Dacia satışları yüzde 6.8 arttı. Dacia 2022 yılında küresel çapta 573.800 adetlik araç satış rakamına ulaştı ve 2021 yılına göre %6,8 büyüme kaydetti. Marka ayrıca 2004 yılında Renault bünyesine girdikten sonra 8 milyonuncu araç satışını da gerçekleştirdi. Marka, Türkiye’de binek otomobil kategorisinde 2021 yılına göre yüzde 30 daha fazla satış yaptı. Bunun sonucunda da pazar payı yüzde 1.1 artarak %6’yı aştı.
Dacia’nın 2022 yılı istatistikleri ve 2023 planları şu şekilde:
- Dacia 2022 yılında küresel çapta 573.800 adetlik araç satış rakamına ulaştı ve 2021 yılına göre %6,8 büyüme kaydetti.
- Marka, 2004 yılından bu yana 8 milyonuncu aracını satarak önemli bir kilometre taşına ulaştı.
- Dacia, Türkiye’de 2021 yılına göre %30 daha fazla binek otomobil sattı ve 2021 yılına göre 1,1 puan artışla %6’nın üzerinde bir pazar payına ulaştı.
o Avrupa binek ve hafif ticari satışlarında %3,7 (2021’e göre 0,5 puan artış)
o Avrupa binek satışlarında %4,2 (2021’e göre 0,7 puan artış)
o Markanın başarısına önemli katkı sağlayan Avrupa perakende binek otomobil satışlarında %7,6 pazar payı ile (2021’e göre 1,4 puan artış) üçüncü sıradaki konumunu sağlamlaştırıyor.
- Bu başarı, dört ana modeli içeren güçlü bir ürün stratejisiyle sağlanıyor;
o Dacia Sandero: 2021 yılına göre %1,2 artışla 229.500 adet sattı; 2017 yılından bu yana Avrupa perakende pazarında en çok satan otomobil
o Dacia Duster: 2021 yılına göre %5,8 artışla 197.100 adet sattı; 2022 yılında Avrupa perakende pazarında en çok satan ikinci otomobil ve 2018 yılından bu yana perakende pazarında en çok satan SUV
o Dacia Jogger: İlk yılında 56.800 adet sattı; Avrupa perakende pazarında ikinci en çok satan C-segmenti otomobil
o Dacia Spring: 2021 yılına göre %75 artışla 48.900 adet sattı; Avrupa perakende pazarında en çok satan üçüncü elektrikli otomobil
- Dacia, pazardaki en iyi müşteri kazanma ve elde tutma oranlarıyla, müşterileri tarafından desteklenen güçlü konumunu sürdürmeye devam ediyor.
- Dacia aşağıdaki stratejilerle 2023 yılında da güçlü konumunu korumaya devam edecek: .
o Tüm ürün gamını yeni ve iddialı görsel kimliği ile Ocak ayından itibaren showroom’larda sunmaya devam edecek;
o Elektrikli araç yelpazesini Jogger HYBRID 140 ve yeni ELECTRIC 65 motorlu Spring ile genişletecek;
o İlkbaharda yeni Extreme donanım seviyesini Duster ve Jogger modelleri için pazara sunacak;
o Satış ve servis ağını markanın yeni kimliğine uygun olarak geliştirmeye devam edecek.
Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan Dacia Spring Extreme haberi için BURAYA, Dacia Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!