Cuma, Aralık 20, 2024
Ana SayfaTestlerMercedes-Benz EQA 350 4Matic test sürüşü

Mercedes-Benz EQA 350 4Matic test sürüşü

Mercedes-Benz EQA 350 4Matic test sürüşü. Mercedes-Benz GLA’nın elektrikli versiyonu olan EQA, kolay kullanım özellikleri ve kalite hissi ile dikkat çekiyor.

TEST ARACI: MERCEDES-BENZ EQA 350 4MATIC AMG+

Mercedes-Benz elektrikli model gamının giriş seviyesi olan EQA, 2021 yılında 250 versiyonu ile yollara çıkmıştı. Daha sonra model gamına EQA 300 ve EQA 350 eklenmişti. Mercedes EQA ülkemizde 250 ve 350 seçenekleri ile satılıyor. Önden motorlu ve önden çekişli EQA 250, 190 HP (140 kW) gücünde bir motora, 70.5 kWh kapasiteli bataryaya sahip ve fiyatı 2.532.000 TL. Önde ve arkada olmak üzere toplam 2 motoru olan, toplam sistem gücü 292 HP (190 kW) olan,  66.5 kWh batarya kapasiteli, dört tekerlekten çekişli EQA 350’nın fiyatıysa 2.920.500 TL.

Mercedes-Benz EQA 350 4Matic tasarım ve iç mekân

Uzunluğu 4463 mm, genişliği 1834 mm, yüksekliği 1620 mm olan otomobilin dingil mesafesi 2729 mm. EQA; siyah ön panjur, farlar arasındaki ve stop lambaları arasındaki ışık bantları gibi Mercedes EQ gamının tipik tasarım detaylarına sahip.

Otomobilin ön konsolu Mercedes’in diğer kompakt modelleri ile benzer. Kalite hissi iyi olan bu konsol özellikle gece sürüşlerinde ambiyans aydınlatması ile renkli bir atmosfer sağlıyor. Kolay anlaşılır multimedya sistemi, sezgisel olarak kullanılabiliyor. Multimedya sistemi, kol dayama yerinin ön kısmındaki dokunmatik yüzey üzerinden ve direksiyon üzerindeki butonlardan da kontrol edilebiliyor. Kişiselleştirilebilen dijital gösterge tablosu; gerek grafik tasarımı, gerekse bilgi içeriği ile bence sektördeki en başarılı dijital gösterge tablolarından bir tanesi. İç mekândaki eşya gözleri de kullanışlı. Ön ve arka koltuklarda diz-baş mesafesi sorunu yok. 340 lt’lik bagaj hacmiyse bu sınıftaki bir otomobil için küçük. GLA’nın bagaj hacmi 435 lt’ydi. Bu hacim kaybı muhtemelen arka aksa bağlı elektrik motorunun kapladığı alanla ilgili.

Mercedes-Benz EQA 350 4Matic test sürüşü

GLA 350’de, önde ve arkada birer tane olmak üzere toplam 2 elektromotor var. Ön aksta asenkron motor (ASM) kullanılırken, arka aksta sabit mıknatıslı senkron motor (PSM) görev yapıyor. Toplam sistem gücü 292 HP (190 kW), toplam sistem torku 520 Nm olan EQA 350 4Matic’te; Comfort, Sport, Individual ve Eco sürüş modları mevcut. Özellikle Sport modda gaz pedalı çok çabuk tepki veren otomobil, normal şartlarda Eco sürüş modunda şehiriçi kullanım için fazlasıyla yeterli güç sunuyor. 0-100 km/h hızlanmasını 6.0 saniyede tamamlayan 2105 kg’lık otomobil normal şartlarda arkadan itişli olarak, arkadaki motorun gücüyle ilerliyor. Öndeki motor, yol şartlarına bağlı olarak sadece gerektiği zamanlarda devreye girerek ön tekerlekleri döndürüyor. Bunun için saniyede 100 defa enerji akışı kontrolü yapan bir sistem var ve bu sayede ön-arka motorun uyum içinde çalışmasını sağlanıyor. Önde McPherson, arkada çok kollu bağımsız süspansiyonla donatılmış otomobil, başarılı bir yol tutuşa sahip ve hızı viraj çıkışına etkili şekilde taşıyabiliyorsunuz. Rejeneratif fren sistemine direksiyon arkasındaki kulakçıklardan 3 kademede (D+,D, D-) müdahale edilebiliyor. Böylece ayak gaz pedalından çekildiği zaman oluşan frenleme-şarj etkisini azaltmak veya yükseltmek mümkün olabiliyor. Rejeneratif fren sisteminin çok başarılı çalışan “otomatik” modu da var ve günlük kullanımda sistemi otomatik modda bırakmak konfor seviyesini yükseltiyor.

