BMW, yeni nesil 3 Serisi ile eskisinden daha konforlu bir otomobil ortaya çıkartmış olmasına rağmen sportif sedan geleneğini de devam ettiriyor.
İlk nesli 1975 yılında yollara çıkan ve 5 nesilde toplamda 12.5 milyon adet satılarak dünyanın en çok satılan premium otomobili olan BMW 3 Serisi, BMW satışları içinde de aslan payını alıyor. İspanya’da düzenlenen basın test sürüşü organizasyonunda yeni nesil (2012) 320d ve 328i modellerini kullanma imkanı bulduk.
Tasarım ve iç mekan
6. nesil 3 Serisi, önde güçlü bir imaj veren büyük böbrek formlu radyatör ızgarasına sahip. Bu ızgaranın üst çizgisi farlara doğru devam ediyor ve farlardan sonra ikili omuz çizgisi olarak otomobilin yan tarafından devam ediyor. Küçük bir 5 Serisi gibi duran otomobilin stop lambaları da 5 Serisi’ni anımsatır şekilde L formlu ve enine çizgili. Bu sayede otomobile yere daha sağlam basan bir görüntü kazandırılmış.
Otomobilde ilk tercih olarak BMW 320d’ye bindim (bej renkli). 2 basın mensubu olarak bindiğimiz test aracında sürücü değişim noktasına kadar sağ koltukta oturarak otomobilin iç mekanını daha rahat inceleme fırsatı elde ettim. Luxury Line donanımlı bu aracın içi de dışı gibi açık renkliydi. Bu sayede ferah bir atmosfer elde edilmiş. Ön konsolun kıvrımlı yapısı ve sağ ön kapının diz hizasına gelen tutma kolu, beni fazla rahatsız etmese de sağ ön koltukta uzun boylu kişilerin bacaklarına temas edebileceğinden rahatsızlık verebilir. Otomobilin iç mekanındaki kalite hissi iyi. Yüksekliği 9 mm uzunluğu 93 mm, dingil mesafesi 50 mm arttırılan otomobilin arka koltuklarındaki diz mesafesiyse sadece 15 mm artmış ve açık konuşmak gerekirse bu artış arkada oturanlar tarafından fazla hissedilecek bir fark değil. Yeni neslin bagaj hacmi de 20 lt’lik artışla 480 lt olmuş. D segmentinin en iyisi olmasa da, 4 kişinin valizlerini almaya yeterli.
Gelelim sürüş özelliklerine. Sürücü odaklı ön konsola sahip otomobilin ön görüş açıları başarılı ve bu sayede otomobile daha rahat hükmedecek hissini yaşıyorsunuz. Otomobilde bulunan 2.0 litrelik turbo dizel motorun 184 HP gücü ve 380 Nm’lik torku eskisiyle aynı. Hatta otomatik şanzımanlı versiyonlar için konuşacak olursak otomobilin fabrika verisi 7.6 saniyelik 0-100 km/s hızlanma değeri de aynı. Ama tüketim konusunda hatırı sayılır bir iyileşme söz konusu. Eski nesil 320d’de 5.3 lt/100 km olan ortalama tüketim değeri altıncı nesil 320d otomatikte 4.4 lt/100 km olarak açıklanıyor. Virajlı dağ yollarında kullandığımız 320d, eskisinden daha konforlu sürüş özellikleri sunmasına rağmen, virajlarda yana yatmayarak güvenli karakterinden ödün vermedi. Direksiyon sistemi de eskisinden biraz daha yumuşak olmasına rağmen sportif bir sertlik sunuyor ve direkt tepkileriyle de otomobil kullanmayı zevk haline getiriyor. 8 ileri oranlı otomatik şanzıman normal sürüş konumunda sarsıntısız vites geçişlerine sahip. Spor konumdaysa bu manuel vites değişimi tercih edildiğinde vites geçişlerini biraz daha fazla hissettiriyor. Ama bu durum kesinlikle konforsuzluk yaratan bir durum değil.
Merak uyandıran 328i
Yeni 3 Serisi’nin en dikkat çekici motoru organizasyonun ikinci günü kullandığımız kırmızı renkli 328i’de. Bu otomobilde 2.8 litrelik, 6 silindirli bir motor olduğunu düşünüyorsanız, yanılıyorsunuz. Çünkü araçta 2.0 litrelik, çift girişli (twin scroll) turboya sahip, direkt benzin enjeksiyonlu, 4 silindirli bir motor bulunuyor. 5000 d/d’de 245 HP güç üreten bu motorun 350 Nm’lik torku 1250 d/d gibi çok düşük bir devirde ortaya çıkıyor ve 5000 d/d’ye kadar süreklilik arz ediyor. 8 ileri şanzımanla birlikle görev yapan bu motor esnek karakteri ile ara hızlanmaları keyif haline getiriyor. 6.1 saniyelik 0-100 km/s değeri ile performans olarak eski dönemlerin 6 silindirli 328i’lerinin önünde olan bu otomobilin bizce tek eksiği eski 6 silindirli 328i’lerin sportif motor ve egzoz sesi. Pistte ve otoyolda kullandığımız otomobilin içeri hafif rüzgar sesi aldığını da belirtelim.
Sonuç
BMW için sportif ve sürüş zevki veren otomobiller adeta bir gelenek. Yeni 3 Serisi’de bu geleneğe uygun. Kullandığım araçlardan320d, makul bir performans ile düşük tüketimi başarılı şekilde harmanlıyor. 328i ise düşük silindir hacminden büyük güç ve performans elde ederek yüzleri güldürüyor. Her iki versiyonda da yol tutuş çok iyi. Eksikleri ise ortak, arka taraftaki diz mesafeleri ve motor sesleri. Otomobillerin 7 Şubat 2012 tarihindeki başlangıç fiyatları ise 328i için 57.607 Euro (yaklaşık 133.000 TL), 320d içinse 49.430 Euro (yaklaşık 114.000 TL) olarak açıklanıyor.
Detay: Eco Pro
Gerek 320d’de, gerekse 328i’de Start-Stop özelliği standart.Vites konsolunda yer alan düğmeden Eco Pro seçimi yapıldığında klimanın güç yönetimi (motora bindireceği yük) değişiyor, eğer koltuk ısıtma açıksa standart 42 derece olan bu değer 37.5 dereceye indirgeniyor ve eğer açıksa ayna rezistansları kapatılıyor. Ve tabi ki gaz pedalı tepkileri değişiyor. Bu şekilde gaz pedalı tepkileri biraz daha nazlı olsa da, yakıt tüketimini azaltmak mümkün. Normal sürüşe göre kazanılan ekstra menzilin gösterge tablosunda belirtilmesi yakıt fiyatlarının arttığı düşünüldüğünde birçok sürücünün hoşuna gidecek güzel bir özellik. Vites konsolundaki düğmeden konfor ve spor kullanıma yönelik seçimler de yapmak mümkün. Adaptif süspansiyonlu versiyonlardaysa Sport + adlı bir seçenek daha mevcut. Adaptif süspansiyon hem pist kullanımında, hem de yol kullanımında konfor-sportiflik beklentilerini başarılı şekilde karşılıyor.
F30 karoser kodlu yeni nesil (2012) BMW 3 Serisi ile ilgili daha önce yayınlanan habere ulaşmak için BURAYA, resmi videoya ulaşmak içinse BURAYA tıklayın!
Yeni BMW 3 Serisi Sedan’ın 84 adet fotoğrafından oluşan galeriye gitmek için BURAYA tıklayınız.
BMW 320d’nin video testi 24 Mart 2012 tarihi itibarı ile yayına girdi. Ulaşmak için BURAYA TIKLAYIN!
Teknik özellikler/Fabrika verileri | BMW 320d | 328i |
Motor | 1995 cc, 4 silindirli, 16V, turbodizel | 1997 cc, 4 silindirli, 16V,turbo, benzinli |
Şanzıman | 8 ileri otomatik | 8 ileri otomatik |
Maksimum güç | 184 HP @ 4000 d/d | 245 HP @ 5000-6500 d/d |
Maksimum tork | 380 Nm @ 1750-2750 d/d | 350 Nm @ 1250-4800 d/d |
Maksimum hız | 230 km/s | 250 km/s |
0-100 km/s | 7.6 sn | 6.1 sn |
Boyutlar (uz./gen./yük.) | 4264 / 1811 / 1429 mm | 4264 / 1811 / 1429 mm |
Bagaj hacmi | 480 lt | 480 lt |
Tüketim (ş.içi/ş.dışı/ort.) | 5.4 / 3.9 / 4.4 lt /100 km | 8.2 / 5.2 / 6.3 lt/100 km |
CO2 emisyonu | 117 g/km | 147 g/km |
+ | Direksiyon hissi, yol tutuş, tüketim | Direksiyon, performans, yol tutuş |
– | Motor sesi | Motor sesi daha sportif olmalı |
Büyük bir merakla gelmesini bekliyorum. Yanlış anlaşılmasın almak için değil ama hayalini kurmak bile paha biçilemez. Hep heyecanlandırmıştır beni BMW ve Mercedes ten gelen yenilikler galiba premium tabiriyle açıklanabilecek bir durum. Yoksa birçokları güzel araçlar yapıyor ama hiçbiri bu heyacanı vermiyor. Gidip bir bayiye test etmek ve yüzdeki o gülümseme. Benim için hayatın anlamı.
yürü be OĞUZ BERKAY FİDAN ALDI BU ARABAYI O SES TÜRKİSH “TE
Gerçekten de iyi bir araç. BMW mühendislerini kutluyorum. Ancak Borusan’ın bu aracın 3.16 manuel ve otomatik versiyonlarını getirmek için ağırdan almasını anlamıyorum. Oysa Almanya web sitesinde 3.16 modellerin fiyatları bile belli. Malum ülkedeki vergi sistemi nedeni ile 2000 cc motorlar cazibesini tümüyle kaybetti. Umarım Borusan bu aracın bir an önce 1600 dizel modellerini getirir ve araç Türk tüketicisi ile daha yakından bulluşma imkanına kavuşur. Saygılarımla.
Bu ÖTV oranlarıyla 1.6 Lt üzeri motora sahip araçlara bakmak bile haram.Yazık,çok yazık.Otomobil lüks görülmeye devam edilmemeli artık bu ülkede.320 dizel almak istiyorum ama aksesuar eklediğiniz anda fiyat minimum 60000 EURO oluveriyor.Tam 135000 TL demek yani.O fiyata Türkiye’nin pekçok yerinde 3+1 yeni daire alınır.Kaldıki 3 serisi BMW için başlangıç modelidir.Eğer 5 veya 7 serisi istersen fiyatına dahi bakmayın…
Cok şökür geldi ve aldım arac 4 4 lük 1 senedir kullanıyurum 320 d arac dan cok memnunum rabbim herkese böyle bir arac nasip etsin bmv 320 d severlere