Cumartesi, Kasım 23, 2024
Ana SayfaTestlerYeni BMW 520d xDrive test sürüşü

Yeni BMW 520d xDrive test sürüşü

Yeni BMW 520d xDrive test sürüşü. G60 karoser kodlu yeni BMW 520d xDrive, sürüş kalitesi ve sürüş dinamikleri olarak önceki neslin başarısını bir adım ileriye taşımış.

Test aracı: BMW 520d xDrive M Sport

Lüksün gerçek anlamda başladığı otomobil sınıfı, kuşkusuz ki üst orta sınıf olarak da bilinen E segmenti. Yönetici ve patron otomobili olarak görev yapan bu araçlardan beklenti çok büyük. 51 yıllık tarihinde, 7 nesilde yaklaşık 10 milyon adetlik satışa ulaşan BMW 5 Serisi de, her nesliyle bu büyük beklentileri sportif sürüş zevkiyle harmanlayan bir model olarak öne çıktı. Ben de bu otomobilin 8. neslinin 48 V hafif hibrit teknolojiye sahip, 2.0 litre dizel motorlusunu İzmir Adnan Menderes Havalimanı – Dikili güzergahındaki yollarda deneme şansını buldum. İlk etapta 520d xDrive M Sport versiyonu ile 5.093.800 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulan 8 nesil 5 Serisi; Power of Choice yaklaşımı çerçevesinde, i5 olarak isimlendirilen elektrikli versiyonla bu yıl içinde, 1.6 lt benzinli versiyonlar ile de ilerleyen süreçte pazarda yerini alacak. İ5’in en önemli özelliği ise i5 eDrive30’un motor gücünün 160 kW’nın altında olması nedeniyle bizim ÖTV mevzuatına göre avantajlı bir konumda olması. Tamamen elektrikli bu model 218 HP güç ve 400 Nm tork üreten motoruyla 0-100 km/h hızlanmasını 7.0 saniyede tamamlayıp, 582 km menzile ulaşabiliyor.

Yeni BMW 5 Serisi tasarım ve iç mekân

G60 karoser kodlu yeni BMW 5 Serisi, markanın yeni tasarım diliyle şekillendirilmiş bir otomobil. 5060 mm’lik uzunluğa (G30’a göre +97 mm), 1900 mm’lik genişliğe (+32 mm), 1515 mm yüksekliğe (+36 mm) ve 2995 mm’lik dingil mesafesine (+20 mm) sahip otomobil, geleneksel BMW çizgisinin biraz dışında. Bana göre bunda en büyük etken, markanın “alametifarika”sı olan iki unsurundan biri olan Hofmeister Kink adı verilen C sütunu kıvrımının, alışılageldik formunun biraz değişmiş olması. Diğer geleneksel tasarım unsuru olan böbrek formlu radyatör ızgarası ile geniş görünümü ile otomobilin bir BMW olduğuna vurgu yapıyor. BMW Iconic Glow olarak isimlendirilen, aydınlatmalı böbrek formlu radyatör ızgarası çerçevesi opsiyonel. Çift renkli19 inç jantlar, parlak siyah detaylara sahip ön – arka tampon, parlak siyah cam çıtaları M Sport donanımla sunuluyor.

Gelelim iç mekâna… G60 5 Serisi, markanın tamamen “vegan” malzemeli iç mekâna sahip modeli. Birinci sınıf kalite hissi sunan bu iç mekanda, 12.3 inçlik dijital gösterge tablosu ve 14.9 inçlik, sürücü odaklı multimedya ekran yerleşimi kullanılmış. BMW 8.5 işletim sistemine sahip multimedya ekranı, önceki nesil işletim sistemine göre biraz daha kolay kullanım sağlıyor. Ambiyans aydınlatmasını da içeren, dokunmatik kumandaları barındıran BMW Interaction Bar, iç mekânın öne çıkan detaylarından. İç mekandaki en ilginç tasarım detayı ise havalandırma ızgaralarının bu bar içine gizlenmiş olması. Havalandırma ızgaralarına hassas ayar yapabilmeye yarayan kumandaların unutulmamış olması güzel…

Konsolda, önceki nesle göre daha az fiziksel kumandaya yer verilmiş. İlk defa iX’te görülen kristal kesimli cam öğelere sahip kumandalar iç mekânın şıklığını tamamlıyor.

Otomobilin arka koltuklarındaki baş mesafesi 8 mm daha az, ancak bu durum herhangi bir olumsuzluğa yol açmamış. Arka kısımda baş ve diz mesafesi sorunu yok. Sürüş pozisyonu eskisinden 35 mm daha yüksek.

 

Yeni BMW 520d xDrive test sürüşü

BMW 520d xDrive’de görev yapan 4 silindirli, 2.0 litrelik, 197 HP güç ve 400 Nm tork üreten dizel motor; 11 HP güç ve 25 Nm tork üreten 48 V elektrik altyapılı hafif hibrit (mild hybrid) teknolojisi ile destekleniyor. Hafif hibrit teknolojisi, otomobili elektrikle yürütmek için değil, kalkış anında içten yanmalı motoru destek olmak, ani güç ihtiyaçlarında turbo boşluğunu azaltmak ve sürüş esnasında motoru tamamen kapatarak, yakıt tüketiminin düşürülmesi amacı güden bir sistem. Bir dizel motor için çok sessiz ve sarsıntısız çalışan motor, yeni 8 ileri oranlı Steptronic Sport şanzmanla kombine edilmiş. 197 HP’lik gücünü hızlı ve pürüzsüz geçişlere sahip, 8 ileri oranlı şanzıman üzerinden 4 tekerleğe aktaran motor, 1830 kg’lık otomobile 7.3 sn’lik 0-100 km/h hızlanma süresi ve 228 km/h’lik maksimum hız sağlıyor. WLTP normuna göre ortalama yakıt tüketimiyse 5.5-6.0 lt/100 km.

G30 5 Serisi’ne göre daha iyi tutunma dinamiklerine sahip G60 5 Serisi, sürüş konforu ve akustik konfor olarak da önceki nesilden daha ileride. Bu otomobille giderken dizel motor sesi neredeyse hiç duyulmadığı gibi, rüzgâr gürültüsü de çok iyi yalıtılmış. Tam anlamıyla bir otoyol otomobili olan yeni 5 Serisi Sedan, hızı sürücüsüne ve yolculara hissettirmiyor. Hatta şöyle söyleyebilirim. 140 km/h ile yol alırken, sanki 100 km/h ile gidiyormuş hissine kapılıyorsunuz. 1634 mm’lik ön iz genişliği eskisinden+29 mm, 1669 mm’lik arka iz genişliği ise eskisinden +39 mm daha fazla. Önde çift salıncaklı, arkada ise 5 kollu bağımsız süspansiyonun viraj limitleri üst seviyede.

G60 BMW 520d xDrive nasıl bir otomobil?

Önceki nesil 5 Serisi, sürüş dinamikleri ve konfor yönünden başarılı bir otomobildi. G60 ise bu konuda G30’un bir adım ilerisinde. Performans, tüketim, iç hacim, sürüş zevki gibi konuların güzel bir dengesini sunan bu yüksek teknolojili otomobil; neredeyse kusursuza yakın. Bir kusur aranacaksa, kapıların kapanması sırasındaki çıkan sesin önceki nesilde daha tok olduğu ve kumanda birimlerinin daha kolay kullanımlı olduğu söylenebilir.

Yeni BMW 520d xDrive (G60) teknik özellikler – fabrika verileri

Motor: 1995 cc, 4 silindirli, turbo dizel
Şanzıman: 8 ileri oranlı otomatik
Maksimum güç: 197 HP @ 4000 d/d
Maksimum tork: 400 Nm @ 1500-2750 d/d
Maksimum hız: 228 km/s
0-100 km/s: 7.3 sn
Boyutlar (uz./gen./yük.): 5060/1900/1515 mm
Bagaj hacmi: 520 lt
Tüketim (WLTP ort.): 6.0-5.5 lt /100 km
Fiyat: 5.093.800 TL
CO2 emisyonu: 157-143 g/km

 

 

+          Akustik konfor, şanzıman, sürüş özellikleri

–           Alışkanlık gerektiren kumandalar

Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan;

“Yeni BMW 5 Serisi 2023” haberi için BURAYA,

“Yeni BMW i5 sanatseverlerle buluşuyor” haberi için BURAYA,

“Yeni BMW 520d xDrive fiyatı açıklandı” haberi için BURAYA  tıklayın!

Yeni BMW 5 Serisi ile ilgili daha fazla bilgi almak için BURAYA tıklayın!

 

 

Önceki İçerik
Sonraki İçerik
spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler