Yeni Toyota Land Cruiser Prado 2024. Toyota, yeni Land Cruiser Prado’yu 2024 yılının üçüncü çeyreğinde Türkiye’de satışa sunacağını duyurdu. 1 Ağustos 1951’de “Toyota BJ” olarak doğan Land Cruiser, tanıtılmasından kısa bir süre sonra Fuji Dağı 6. İstasyonuna kadar tırmanabilen ilk kara aracı olarak gücünü ve dayanıklılığını kanıtlamıştı. Adı dayanıklılık ile anılan Toyota Land Cruiser 72 yılda, 170’in üzerinde ülkede satıldı ve toplam satış adedi 11.3 milyonu aştı.
Toyota Land Cruiser’ın günümüzde 3 ana versiyonu var. Bunlardan ilki ağır hizmet aracı olarak düşünebileceğimiz 70 Serisi, büyük ve konforlu arazi aracı olarak tasarlanan 300 Serisi ve nispeten daha ufak gövdeli, bazı pazarlarda Prado adıyla da satılan 250 Serisi.
Prado, 300 Serisi’ne göre daha ufak olsa da yine de büyük bir otomobil ve gerçek bir arazi aracı. GA- F platformlu otomobil; 4.920 mm uzunluğa, 1.980 mm genişliğe ve 1.935 mm yüksekliğe sahip. Aks mesafesi ise 2.850 mm. Köşeli ve sert çizgilere sahip otomobilin görüş açılarına özellikle önem verildiği ifade ediliyor.
Land Cruiser Prado, kabinde fonksiyonelliği öne çıkararak beş veya yedi koltuklu olarak tercih edilebiliyor. Land Cruiser Prado Türkiye’de ise mevcut modelde olduğu gibi yedi koltuklu olarak satışa sunulmaya devam edilecek. Yeni koltuklu versiyon, aynı zamanda pratiklik özellikleriyle de dikkat çekiyor. Düz bagaj zemininde önceki nesle göre daha geniş bir alan sunan Land Cruiser Prado, üçüncü sıra koltuklar kullanımdayken iki 55 cm’lik valiz sığacak kadar alana sahip oluyor. Üçüncü sıra koltuklar katlandığındaysa, üç 86 cm’lik valizin yanı sıra bir 81 cm ve bir 69 cm’lik valiz taşımak mümkün.
Otomobilde, 2755 cc’lik, sıralı 4 silindirli, üstten çift eksantrikli bir turbo dizel motor görev yapıyor. 3000 d/d’de 204 HP güç ve 1600-2500 d/d aralığında 500 Nm tork üreten bu motor 8 ileri oranlı Direct Shift otomatik şanzımanla kombine edilmiş. Çekme kapasitesi ise 3500 kg. Toyota, aynı zamanda 2025 yılında Avrupa’da Land Cruiser’ın mild hibrit versiyonunu da tanıtacak. 2.8 litrelik dizel motor, 48V elektrikli motor, kompakt 48V lityum-iyon batarya ve stop-start sistemi ile kombine edilecek.
Land Cruiser’ın sürekli dört tekerden çekişli teknolojisi, dayanıklılık ve daha sessiz performans için elde geçirilmiş. Torsen diferansiyelde de güncellemeler yapıldı. Merkez ünite gelişmiş performans ve yakıt verimliliği için revize edilirken opsiyonel arka diferansiyel ise daha güvenli sürüş için güçlendirildi. Diferansiyel kilitleme sisteminde motordan solenoid tipine geçildi. Böylece Land Cruiser Prado, yolda hareketsiz kalınması anında yüzde 85 daha hızlı tepki veriyor (yaklaşık 0.15 saniye) ve zorlu şartlardan daha kolay çıkabiliyor. Tüm bu özelliklerle arazide en yüksek çekiş ve denge elde ediliyor. Dört tekerlekten çekişe sahip araçta H4 ve L4 modlarına geçiş ve yeni diferansiyel kilidi düğmesi, orta konsolda vites kolunun yanına konumlandırıldı.
Otomobilin off-road yeteneklerini yükseltmek için yeni ayrık stabilizatör çubuğuna yer verildi. Böylece “Stabilizatör Bağlantı Kesme Mekanizması” (SDM), ilk kez bir Toyota modelinde kullanıldı. Sürücü, kokpit üzerinde bulunan bir kontrol düğmesiyle stabilizatör çubuğunun durumunu değiştirebiliyor. Standart konumdayken yeni Land Cruiser Prado’nun tekerlek artikülasyonu önceki modele göre yüzde 10 daha fazla. SDM aktif hale getirildiğindeyse bu orana ek olarak yüzde 10’luk bir artikülasyon artışı daha oluyor.
Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan:
“Yeni Toyota Land Cruiser Prado 2018 Türkiye’de” haberi için BURAYA,
“Yenilenen Toyota Land Cruiser 2014 yüzünü gösterdi” haberi için BURAYA,
“Yenilenen Toyota Land Cruiser V8 Türkiye’de” haberi için BURAYA tıklayın!
Toyota Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!