Yeni (2013) Renault Symbol’ün basın test sürüşü etkinliği İstanbul’da gerçekleştirildi. Otomobil Yayıncılık olarak katıldığımız bu etkinlikte Touch donanım seviyesindeki yeni Renault Symbol 1.5 dCi 75 HP’yi kullanma fırsatı bulduk. Eski Symbol Türkiye’de üretilirken, yenisi Romanya’da üretiliyor ve Dacia Logan ile kardeş. Symbol Türkiye dışında Cezayir ve Tunus’ta satılırken, Logan diğer pazarlarda satılacak.
Tasarım ve iç mekan
Renault’un yeni tasarım anlayışı doğrultusunda tasarlanan yeni Symbol eskisinden 87 mm daha uzun (4348 mm), 78 mm daha yüksek (1517 mm) ve 54 mm daha geniş (aynalar açıkken 1994 mm, aynalar hariç 1733 mm). Bununla beraber dingil mesafesi de eskiye göre 161 mm artmış ve 2634 mm olmuş. Dingil mesafesi, bir üst sınıftaki otomobillerle yarışacak kadar iyi ve bunun faydası arka koltuk yolcularına ekstra diz mesafesi olarak yansıyor. Bunun dışında arka koltuklardaki baş mesafesi de sorunsuz. Ayrıca kapı içi gözler ve ön koltuk arkasında cepler sunulması uzun yolculuklarda işe yarayacak faydalı detaylar.
Otomobilin ön konsolu bu sınıf bir otomobilden bekleneceği gibi sert malzemelerden oluşturulmuş ve kalite hissi yönünden bir beklentiye girmemek gerek. Ama orta konsolun piyano siyahı kaplaması, krom çerçeveli otomatik klima kumandası ve dokunmatik ekran iç mekana ayrı bir hava ve şıklık katıyor. Ön konsol ergonomik yönden başarılı. Sadece far yükseklik ayarı zor ulaşılan bir yerde ama zaten o da çok sık kullanılacak bir birim değil. Yeni Symbol ön taraftaki eşya gözleri açısından da fena sayılmaz, kapı içi cepler yeterince geniş, vites konsolunun ön kısmında bardaklık + eşya gözü olmasının yanı sıra, konsolun üst kısmında da kapaklı bir göz var.
Test aracımızda Touch donanım seviyesinde alınabilecek iki donanım da mevcuttu. Yani deyim yerindeyse “en dolu” Symbol’dü. Bu donanımlar R-Nav navigasyon sistemi (1350 TL) ve Konfor Paketi’ydi (1600 TL; deri direksiyon simidi, arka park sensörü, elektronik klima, hız sınırlayıcı ve hız sabitleyici). R-Nav navigasyon kuşkusuz ki bu otomobilin iç mekanına renk katan en önemli donanım. Kolay kullanımlı 7 inçlik dokunmatik ekrana sahip bu donanım sayesinde yön bulma işlevinin yanı sıra cep telefonu, multimedya bağlantılarını yapabilmek de mümkün. 510 litrelik bagaj 5 kişinin bavullarını alabilecek kadar geniş.
Sürüşü nasıl?
Yeni Symbol’de Euro 5 normuna uygun 1.5 dCi 75 HP turbodizel motor mevcut. Hatırlanacağı gibi eski Symbol’de Euro 4 normunda 1.5 dCi 65 HP ve 1.5 dCi 85 HP motorlar görev yapıyordu ve bu motorlar son model yılında Euro 5 normlarını karşılayamadıkları için emekli olmuşlardı. 65 HP’lik motorun yerine gelen yeni 1.5 dCi 75 HP, 10 HP güçlü olmasının yanı sıra, 200 Nm’lik maksimum tork da eskiye göre 40 Nm daha fazla. 5 ileri manuel şanzımanla kombine edilmiş bu motor alt devirlerde bile tatminkar bir çekişe sahip. Otomobil doğal olarak çok hızlı değil ama alt devirlerden itibaren dengeli şekilde gelen tork sayesinde çekiş problemi yaşamadan ilerliyor. Fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanmasını 14.6 saniyede tamamlayan otomobilin maksimum hızıysa 164 km/s. Bu otomobilin en güzel yanlarından biriyse tüketim ve fabrika verilerine göre ortalama 3.9 lt/100 km’lik tüketime sahip. Direksiyonun sol alt kısmına denk gelen yerde bulunan Eco düğmesi de Symbol’ün yeniliklerinden. Motor yönetim ve klima güç yönetimine ekti eden bu buton sayesinde yakıt tüketiminin yüzde 10’a kadar azaltılabilmek mümkün. Eğer Eco modu aktifse gaz pedalıyla verdiğiniz emirlere daha gecikmeli ve daha hantal yanıt alıyorsunuz.
Otomobilde önde MacPherson, arkada torsiyon çubuklu süspansiyon sistemi mevcut. Darbe emişi başarılı olan süspansiyon sistemi yol bozukluklarını başarıyla emiyor. Ayrıca bunu yaparken de iç mekanda rahatsız edici sesler duyulmuyor. Konfor odaklı süspansiyon sisteminin doğal sonucu olarak otomobil virajlarda yana yatıyor. Standart olarak sunulan elektronik stabilite kontrolü ise bir anlamda bu otomobilde sürüş güvenliğin sigortası. Direksiyon ise biraz hissiz ve isteksiz.
Sonuç
Bu sınıfta Peugeot 301 1.6 HDi, Citroen C-Elysee 1.6 HDi ve Chevrolet Aveo Sedan 1.3 CDTi 75 HP gibi otomobillerle rekabet edecek olan Symbol 1.5 dCi 75 HP’nin en büyük kozu fiyatı (36.490 TL 1.5 dCi Joy, 37.490 TL 1.5 dCi Touch), geçmişteki satış başarısı ve yaygın Renault ağı. Bunun dışında opsiyonel donanımdaki R-Nav navigasyon da teknolojiye meraklı tüketicilerin ilgisini çekebilecek bir donanım. Bunun dışında fabrika verisi performans olarak Peugeot 301 ve Citroen C-Elysee’nin gerisinde, ortalama tüketim olarak ise bu iki otomobilden iyi ama, Aveo Sedan 1.3 CDTi 75 HP’nin 3.7 lt/100 km’lik tüketim değerinden az farkla geride.
Otomobilin teknik özellikleri için BURAYA, fiyat listesi için BURAYA, ilk sürüş – test videosu için BURAYA tıklayınız!
1500 motor a 75 bg olur mu bugün 1248 cc motora 95 bg koyuyorlar bu 1500 cc motor neden 75 bg en az 120 bg olmalı yanlışım varsa kusura kalmayın
harika
harika bir araba
hız yapıp ölmesinler diye 75 beygir yapmışlardır 🙂
Hocam mükkemmel yaw babama aldırıcam