Mercedes-Benz EQA 350 4Matic menzili kaç km?

Gelelim batarya ve enerji tüketimi gibi konulara. Otomobilde EQA 250’ye göre daha ufak kapasiteli, 66.5 kWh’lık batarya grubu var. WLTP normuna göre ortalama enerji tüketimi 18.5- 17.5 kWh/100 km olan otomobil, yine WLTP normuna göre 409-432 km menzile ulaşabiliyor. Benim gerçek hayatta elde ettiğim enerji tüketimi değeri ise 19.8 kWh/100 km oldu. Bu değeri sakin şehiriçi sürüşlerde rahatlıkla 16.0/100 kWh seviyelerine çekebilmek mümkün. Otomobil maksimum 100 kWh’lık şarjı destekliyor. 100 kWh hızlı şarj günümüz şartlarında çok hızlı olmasa da, kabul edilebilir bir değer. Sonuçta ülkemizde halen 10.000 adet civarında olan halka açık şarj soketinin yaklaşık 6500’ü AC, kalanı da DC… DC’ler arasında da 100 kWh üzerinde olanların sayıları nispeten az. Ancak Mercedes-Benz, marka sloganı olarak en iyiyi hedeflediğinden insan 100 kWh üstü şarj hızını desteklemesini bekliyor. Sonuçta gelecekte 100 kWh üstü şarj noktalarının daha da artacağını öngörmek yanlış olmaz.  DC şarj soketinde yüzde 10’dan yüzde 80 batarya doluluğuna ulaşmak için gereken süre 32 dakika ki, bu da günümüz şartlarında yeterince makul bir süre. 7.4 kWh’lık monofaze şarjda (evlerde kullanılan duvar tipi soketlerin çoğu bu kapasitede) yüzde 10’dan yüzde 100 batarya doluluğuna ulaşmak için gereken süreyse 6.5 saat.

Mercedes-Benz EQA 350 4Matic nasıl bir otomobil?

Mercedes-Benz EQA 350 4Matic AMG, kalite hissi yüksek ve performanslı bir otomobil. Fiyatı ise bu performansta bir Mercedes-Benz SUV için normal sayılmalı. EQA 250’nin batarya kapasitesine sahip olsaymış menzil yönünden de biraz daha fazlasını sunabilecekmiş.

Mercedes-Benz EQA 350 4Matic teknik özellikler – fabrika verileri

Motor: Önde asenkron motor (ASM), arkada sabit mıknatıslı senkron motor (PMSM)

Toplam sistem gücü:      215 kW (292 HP)

Toplam sistem torku:    520 Nm

Maksimum hız: 160 km/h

0-100 km/h:      6.0 sn

Menzil (WLTP ortalama):            409-432 km

Enerji tüketimi (WLTP): 18.5- 17.5 kWh/100 km

Bagaj hacmi:     340-1320 lt

Boyutlar (uz./gen./yük.):            4463 / 1834 /1620 mm

Fiyat:    2.920.500 TL

CO2 emisyonu: 0 g/km

+ Kalite hissi, performans, detaylar

– Bagaj hacmi

Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan “2020 Mercedes-Benz GLA 200 test sürüşü” yazısını okumak için BURAYA, Mercedes-Benz Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!

 

 

 

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler