Yeni (2013) Renault Clio 4’ün ilk haberinden sonra motor bilgilerini de içeren kapsamlı haberi yayında. ..İlk nesli 1991 yılında tanıtılan ve o günden bugüne 115 ülkede toplamda 11.5 milyonluk satışa ulaşan Renault Clio’nun yeni neslinin bilgileri resmen açıklandı. Türk tüketicisi 2013 model olarak yollara çıkacak Renault Clio 4 ile 2012 İstanbul Auto Show Fuarı’nda tanışacak.
Renault’un yeni tasarım dili doğrultusunda şekillendirilen dördüncü nesil Clio Laurens van den Acker yönetimindeki ekiple tasarlanmış. İlk örneğini DeZir konsept otomobilinde gördüğümüz bu tasarım dili, Clio’ya daha cesur ve çekici bir görünüm kazandırmış.
Otomobilin iç mekanındaki kalite hissinin de yukarı taşındığı ifade ediliyor. Ayrıca eskiye göre daha fazla kişiselleştirilebilme seçeneği sunulacak. Renault R-Link adlı 7 inçlik entegre tablet bilgisayarla internet erişimi de mümkün. Bu sistem için R-Link Store adlı dünyanın ilk otomobil tablet bilgisayar uygulamaları merkezinden uygulamalar indirebilmek mümkün olacak.
Yeni Renault Clio’nun bütün versiyonlarında ön kapı hoparlörlerine entegre akıllı ses sistemi Renault Bass Reflex’n müzik dinleme keyfini yükselteceği de verilen bilgiler arasında.
Motorlar:
Yeni Clio’nun ilk etapta açıklanan motorları şöyle;
Yeni Energy TCe 90 benzinli motor
Üç silindirli, turbo şarjlı Energy TCe 90 motor, ilk defa yeni nesil Clio’da görev yapacak. 899 cc’lik bu motorda stop-start özelliği de mevcut. 2000 d/d’de 90 HP güç üreten bu motorun maksimum torkuysa 135 Nm. 4.3 litre/100km yakıt tüketimi sunan TCe 90’nın 99g/km CO2 emisyonuna sahip ve bu değerler yerini aldığı TCe 100’e göre yüzde 21 daha az.
Yeni dizel Energy dCi 90
Stop&Start özelliğinine sahip 90HP’lik 1.5 dCi, 1750 d/d’den itibaren 220 Nm tork sunuyor. Bu değer dCi 85’e göre 20 Nm daha yüksek. Eco2 imzalı bu motor 3.2 litre/100km yakıt tüketimi ve 83g/km CO2 emisyonu sunuyor.
Yeni TCe 120
Yeni Clio dinamik TCe 120 motoru, altı ileri oranlı çift kavramalı EDC şanzıman ile kombine edilecek. 1.2 litrelik, direkt benzin enjeksiyonlu, turbo beslemeli motorun 120 HP’lik gücü atmosferik 1.6 motorlar seviyesinde. Maksimum tork ise 1750 d/d’den itibaren 190 Nm.
Yeni (2013) Clio’daki diğer dikkat çeken yenilik ise ekonomik sürüşe yönelik olarak düşünülmüş ECO mode seçeneği. Bu sayede bir tuşa basılarak aracın motor yönetim parametrelerini değiştirip yüzde 10’a varan yakıt tasarrufu yapabilmek olası. Bununla birlikte sürüş stili monitörü (yeşil, sarı veya turuncu) ve Vites Değişikliği Göstergesi (GCI) sayesinde sürücüler yakıt tüketimlerini azaltmak amacıyla sürüş tarzlarını iyileştirebilecekler.
Yeni (2013) Renault Clio 4’ün ilk haberi için BURAYA,
ilk resmi bilgileri için BURAYA,
fotoğraf galerisine ulaşmak için BURAYA,
dış tasarım videosu için BURAYA,
iç mekan videosu için BURAYA,
R-Link sistemi videosu içinse BURAYA tıklayınız!
motor seçenekleri ilginç özellikle tce 90 HP video test sonuclarını merak ediyorum
TCE 120 İLE İLGİLİ YAKIT DEGERLERİ VERİLMEMİŞ…
Sayın Habib Temel, haber yayına hazırlandığında TCe 120’nin yakıt tüketim değeri üreticisi tarafından açıklanmamıştı. Bu motorun homologasyonu 2013 yılının ilk yarısında tamamlanacak.
Al beni diyor 🙂
bunu alana kadar bence wv polo al daha iyi 🙂