Hyundai, tüm dünyada 1990 yılından bu yana 6 milyon adetten fazla satılan ve sayısız ödül kazanarak en çok tercih edilen modeli olan Elantra’nın baştan aşağıya yenilenen beşinci neslini Kore’de satışa sundu. Hyundai’nin yeni nesil tasarımını ve yepyeni teknolojileri bünyesinde taşıyan Elantra’nın 2011 yılında Avrupa’yla aynı anda Türkiye’de satışa sunulması planlanıyor.
256 milyon dolara mal oldu
Yeni Hyundai Elantra, toplam 33 ayda 256 milyon dolar harcanarak geliştirildi. Yerine geçtiği araca göre daha sportif ve şık bir dizayna sahip olan yeni Elantra, Hyundai’nin ilk kez ix35 modelinde yer verdiği yeni dinamik tasarım anlayışı doğrultusunda hazırlandı. 4530 mm uzunluğundaki yeni Elantra, bir önceki modelden 25 mm daha uzun. Otomobilin 2700 mm’lik dingil mesafesi de eskisinden 50 mm daha fazla. Yeni Elantra’nın yüksekliği ise sportif bir tasarım elde edilmesi ve aerodinamik kaygılarla 45 mm alçaltılarak 1435 mm’ye düşürülmüş. Otomobilin genişliği ise 1775 mm ve önceki modelle aynı.
i-flow konseptinin seri üretim versiyonu
Yeni Elantra’nın tasarımına bakınca, 2010 Cenevre Otomobil Fuarı’nda sergilenen araçla büyük benzerlik taşıdığı görülüyor. Rüzgârın havada oluşturduğu akımlardan ve heykellerin ince işçiliğinden esinlenilerek hazırlanan yeni Elantra’nın dikkat çekici özellikleri arasında Hyundai’nin yeni altıgen ön ızgarası, arka tarafa doğru uzanan xenon ön farlar, LED arka stoplar, kendi kendine park eden akıllı SPAS sistemi, segmentinde ilk kez sunulan araç stabilite yönetimi VSM, sekiz havayastığı, aktif koltuk başlıkları, ısıtmalı arka koltuklar ve gösterge tablosunda yeni tip renkli LCD bilgi ekranı bulunuyor.
Yeni motor ve yeni şanzıman
Yeni Elantra’da 1.6 litrelik Gamma serisi GDI (Direkt enjeksiyonlu benzinli) motor ve gücünü ön tekerleklere aktaran 6 kademeli çift debriyajlı otomatik şanzımana yer veriliyor. Hyundai, bu sayede dünyada 6 kademeli otomatik şanzımanı kendi bünyesinde geliştirip üreten üç üreticiden biri konumuna erişmiş. 140 HP maksimum güce ve 167 Nm maksimum torka sahip olan 4 silindirli yeni nesil motor, yeni şanzımanın da katkısıyla çok noktadan enjeksiyonlu bir motora göre yüzde 13 oranında daha fazla güç, 100 km’de ortalama 6 litre ile yüzde 8 daha düşük yakıt tüketimi, yüzde 15 daha iyi 0-100 km/s hızlanması (10,4 saniye) ve daha az emisyon salınımı sunuyor.
Satış hedefi yılda 400.000 adet
Yeni Hyundai Elantra’dan Güney Kore’de bu yılın sonuna kadar 83.000 adet, 2011 yılında ise 125.000 adet satılması hedefleniyor. 2010 yılı sonunda ABD’de ve 2011’de ise Avrupa’da kademeli olarak satışa sunulacak olan yeni Elantra’nın 2012’den itibaren dünyada yıllık satış hedefi ise 400.000 adet olarak belirlenmiş.