2007 yılından bu yana yollarda olan ve bu 5 yıl süresince 85.000’e yakın müşteriye ulaşan Fiat Linea makyajlanarak yeni bir tasarıma kavuştu. 25 milyon dolarlık yatırımla yenilenen Fiat Linea’yı, 19 Nisan 2012 günü düzenlenen basın toplantısı ve test sürüşü organizasyonu kapsamında İstanbul ve çevresinde kullanma fırsatı bulduk. Tümü Euro 5 çevre emisyonlarını karşılayan 1.4 litre 77 HP benzinli, 1.3 litre Multijet II 95 HP dizel ve 1.6 litre Multijet 105 HP dizel motor seçenekleriyle satışa sunulan makyajlı Fiat Linea’da Easy, Urban ve Lounge adı verilen üç yeni donanım paketi sunuluyor. Nisan ayı boyunca lansmana özel olarak 34.360 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulan makyajlı Fiat Linea’nın 2012 satış hedefi 45.000 adet.
Dış tasarım elden geçirilmiş
Profilden bakıldığında herhangi bir değişikliğin göze çarpmadığı makyajlı Fiat Linea’da ön tasarımda tampon, ızgara ve sis farları yenilenmiş. Otomobile arkadan bakıldığında ise yeni bir arka tampon ve bagaj kapağı göze çarpıyor. Ayrıca plaka artık bagaj kapağında yer alıyor. Bagaj hacmi ise değişmemiş: 500 litre (arka koltuklar öne katlandığında 870 litreye çıkıyor). Bagaj kapağı kontakt anahtarından ve/veya ön konsoldaki butona basılarak açılabiliyor. Arkadan elle açma imkânı yok ve bu bir dezavantaj. Öte yandan bagaj kapağını kapatırken tutamağın ergonomik olmaması nedeniyle kaportaya temas etmek kaçınılmaz oluyor ve bu nedenle de eller kirlenebiliyor. Far ve stop lambalarının tasarımında da herhangi bir değişikliğe gidilmemiş. Makyajlı Fiat Linea’nın uzunluğunun 36 mm’lik artışla 4596 mm’ye ulaştığını belirtelim. 1730 mm’lik genişlik ve 1494 mm’lik yükseklikse aynı kalmış. Otomobilin dingil mesafesi ise 2603 mm.
Kokpitte kalite artmış
Makyajlı Fiat Linea 2012’nin iç mekânına geçildiğinde ön konsol tasarımının ve burada kullanılan malzemenin iyileştirildiği görülüyor. Kumanda birimlerini saran piyano siyahı renkli kaplama ve ön konsolda kullanılan iki renkli yapı, hem görsel hem de hissiyat anlamında kaliteyi arttırmış. Eşya gözü ve bardaklık konusunda bir sorun yaşanmayan kokpitte Blue&Me sisteminin bir parçası olan USB girişinin vites kolunun hemen ilerisindeki bölgeye alınmış olması ve sisteme bir de AUX girişi eklenmesi, makyajın önemli artılarından biri. Otomatik klimada yapılan geliştirme, artık çift bölgeli olmasını sağlamış ve bu da konforu arttırıyor. Öte yandan sisteme EcoDrive özelliği de eklenmiş (Sürücünün sürüş bilgilerini kaydedip ona daha verimli bir kullanım için öneriler sunan sistem). Koltukları, direksiyon simidi ve vites topuzu aynı kalan makyajlı Linea’da ön ve arkada sunulan yaşam alanları yeterli. Arkadaki diz mesafesinin ise bir üst sınıfta yer alan sedanlarla rekabet edebileceği belirtiliyor.
Dizel motor satışı yüzde 99 olarak öngörülüyor
Tofaş CEO’su Kamil Başaran, Fiat Marka Direktörü Okan Baş ve Fiat Pazarlama Müdürü Özgür Süslü’nün birer konuşma yaptıkları basın toplantısında 1.3 ve 1.6 litrelik Multijet dizel motorların satıştan alacakları pay yüzde 99 olarak açıklandı. Organizasyonda test ettiğimiz 1.6 litrelik turbodizel Multijet motor, eskiden olduğu gibi 4000 d/d’de 105 HP güç ve 1500 d/d’de 290 Nm tork üretiyor. Artık Euro 5 normlarını karşılayan bu motor, 6 ileri manuel şanzımanla kumanda ediliyor. Linea’ya 190 km/s maksimum hız sağlayan motorun 0-100 km/s hızlanma performansı ise 11.0 saniye olarak ifade ediliyor. Yeterli performansının yanı sıra düşük işletme giderleriyle öne çıkan motorun 100 km’de yakıt tüketimi değerleri ise şöyle: Şehir içi 6.5 lt, şehir dışı 4.3 lt ve ortalama 5.1 lt. Makyajlı Fiat Linea’nın karbondioksit salınımı ise 134 g/km.
Süspansiyon konfora yönelik
Makyajlı Fiat Linea’da herhangi bir mekanik değişiklik yapılmadığı açıklandı. Bir başka deyişle otomobilin motor seçenekleri ve bu motorların özellikleri aynı. Öte yandan Linea’nın süspansiyon, şanzıman ve direksiyon sistemi de aynen korunmuş. Yer yer asfalt yer yer de bozuk toprak yollarda kullandığımız makyajlı Fiat Linea, tüm bu farklı yol tiplerinde bize konforlu bir sürüş deneyimi yaşattı. Ayrıca motor, yol, rüzgar ve lastik gibi seslerin iç mekana fazla sızmaması izolasyonun başarılı olduğunu gösterdi. Büyük tasarımlı direksiyon simidinin verdiği tepkiler istenen hız ve netlikte olmasa da, bu tür bir otomobil için yeterli denilebilir. Motor ile şanzıman uyumlu çalışıyor. Vites geçişleri net. Görüş açıları geniş.
Eski Linea satışına devam edilecek
Makyajlı Fiat Linea’nın satışa sunulmuş olması, eski Linea’nın satıştan çekileceği anlamını taşımıyor. Eski Linea, yoluna Fiat Linea Classic olarak aynı fiyat, motor ve donanımlarla devam edecek. Makyajlı Linea ise Fiat yöneticileri tarafından Yeni Linea olarak adlandırılıyor. 2011 yılında 33.762 adet satarak kompakt sınıfta Renault Fluence’ın önünde birinci olan, Türkiye’de satılan tüm binek otomobiller arasında ise Renault Symbol’ün ardından ikinci olan Fiat Linea, 2012’de Linea Classic ve yeni Linea toplamında 45.000 adetlik bir satış ve bununla birlikte binek otomobil pazarında liderlik hedefliyor. Bu hedefe ulaşıp ulaşamayacağını bekleyip göreceğiz.
Makyajlı Fiat Linea fotoğraf galerisine ulaşmak için BURAYA tıklayınız.
Yeni yüzlü Fiat Linea 2012’nin Türkiye fiyat listesine ulaşmak için BURAYA tıklayınız.
Otomobilin videolu test öçüm videosu yayında! Ulaşmak için BURAYA tıklayın!
Makyajlı Linea’nın içi Punto Evo’ya çok benzemekte… Önü afedersiniz kusura bakmayın ama Chrysler modellerini hatırlatıyor… Bence tutulacağını hiç sanmam!.. TOFAŞ’ın yerinde olsam, Dodge Dart türevli Viaggio’yı üretmeye amaçlanırdım… Nasıllar olsa yeni Bravo’nun da berlina şeklindeki ön sunumu ki, Viaggio ayrıca Passat rakibi değil yaaa, BRIC Pazarında da Jetta rakibi!.. Bilmem antalabilmeyi başarmış mıyım?? :S
Linea classic daha şekil.
eğer 6 ileri şanzuman varsa bu araba satış rekoru kıracak hyundai elantradan sonra yılın otomobili şeçilecek diye tahmin ediyorum bir önceki modelin ön görünüşü çok biçimsizdi bu yeni modelde bunu düzeltmişler fakat eski modelinde arka dan görünüşü yeni modele göre daha güzel bence
Mustafa arkadaşım bir kere onun şanzuman değil şanzıman. İkinci mevzu, yılın otomobili olmak o kadar kolay değil.Kaldıki Elentra ödüllerin pek çoğunu bu konuda çok seçici olan Amerikan pazarlarından alıyor. Üçüncüsü, bu araç bir önceki nesilde de 6 ileri vites ve aynı motorlarla satılmakta idi. Üstelik Euro 5 normlarını da karşılıyordu. Yani DPF var. Bunun maliyeti ise değişmeniz gerektiğinde birkaç bin TL demek. Bunu da bilin istedim.Dördüncü mevzu, donanımına göre iyi denecek bir fiyatla satılması bir aracı gerçekten iyi yapmıyor. Ama dediğim gibi donanımına göre fiyat çok iyi. (NOT: Üçüncü mevzu ve gerisi genel bir değerlendirme olup kişiye özel değildir.)
bence mükemmel bu yeni linea clasic lineayı geride braktıve bence bir cok arabayı geride braktı 1.3 dize multijetler harika tek kelime süper
Seyfettin abi çok derin mevzulara girmişsin.
Yeni Linea konusunda da şunu söyleyeyim, Bu otomobil firmalarını anlamıyorum, ucuz satacakları arabaları özellikle çirkinleştirmeye mi çalışıyorlar. Bir otomobil hem göze hitab edip hem ucuz olamazmı?
Örnekmi skoda fabia, fiat linea, dacia logan falan…
Ayrıca fiatın bu tasarım anlayışının çok basit olduğunuda kabul etmesi gerekiyor. Kia Hyundai tasarımda açık ara önde.
Arakdaşlar şu Fiat ön yargınızdan bir kurtulun artık. Kuş serisi bitti… Ayda min. 7.000 max 10.000Km yol yapıyorum. Accent, Fluance, Focus ve Linea hepsini kullandım. Bu kadar hakaret edilip yerden yere vurulancak bir araç değil Linea. Şuanki aracın 170.000Km de 1.3 MJ ve daha 18 ayını yeni doldurdu. Performans ve yakıtından son derce menunum. Hem seri olacak, nazlanmadan istediğim devire ve hıza ulaşacak, süspansiyonu hem iyi yol tutacak, hem de konfordan ödün vermeyecek. Yukarıda yazdığım Focus hariç diğerlerine fark atıyor bu konuda. Fluance’ nin bazı 50.000TL den başlıyor. Linea’ nın en dolusu 47.000TL (1.6 105HP) Sadece kabin malzeme kalitesi iyi ve 10cm daha geniş Linea’ dan. 70.000Km kullandımi Line’a ya bir üstünlüğünü görmedim…