Pazartesi, Aralık 16, 2024
Ana SayfaTestlerAudi RS e-tron GT test sürüşü

Audi RS e-tron GT test sürüşü

Audi RS e-tron GT test sürüşü. Audi RS  e-tron GT, gerek tasarım yönünden, gerek performans yönünden, gerekse sürüş deneyimi yönünden insana eşsiz duygular yaşatan bir otomobil.

Test otomobili: Audi RS e-tron GT

Elektrikli otomobillerin sıkıcı olduğunu düşünenler olabilir. Ancak Audi’nin 2021 yılında tanıttığı RS e-tron GT quattro, kesinlikle öyle bir otomobil değil. Daha ilk andan tasarımı ve yere yapışık görüntüsü ile insanı etkisi altına alan bu otomobil, kabin içinde de birinci sınıf bir işçilik ve kalite hissine sahip. Audi’nin elektrikli “gran turismo” veya “elektrikli 4 kapılı coupe” modeli olarak düşünebileceğimiz e-tron GT modeli, nispeten daha düşük güçteki ve daha ulaşılabilir fiyatlı 350 kW’lık (469 HP) e-tron GT quattro (4.642.288  TL) ve seri başı model olan 440 kW’lık (590 HP)  RS e-tron GT quattro (6.450.274 TL) olmak üzere 2 versiyona sahip.

Audi e-tron GT tasarım ve iç mekân

Porsche Taycan ile kuzen olan Audi e-Tron GT; eğimli bir tavan çizgisi, kaslı ve yere yapışık görünümüyle dikkat çekiyor. Bu etkileyici güzellikteki otomobilin rüzgâr direnç katsayısı ise 0.24 Cd. Otomobilin gövdesinde; frenler ve radyatörler için kapanabilir hava girişleri, aktif arka spoyler gibi aktif aerodinamik parçalar var. Uzunluğu 4989 mm, genişliği 1964 mm, yüksekliği 1414 mm olan otomobilin bagaj hacmiyse RS versiyonunda 350 lt.

Otomobilin sportif iç mekânı, daha önce yayınladığımız e-tron SUV’a göre son derece farklı. Bu otomobilde sportiflik ve konfor; dönüştürülmüş malzemeler ile harmanlanmış. Kalite hissi ve işçilik seviyesi birinci sınıf. Alçak oturma pozisyonu, geniş ön konsol, kırmızı detaylar otomobilin sportifliğine vurgu yapıyor. Bu arada Audi mühendislerini sezgisel kullanımlı kumandalar konusunda da tebrik etmek gerek. Çünkü gerek multimedya ekranı, gerekse diğer kumanda birimleri, günümüzün çoğu otomobilinin aksine rahat ve anlaşılır bir kullanım sunuyor. Ön koltuklar, rahat olmalarının yanı sıra, performanslı kullanımda da yanal destekleri sayesinde sürücü ve yolcuyu adeta kavrıyor. Arka koltuklarda diz mesafesi sorunu yok, tavan arkaya doğru eğimli olmasına rağmen baş mesafesi de hiç fena sayılmaz.

Audi RS e-tron GT test sürüşü

Audi RS e-tron GT’de biri önde, diğeri arkada olmak üzere 2 elektrik motoru var. Öndeki elektrik motoru 175 kW, arkadaki elektrik motoru 335 kW güç üretiyor. Toplam sistem gücü 440 kW(590 HP) olarak açıklanan otomobilin toplam sistem torkuysa 830 Nm. Launch Control kullanımı sırasındaki boost fonksiyonu ile maksimum güç 2.5 saniyelik bir süre için 475 kW’ye (639 HP) yükseliyor ve 2351  kg’lık otomobil 0-100 km/h hızlanmasını 3.3 saniyede tamamlayabiliyor. Maksimum hız 250 km/h ile sınırlandırılmış.  e-tron GT, tıpkı kuzeni Porsche Taycan’da olduğu gibi arka motora entegre edilmiş 2 ileri oranlı vitese sahip. Bunlardan ilk oran daha kısa ve etkili hızlanma için kullanılırken, ikinci oran daha yüksek hız ve düşük enerji tüketimi için kullanılıyor. Launch control kullanılmadığı zaman daha uzun oranlı ikinci vites görev yapıyor. Otomobilde Efficiency, Comfort, Dynamic olmak üzere 3 sürüş modu var. Efficiency (verimlilik) modunda bile gücünü hissettiren otomobil, Dynamic modunda ise tam bir performans canavarına dönüşüyor. Otomobil çok yüksek tutunma limitlerine sahip. Havalı süspansiyon otomobili 22 mm alçaltabiliyor veya 20 mm yükseltebiliyor. Süspansiyon sistemi, 21 inç jantlara rağmen iyi sayılabilecek bir konfor sağlıyor.

85 kWh batarya kapasitesine sahip otomobil, WLTP normuna göre 451-471 km arasında bir menzile ulaşıyor. Ben ise soğuk havada (-1°C ila 9°C arası), biraz da performanslı gerçek hayat kullanımında 350 km civarında bir menzil elde ettim. Fabrika verilerine göre ortalama enerji tüketimi 21.4 kWh/100 km olan otomobille benim ortalama tüketimim 28.0 kWh/100 km civarında oldu. Gaz (güç) pedalına daha yumuşak davranarak tüketimi 23.5 kWh/100 km seviyelerine indirmek mümkün. Otomobilin şarj süresi ise şarj istasyonun kapasitesine bağlı olarak değişiyor. 11 kW AC şarjda 0’dan yüzde 100 batarya doluluğuna ulaşmak için gereken süre 570 dk. 270 kW DC şarjda ise (Türkiye’de bulmak zor) yüzde 5 batarya doluluk oranından, yüzde 80 batarya doluluk oranına 22.5 dakikada ulaşabiliyor. Ben 60kW DC şarjda yüzde 34 batarya doluluk oranından yüzde 100 batarya doluluk oranına ulaşmak için 87 dk’lık bir zaman gördüm.

Audi RS e-tron GT nasıl bir otomobil?

Audi e-tron RS GT quattro, elektrik enerjisi ile sürüş zevki, yüksek performans ve tasarımın etkileyici bir buluşması. Kısaca kullanmaktan sıkılmayacağınız süper spor performanslı, 4 kapılı bir otomobil.

Audi RS e-tron GT fabrika verileri – teknik özellikler

Motor:  2 adet elektromotor
Güç: 590 HP (440 kW)
Tork: 830 Nm
Maksimum hız: 250 km/h
0-100 km/h: 3.3 sn
Menzil (WLTP ortalama): 447-495 km
Enerji tüketimi (WLTP): 22.1-19.8 kWh/100 km
Bagaj hacmi: 350 lt (arka) / 85 lt (ön)
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4989 / 1964 /1414 mm
Fiyat:  6.450.274 TL
CO2 emisyonu: 0 g/km
Artılar (+) Sessizlik, kalite, performans, tasarım, kolay kullanımlı kumandalar
Eksiler (-) Gerçek hayat menzili

 

Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan Audi e-tron SUV test sürüşünü okumak için BURAYA, “Audi e-tron GT tanıtıldı” haberi için BURAYA, Audi Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!

 

 

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler