Peugeot’un yeni sedanı 301’in uluslar arası basın test sürüşü organizasyonu Türkiye’de, Antalya’da düzenleniyor. Bu organizasyon kapsamında çeşitli ülkelerden 600 civarında basın mensubu 2013 Peugeot 301’i Antalya’da test edecek. Biz de Otomobil Yayıncılık olarak bu otomobili kullanma imkanı bulduk.
Gelişmekte olan ülkeler, birçok otomobil üreticisinin iştahını kabartmaya başladı. Türkiye’nin de dahil olduğu bu grup ülkelerde özellikle küçük (B segmenti) ve kompakt sınıf (C segmenti) sedanlar revaçta. Bu durumu normal karşılamak gerekir. Çünkü kısıtlı bir bütçeye sahip tüketici verdiği paranın karşılığında “daha büyük otomobil” alma isteğindedir. Tabi sedan otomobillerin genelde hatchback karoserli olanlara göre daha büyük bagaj hacmi sunmaları ve daha olgun görünmeleri de bu tercihleri şekillendiren bir unsur. Bu sınıfta öne çıkan diğer kriterlerse kuşkusuz fiyat, tüketim, stil ve sağlamlık.
PSA Peugeot Citroen’de Türkiye, Orta ve Doğu Avrupa, Rusya, Ukrayna, Yunanistan, Kuzey Afrika ülkeleri, Orta Doğu, Körfez ve Afrika ülkeleri ile bazı Güney Amerika pazarları gibi çok sayıda başka ülkeye yönelik olarak Peugeot 301 ve Citroen C-Elysee’yi hazırladı. Bu arada yeri gelmişken Peugeot’un yeni model isimlendirme stratejisini de belirtelim. Model ismindeki ilk rakam otomobilin ait olduğu sınıfı gösterecek, 0 ise eskiden olduğu gibi markanın genetik kodu. Son rakam ise bundan sonra 8 veya 1 rakamı olacak ve bu rakamlar artık artmayacak. Buna göre 1 rakamı gelişmekte olan ülkelere yönelik modeller için kullanılacak. Yani 301’deki gibi. İleriki dönemde “Peugeot 201” olarak isimlendirilen otomobiller de yollarda olacak mı, bunu zaman gösterecek.
Küçük sınıf mı, kompakt sınıf mı?
Kamuoyu ile 2012 Paris Otomobil Fuarı’nda tanışan yeni Peugeot 301’in tanıtım bilgilerinde bu otomobilin hep kompakt sınıf, yani C segmenti olduğu ifade ediliyordu. Türkiye’de düzenlenen basın toplantısından önce kullandığımız bu otomobili kullanırken aklımızda hep kompakt sınıf vardı. Basın toplantısında ilk sunumda konuşan Peugeot Fransa yetkilileri de bu otomobilin hangi sınıfta olduğuna dair pek bir bilgi vermediler. Ne zaman ki Peugeot Türkiye yetkileri kürsüye çıktılar ve bu otomobilin Türkiye’de B segmenti olarak satılacağını açıkladılar. Aslında B segmenti ile C segmenti arasında C giriş veya B + olarak tanımlamak da mümkün.
Karoser – iç mekan
4442 mm uzunluğa, 1785 mm genişliğe ve 1466 mm yüksekliğe sahip olan Peugeot 301’in dingil mesafesi 2652 mm. Peugeot SR1 konsept otomobilinden izler taşıyan burun tasarımına sahip otomobilin iç mekanı geniş. Sürücü koltuğuna ilk geçtiğim zaman dikkatimi çeken noktalardan biri yüksek ön konsol oldu. Fransız otomobilleri genelde alçak ve ön görüşü ferahlatan konsol tasarımlarına sahipken, 301 yüksek ve heybetli ön konsoluyla bu genellemenin dışında kalıyor. Konsol malzemesi sert plastikten ve durum kalite hissine negatif etki yapıyor. Ama işçilik iyi, parçalar muntazam şekilde yerlerine oturtulmuşlar. Piyano siyahı kaplamaya sahip orta konsol müzik sistemine, bilgi ekranına, merkezi kilit düğmesi ve dörtlü flaşöre ev sahipliği yapıyor. Bunların altındaysa klima kumandaları mevcut. Basın test-deneme sürüşü yaklaşık 28 C-30 C arasında bir hava sıcaklığında yapıldığından klimayı da deneme fırsatı bulduk ve soğutması bana başarılı geldi. Dijital klima en üst donanım seviyesi Allure’de sunuluyor.
Orta konsolun vites konsolu ile birleştiği yerde cam kumandaları toplanmış. Ekonomik bir çözüm olan bu düğme yerleşimi kullanım açısından herhangi bir sorun yaratmıyor.
Otomobilin arka koltuklarındaki diz mesafesi gerçekten iyi. Baş mesafesi konusunda da bir problem yok ve 301’in arka kısmı bu yönüyle ailelerin beğenisini kazanacaktır.Bagajın 506 lt’lik hacmi de 5 kişinin yapacağı uzun yolculuklara uygun.
Sürüşü ve performansı nasıl?
2013 Peugeot 301’de 1.2 VTi 72 HP, 1.6 VTi 115 HP benzinli ve 1.6 lt HDi 92 HP turbodizel motor seçenekleri var. Biz 1.6 lt 92 HP’yi test etme şansı bulduk. Maksimum gücü olan 92 HP’yi 3500 d/d’de üreten bu motorun maksimum torkuysa 1750 d/d’de 230 Nm. Gücünü 5 ileri oranlı manuel şanzımanla birlikte ön tekerleklere aktaran bu motor alt devirlerde bile gayet tatminkar çekiş sunuyor ve gaz pedalıyla verdiğiniz emirlere yanıt alabiliyorsunuz. Motor sesi iç mekanda biraz duyuluyor ama bu rahatsız edici seviyede değil. Aksine bu ses otomobili daha iyi hissetmeye yardımcı bile olabilir. Yol tutuş ve direksiyon tepkileri de B segmenti için makul. 0-100 km/s hızlanması 11.2 saniye olarak açıklanan otomobilin maksimum hızıysa 180 km/s. Fabrika verilerine göre ortalama 4.3 lt/100 km olan tüketim değeri de yüzleri güldürecek bir değer. Zaten1.6 lt HDi motor bu konularda her zaman başarılı olmuştu. Bu otomobilin en güzel yanıysa en düşük donanım seviyesinde bile ESP’nin standart olması. Bu önemli güvenlik donanımı zor durumlarda otomobilin viraj içinde kalmasına yardımcı olarak sürüş güvenliğini yükseltiyor.
Gelelim süspansiyon konforuna. Otomobilde bir Peugeot klasiği olarak önde McPherson, arkada torsiyon çubuklu sisteme yer verilmiş. Peugeot yetkilileri süspansiyon sisteminin, tıpkı otomobilin diğer aksamı gibi gelişmekte olan ülkelerin zorlu yolları göz önüne alınarak geliştirildiğini ifade ediyorlar. Süspansiyon gerçekten de çok abartılı olmadıkça darbeleri güzel sönümlüyor ve konforu iyi. Otomobille ilgili sadece bir defa, o da trafik şartları nedeniyle yanından dolanamadığım, 8-10 cm kadar çökmüş bir mazgalın üzerinden geçmek zorunda kaldığımda arka süspansiyondan biraz gürültü duydum. Bu da zaten normal karşılanabilir.
Sonuç
Peugeot’un yeni sedanı 301 1.6 HDi 92 HP en alt donanım seviyesinde bile yeterli ekipmana sahip. Tatminkar bir çekiş ve geniş iç mekan sunan otomobil B segmentine hareket getirecek özelliklerde. Symbol gibi önemli bir rakibinde şu an dizel motor olmaması, Skoda Rapid ve yeni Seat Toledo’nun da henüz pazarda olmayışı nedeniyle 301 1.6 HDi önemli bir boşluğu doldurabilir. 301’in baz fiyatı 29.900 TL olarak açıklanmasına rağmen 301 1.6 HDi 90 HP’nin satış fiyatı İstanbul Autoshow zamanı açıklanacak.
Citroen C-Elysee 1.6 VTi 115 HP benzinli ilk sürüş-test yazısına ulaşmak için BURAYA TIKLAYIN!
Güncelleme, 30 Ekim 2012: Peugeot 301 kapsamlı fiyat listesi yayınlandı, ulaşmak için BURAYA tıklayın!
Yeni (2013) Peugeot 301’in teknik özelikleri ve donanım bilgileri için BURAYA, ilk sürüş/test videosu için BURAYA tıklayınız.
Peugeot 301 1.6 HDi 92 HP’nin performans testi videosuna ulaşmak için BURAYA TIKLAYIN!
Bi dakka Bi dakka Bi dakka!,, Hani Yeni Pejo 301, Hyundai Elantra, Kia Cerato, Chevy Cruze, Toyota Corolla, Ford Focus ve VW Jetta Rakibi idi… Hatta aracın yaklaşık 40.000 TL’den başlangıç yapması gerekirdi!.. Motor olarak, 1.6 VTI’a gerek yok, onun yerine 1.2 THP 120 HP kullanılmalı! Dizel olarak ise, 1.6 HDI 90 ve 110 HP ve 2.0 138 ve 163 HP motorları kullanması da harbi yeter! Haberde yazılan benzinlerin dışında hepsi 1.6 THP ile tamamlanmalı, 156 ve 204 Beygir olarak… Ve son olarak lütfen otomatik vitesi kullanmayı bırakarak 508’de kullanılan MCP vitesi kullanmayı başlasanıza!!! Sonuçta 508 Litrelik Dev Bir Kompakt Sedansın!!!!
1.6hdi allure modelini test ettim. açıkçası aynı gün fluence imi satıp 301 almayı planlıyordum.
sahsi görüşlerim : vitesler arasındaki boşluk çok fazla, debriyaja basarken ayağınız sürekli yukarı çarpıyor, ayna ayar düğmeleri direksiyonun arkasında ve araç kullanırken bulupta ayarlayabilene aşkolsun.performans beklediğimden daha düşüktü, cam düğmelerinin yerinden bahsetmiyorum bile. Tabii aracın güzel yönleride var; muhteşem bir dış görünüş (ben şahsen hayran kaldım) ve bu fiyata bu kadar donanım (yol bilgisayarı, bluetooth, ESP, 4 airbag, dijital klima vs..)… test sürüşü bitti ve aracıma bindim. 2010 model 1.5 dci expression fluence in üstüne 4-5 bin tl verip bu aracı almaya değer mi derseniz, malzeme kalitesi, yol tutuşu ve donanımıyla fluence 2-3 beden daha yüksek gibi geldi bana. zaten 301 in rakipleri symbol, linea, accent era…
Arkadaşlar, burada yazdıklarım tamamen “şahsi görüşlerim” herkesin beklentileri ve zevkleri farklı olduğundan insanlar bazı eksi yönleri sineye çekebiliyor. açıkçası benim beklentilerimi pek karşılamadı. yada ben biraz gözümde büyüttüm. yorumlar elbette faydalı ama yine de düşünüyorsanız kesinlikle bi test sürüşü yapın derim tabi benim yorumlarımı aklınızın bir köşesine yazın test ederken. herkese kazasız belasız sürüşler…
bende aracı test ettim ve aldımda 🙂 çok çok memnunum , sonuçta 50-60 tl aralığında tabiki malzeme kalitesi açısından dahi arabalar var ama sıfır ve iyi bir donanım seviyesinde araç bakıyorsanız bence en iyisi , üstelik yakıt performansı çok iyi ..
Arkadaşlar zaten aracın üretim amacı bizim gibi ülkelere ucuz sedan pazarlamak . b segmenti olmasından dolayı konfor az kalmış + (çok dikkatimi çekti) neden araçta hararet göstergesi yok !!!! herhalde peugeot motorunun hararet yapmıyacağına çok güveniyor 🙂 🙂 🙂 bagaj hacmi çok tatminkar , motor gücünüde yeterli buluyorum . araç rağbet gördüğü içinde genelde bayiler satış kotalarını dolduruyor . yani indirimde var . cam otomatiklerinin yeri oldukça berbat ve bagaj kapağı güven vermiyor . bu arada 4 metre 44 cm bir sedan aracın 1090 kilo olması şüpheli aracın sağlam olmadı hissi veriyor zaten euroncap testi olmayışından da belli . yani genel olarak orta halli aileler ve filolar için ideal bir araba benim notum 5 üzerinden 4 ( lütfen aracı eleştirirken b segmenti olduğunu unutmayın )
1.6 active 115 beygir arabamda hararet göstergesi yok acaba arabanın hararet yapmasınımı bekliycem 🙂
tipi yerinde linea symbolden üstün [özellikle lineadan ] . arka elektrikli camların bu kadar eleştirilmesine şaşırdım çok abartmışlar.herkesin her yerden yetişebileceği bir noktada . yakıtı çok iyi.güvenlik donanım süper ve 10000 bakımı 15000de bir. bagaj muhteşem.