaların bir üst segment SUV’larına yakın.

VW Taigo teknik özellikler – fabrika verileri

Motor: 999 cc, 3 silindirli, 12V, direkt benzin enjeksiyonlu, turbo
Şanzıman: 7 ileri oranlı DSG
Maksimum güç: 110 HP @ 5500 d/d
Maksimum tork: 200 Nm @ 2000-3000 d/d
Maksimum hız: 191 km/s
0-100 km/s: 10.9 sn
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4271/1757/1518 mm
Bagaj hacmi: 438 lt
Tüketim (ş.içi/ş.dışı/ort.): 6.2/4.8/5.3 lt /100 km
Fiyat: 674.600 (Life) / 760.000 TL (Style)
CO2 emisyonu: 122 g/km

+            Kullanışlı iç mekân, bagaj hacmi

–             Fiyat

Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan VW Taigo ilk haberi için BURAYA, VW Taigo kapsamlı haberi için BURAYA, VW Taigo satışa sunulma haberi için BURAYA tıklayın!

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler