Skoda Enyaq iV 80 test sürüşü. Türkiye’de 2024 yılında satışına başlanacak Skoda Enyaq’ı İstanbul’da test ettik. Skoda’nın ilk tamamen elektrikli otomobili olan Enyaq iV, 2020 yılında yüzünü göstermişti. SUV ve coupe, daha doğrusu crossover tipinde iki gövde seçeneği bulunan otomobilin iV 50 (109 kW güç, 52 kWh batarya kapasitesi), iV 60 (132 kW güç, 58 kW batarya kapasitesi), iV 80 (150 kW güç, 77 kW batarya kapasiteli, iV80x (195 kW güç, 77 kW batarya kapasiteli) ve iV 80X RS (220 kW güç, 77 kW batarya kapasiteli) olmak üzere 5 farklı güç seçeneği sunan versiyonu mevcut.
Skoda Enyaq tasarım ve iç mekân
MEB adı verilen modüler elektrikli otomobil platformunu kullanan Skoda Enyaq iV SUV, tasarım olarak güçlü görünen bir otomobil. Kristal formunu andıran keskin çizgilere sahip otomobili önden ilk bakışta bir BMW sanmak bile mümkün. 2765 mm’lik dingil mesafesine sahip otomobilin uzunluğu 4649 mm, genişliği 1879 mm, yüksekliğiyse 1616 mm. Jant seçenekleri 18-21 inç arasında değişen Skoda Enyaq iV’nin dış tasarımında en fazla dikkat çekecek detay kuşkusuz ki opsiyonel olarak sunulan “Crystal Face” (Kristal Yüz) olarak adlandırılan arkadan aydınlatmalı ön ızgara. Otomobilin rüzgâr direnç katsayısı 0.257 Cd, bu değer bu ölçülerdeki bir SUV için gayet başarılı. Gövde altı tamamen düz, elektrikli araç olması nedeniyle kapalı ön ızgara kullanılması, aerodinamik olarak optimize edilmiş jantlar ve diğer çalışmalarla 0.257 Cd’lik rüzgâr direnç katsayısı elde edilmiş. Coupe versiyonda ise rüzgar direnç katsayısı 0.234 Cd.
Otomobilin iç mekân ölçüleri Skoda Kodiaq ile benzer. Ancak ön konsol daha sade bir tasarıma sahip. Ön konsolun ortasında 13 inçlik bir multimedya ekranı bulunuyor. Direksiyon arkasındaki dijital gösterge tablosu ise biraz ufak, 5.3 inç. Yol bilgisayarı ayarı gibi bazı temel işlevler için multimedya ekranı menüsüne girmek dikkat dağıtıcı. Bu modern otomobilde geleneksel bir vites kolu yerine, ufak ve ittirmeli bir vites kumandası kullanılmış. Şık gözüken bu kumanda iki koltuk arasındaki alanın daha verimli kullanılmasına olanak tanımış.
İç mekândaki kalite hissi yüksek, ancak bu otomobil daha güzel kapı tutamaklarını hak ediyor. Zira biraz basit görünen bir plastik malzemeden üretilmiş. Diz ve baş mesafesi ise böyle bir otomobilden beklenileceği gibi sorunsuz.
Skoda Enyaq iV 80 test sürüşü
Enyaq iV 80’de 204 HP güç (150 kW) ve 310 Nm tork üretiyor. Arka tekerlekleri döndüren motor, 2293 kg ağırlığındaki otomobili 8.6 saniyede 0’dan 100 km/h hıza çıkartıyor. Maksimum hız ise 160 km/h ile elektronik olarak sınırlandırılmış. Otomobil, bekleneceği gibi sessiz bir sürüşe sahip. Eco,Comfort, Normal, Sport ve Individual sürüş modları bulunan otomobil, kullanım sırasında kararlı şekilde hızlanıyor. Yol tutuş başarılı. Batarya paketi otomobilin tabanında… Bu sayede ağırlık merkezi yere yakın hale getirilmiş ayrıca ön-arka aks arasında yüzde 50-50’lik ağırlık dağılımı elde edilmiş. Test aracımızın net batarya kapasitesi 77 kW. WLTP normuna göre ortalama enerji tüketimi 15.7-16.9 kW/100 km olan otomobil 513-544 km’lik menzile ulaşabiliyor. Net batarya kapasitesi 77 kWh olan batarya grubu 11 kW AC şarj ile 7 saat 30 dakikada, 135 kW DC şarj ile 29 dakikada (yüzde 20-80) şarj edilebiliyor.
Skoda Enyaq nasıl bir otomobil?
Skoda Enyaq iV, geniş bir motor-aktarma seçeneği yelpazesi ve 2 farklı gövde tipiyle geniş bir müşteri grubunu hedefliyor. Konfor ve kullanım özellikleri başarılı olan otomobilin Türkiye satış fiyatı henüz belli değil.
Skoda Enyaq iV 80 fabrika verileri – teknik özellikler
Motor: 1 adet elektromotor
Güç: 204 HP (150 kW)
Tork: 310 Nm
Maksimum hız: 160 km/h
0-100 km/h: 8.6 sn
Menzil (WLTP ortalama): 513-544 km
Enerji tüketimi (WLTP): 15.7-16.9 kWh/100 km
Bagaj hacmi: 585 lt
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4649 / 1879 / 1616 mm
Fiyat: –
CO2 emisyonu: 0 g/km
+ İç hacim, makul menzil
– Kullanımı zor bazı kumandalar
Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan Skoda Enyaq iV haberi için BURAYA, Skoda Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!