Perşembe, Kasım 21, 2024
Ana SayfaTestlerTest-ilk sürüş: Fiat Freemont 2.0 Multijet AWD 170 HP 2012

Test-ilk sürüş: Fiat Freemont 2.0 Multijet AWD 170 HP 2012

Chrysler Grubu ortaklığıyla geliştirilen ilk Fiat markalı model olan Freemont, Türkiye yollarına bu yılın sonbahar aylarında çıkacak. Dodge Journey modeli baz alınarak geliştirilen Fiat Freemont’u İtalya’da düzenlenen özel bir organizasyonda kullanma fırsatı elde ettik. Fiat Marka Direktörü Okan Baş da bu seyahatimizde bizlerle birlikteydi ve araç hakkında önemli açıklamalarda bulundu.

SUV, MPV ve station wagon karoserlerin birleşiminden oluşan melez bir crossover olduğu belirtilen Fiat Freemont 4888 mm uzunluğa, 1878 mm (tavan barlarıyla) genişliğe ve 1691 mm yüksekliğe sahip. Modern bir tasarımı bulunan ve çokça Jeep modellerini andıran otomobilin dingil mesafesi ise 2890 mm. 7 kişi için üç sıra koltuğu bulunan Fiat Freemont, bu koltukların toplam 32 kombinasyonu sayesinde çok çeşitli oturma pozisyonları sunuyor. İkinci sıradaki koltuklar ileri-geri kaydırılabiliyor, ayrıca sırtlıkları da 6 derece yatırılabiliyor. Arka kapıların 90 derece açıyla açılması, iniş-binişi kolaylaştırıyor. Otomobil, üç koltuk sırasında da yetişkinler için uygun oturma alanı sunuyor.

Otomobilin iç mekânında yer alan, ön yolcu koltuğundaki “Flip ‘N Stow” (çek ve yerleştir) sistemine sahip koltuk minderinin de dahil olduğu 20 adet saklama gözü işlevselliği arttıran bir diğer unsur (Ancak torpido gözünün küçük olduğunu belirtelim). Ön konsolda yer alan 4.3 inç’lik ve arka koltuktakilerin yararlanması için tavandan aşağıya doğru sarkan 8.4 inç’lik ekranlar, konforu yükselten özellikler arasında yer alıyor. Kokpitte malzeme kalitesi Dodge modellerinin çok ötesinde ve yeterli. İşçilik konusunda da gözümüze bir sorun çarpmadı. Ama elbette Fiat Freemont’u yaklaşık 50-60 km kullandığımızı belirtelim. Koltuklar rahat, ancak sürücü koltuğunun minderi bana biraz kısa geldi. Kumanda birimleri ergonomik yerleştirilmiş. Göstergeler rahat okunuyor ve özellikle belirtmek gerekir ki hem direksiyonun arkasındaki hem de ön konsoldaki renkli ekranlar (ön konsoldaki dokunmatik), renkler, aydınlatma, okunurluk, grafik tasarımı ve netlik bakımından beğenimizi kazandı. Direksiyon simidinin hem önünde hem de arkasında birçok kumanda birimi olması ise bazı sürücüler tarafından sevilmeyecektir. Bardaklık konusunda bir sorun yaşatmayan Fiat Freemont’un öne çıktığı alanlardan biri ise bagaj hacmi. 7 kişilik kullanımda sadece 145 litre olan bagaj hacmi, 5 kişilik standart kullanımda 540 litrelik büyük bir bagaja sahip. Eğer bu otomobille iki kişi yola çıkıyorsanız, size sunduğu bagaj hacmi ise 1461 litre. Çok çeşitli koltuk kombinasyonları sayesinde, araca uzun yükleri yerleştirmek de sorun olmuyor.

 

Fiat Freemont, altı aylık sipariş alma döneminin sonrasında, Şubat 2012 itibariyle Avrupa yollarına çıktı. Avrupa’nın yanı sıra Brezilya, Çin ve Rusya pazarlarında da varlık gösterecek olan Freemont, Türkiye’de sonbahar aylarından itibaren satışa sunulacak. İtalya’da sipariş alınmaya başlanan ilk 6 ayda 25.000 adetten fazla satarak İtalya pazarındaki 7 koltuklu binek araçlar arasından pazar birinciliğine yükselen Freemont, yukarıda da belirttiğimiz gibi, Dodge Journey’nin Fiat markasına uyarlanmış hali. Freemont müşterilerinin yüzde 65’inin diğer markalardan gelmiş olması, Fiat yöneticileri için önemli bir veri. Freemont’un şanzımanı ve AWD (4×4) sistemi Chrysler’den alınmış. Aracın kalbi olan motor ise Fiat’a ait ve ikinci jenerasyon Multijet teknolojisine sahip. 2.0 litrelik motor 4000 d/d’de 170 HP güç ve 1750-2500 d/d aralığında 350 Nm tork üretiyor. 6 ileri otomatik şanzımanla kumanda edilen motorun yakıt tüketimi ise şehir içinde 9.6 lt/100 km, şehir dışında 6.0lt/100 km, ortalamada ise 7.3 lt/100 km. Fiat Freemont’un ortalama karbondioksit salınımı ise hayli yüksek: 194 g/km. Bu rakam, emisyon tablosunda E harfine denk geliyor. Freemont 2.0 Multijet 16V AWD’nin 0-100 km/s hızlanma süresi 11.1 saniye. 2079 kg ağırlığındaki aracın maksimum hızı ise 184 km/s (Tüm değerler 2.0 Multijet AWD Otomatik modeli için verilmiştir). Chrysler’den alınan 6 ileri otomatik şanzıman, manuel kullanıma da imkân tanıyor. Ancak manuel vites değiştirmek, vites kolunu ileri-geri itmek yerine sağa-sola çekmek şeklinde gerçekleştirildiği için keyifsiz ve zahmetli. Direksiyon simidinde vites değiştirmeye yarayan kolcuklara yer verilmemiş. Ayrıca bu konumda vites değişimleri gecikmeli olarak gerçekleşiyor. Bu nedenle en iyisi, vites değiştirme işini otomatik şanzımana bırakmak. Freemont’un süspansiyonları, eski bir Amerikalı olmasının bir özelliği olsa gerek, son derece yumuşak. Bu nedenle sert virajlara hızlı girmemekte fayda var. Ama bu süspansiyonun avantajını, bozuk yollarda bile yüksek konfor olarak yaşıyorsunuz. Freemont’ta camlar ve aynalar büyük, oturma konumunun yüksek olmasının da katkısıyla görüş açıları geniş.

 

Avrupa’da “All the cars you need” (İhtiyaç duyduğunuz tüm otomobiller bir arada) sloganıyla satışa sunulan Fiat Freemont için Fiat Marka Direktörü Okan Baş şunları söyledi: “Hem önden çekişli hem de 4X4 çekişli versiyonları bulunan Fiat Freemont’u 2012 yılının son çeyreğinde satışa sunmak için çalışıyoruz. Fiat Freemont, Türkiye pazarına hitap eden hem SUV hem MPV hatta station wagonları andıran ortak tasarım ve kullanım özellikleriyle öne çıkıyor. Fiat Türkiye olarak Freemont modelinde 170 HP’lik 2.0 litre turbo dizel motor seçeneğine ağırlık vereceğiz. 5 metreye yakın uzunluğu, 3 koltuk sırasında 7 kişiye varan oturma kapasitesi ve güçlü tasarım hatlarıyla dikkat çeken Fiat Freemont’un önden çekişli versiyonları manuel şanzıman, 4X4 versiyonları ise otomatik şanzımanla tercih edilebiliyor. İlk olarak satışa sunulmasından bu yana İtalya pazarında 25.000 adetten fazla sipariş alan ve genel müşteri memnuniyeti açısından Fiat 500’den sonra en yüksek skoru alan Fiat Freemont ile yeni bir müşteri grubuna hitap edeceğimiz için heyecanlıyız”.

Yazı: Emre Anamur / Balocco – İtalya

ÖNEMLİ NOT: Fiat Freemont’un 20 fotoğraftan oluşan galerisine ulaşıp fotoğraflarına bakmak isterseniz BURAYA tıklayınız. Fiat Freemont videosunu izlemek içinse BURAYA tıklayınız.

Önceki İçerik
Sonraki İçerik

20 YORUMLAR

  1. :)))) farketttiyseniz 2.0 vergiden fiyati 4 cekerin en az 80 bin olur,
    dandik fiyat linea yi bile 40 bine yakin fiyattan satan canim ulkemde biraz zor aliriz bunu :)))))

  2. Multijet motor çıktığı sene yılın motoru seçilmişti ve başarılı bir motordur.Linea ve Bravo da kullanılan 120 hp lik motorsa çok iyidir ve piyasada orta segmentte bulunan çoğu arabayı tokatlar dostum.

  3. fiat türkiyede koç ile yapacağını yaptı bundan sonra pazar kaybetmeye devam edecek demek ki
    bu fiyata onlarca maraka var alınacak sonra fiyatı düşürürler ama iş işten geçer hayırlı işler fiat türkiye size

  4. arabayı inceledım guzel… Ama bir kötü yanı var herkez fiyata okadar para verılırmı dıye almadan düşünür.. Bence araba güzel ve çekici ama bence fiata o kadar para verılmez ama yinede siz bilirsiniz..

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

 

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler