Volvo Car Türkiye tarafından, Volvo Car Türkiye Genel Müdürü Torben Eckardt’ın ev sahipliğinde Bursa-Uludağ’da düzenlenen basın toplantısı ve test sürüşü organizasyonunda, İsveçli markanın 2011 yılı performansı değerlendirildi, 2012 yılına dair hedefler ortaya kondu ve bu yıl pazara sunulacak yeni modeller açıklandı. Volvo ürün gamının yer aldığı serbest test sürüşlerinin yanı sıra Hakan Dinç ve İsmet Özbakır’la co-drive aktivitelerinin de gerçekleştirildiği organizasyonda bir basın toplantısı düzenleyen Volvo Car Türkiye Genel Müdürü Torben Eckardt Volvo’nun hem global anlamda hem de Türkiye pazarındaki 2011 yılını değerlendirdi.
Torben Eckardt’ın yaptığı açıklamalardan aldığımız notlar şöyle: Volvo Car Corporation 2011 yılında dünya çapında yüzde 20.3, Volvo Car Türkiye ise yüzde 42.3 oranında büyüdü. Volvo’nun dünya çapında toplam satışı yüzde 20.3 artarak 449.255 adede ulaştı. Türkiye’deki satışlar ise yüzde 42.3 artarak son 10 yılın en iyi sonucu olan 4662 adede çıktı. Bu sayede Türkiye’de 2011 yılında en hızlı büyüyen premium marka olan Volvo’nun lüks segmentteki payı yüzde 1.6’lık artışla yüzde 9.7’ye ulaştı. Satışların artmasında yeni S60 ve V60 modelleri önemli rol oynadı. 2011 yılında Türkiye’de 1800 adetten fazla S60 ve V60 satıldı. XC60 ile birlikte 60 serisi satışları 2366 adetle toplam satışlar içinde yüzde 51’lik paya ulaştı.
Volvo Car Türkiye Genel Müdürü Torben Eckardt, toplantıda markanın 2012 hedeflerini ve bu yıl pazara sunulacak yeni modelleri de açıkladı. Buna göre Volvo Car Türkiye, bu yılın Mayıs ayında S60, V60 ve S80 modellerinde DRIVe Powershift 1.6 dizel otomatik versiyonlarını satışa sunacak. Ford modellerinden tanıdığımız çift kavramalı 6 ileri otomatik şanzıman olan Powershift, düşük yakıt tüketiminin yanı sıra maksimum konfor sunacak. 1.6 litrelik DRIVe dizel motorla birlikte sunulacak olan bu şanzıman düşük karbondioksit salınımı konusunda da motoru destekliyor. 115 HP güç ve 270 Nm tork üreten 1.6 DRIVe dizel motor, Powershift şanzımanla birlikte S60’ta 4.3 lt/100 km, V60 ve S80 modellerinde ise 4.5 lt/100 km ortalama yakıt tüketiyor. 2012 yılında bu yeni modellerle birlikte Türkiye’deki satışlarını yüzde 20’lik bir artışla 5600 adet civarına ulaştırmayı ve lüks segmentteki pazar payını da yüzde 11’e çıkarmayı hedefleyen Volvo Car Türkiye, Türkiye pazarı için 2016 hedefini de şimdiden belirlemiş durumda: 10.000 adet satış.
Cenevre Otomobil Fuarı 2012’de tanıtılacak olan ve henüz resmi fotoğrafları ile detaylı bilgisi açıklanmayan Volvo V40’ın (kompakt sınıfta yer alan 5 kapılı hatchback model) bu yılın sonlarında satışa sunulacağını belirten Volvo Car Türkiye Genel Müdürü Torben Eckardt, 2013 yılında V40’tan yüksek satış adetleri beklediğini ifade etti. Eckardt, sınırlı sayıda üretilecek olan Volvo V60 Plug-in Hybrid modelinin ise Türkiye’deki mevcut vergi sistemi dolayısıyla ithal edilmeyeceğini söyledi.
Emre Anamur / Uludağ – Bursa