İstanbul Deniz Otobüsleri A.Ş., özelleştirme sonrasında fiyat tarifelerini değiştirmiş, bunu yaparken de fiyatlara zam yapmıştı. Ancak yeni tarifede öyle bir ayrıntı var ki, yapılan zam bunun yanında önemsiz kalıyor. Google mühendislerinin sürücüsüz otomobil geliştirdiklerini hepimiz biliyoruz, ama bu tür otomobilleri yollarda görmek (en azından ülkemizde) pek de kısa vadede gerçekleşecek bir iş değil. Ama İDO, 2012 yaz tarifesinde sürücüsüz otomobil uygulamasına geçti bile. Yani Google’ın sürücüsüz otomobilini, kâğıt üstünde bile olsa yollara çıkardı. Konunun ayrıntısı şöyle: Artık İDO’nun hızlı feribotlarına binerken otomobil için ayrı, sürücü için ayrı bilet satın alıyorsunuz. Eskiden otomobil için satın alınan bilet ücretine, mantıklı olarak (otomobil kendi kendine yol almadığına göre) sürücü de dâhildi ve bu bilet makul denebilecek bir fiyata (otomobil+yolcu şeklinde bilet almaktan daha ucuza) satılıyordu. Şu an ise hem mantıksızlık hem de fahiş fiyatlar söz konusu.
Emre Anamur’u twitter’dan takip etmek için:
Klasik bir özelleştirme hikayesi. Bu millete az bile.
Özelleştirmenin halk için yararlı olduğunu savunanlar parayıkazanmaya başlamışlar. Bu halk ancak bundan anlar.