Alfa Romeo Junior. Alfa Romeo Milano, Alfa Romeo Junior olarak yeniden adlandırıldı. İtalyan hükümeti yetkililerince yapılan açıklamada markanın kısa süre önce tanıttığı kompakt segmente dönüşünü simgeleyen modeli için seçtiği “Milano” isminin kullanımının kanunen yasak olduğunu açıkladı. Bu kararda, otomobilin, Polonya’da üretilmesinin etkisi olabilir.
Alfa Romeo markası, ismin tüm yasal gereklilikleri karşıladığına ve yeni bir otomobilin “isminden” çok daha önemli konular olduğuna inanmasına karşın, karşılıklı anlayışı teşvik etmek adına “Milano” olan ismi “Alfa Romeo Junior” olarak değiştirme kararını verdi.
Halk oylamasında büyük beğeni toplayan “Milano” ismi, markanın 1910’da kurulduğu şehre olan saygısının altını çizmek adına seçilmişti. Alfa Romeo, bir otomobilinin ismini seçerken kamuoyunun fikrini ilk kez sormamıştı. Daha önce de 1966 yılında, Spider 1600 için buna benzer bir çalışma yapılmış ve halk tarafından seçilen isim “Duetto” olmuştu.
Benzersiz bir hikaye ve aralarından seçim yapılabilecek sayısız model ismi seçeneğiyle, değişiklik yapmak bir sorun teşkil etmedi. Bu kapsamda Alfa Romeo, halk oylamasında favoriler arasında olan isimleri yeniden gözden geçirdi ve modelin ismi “Alfa Romeo Junior” olarak değiştirdi.
Alfa Romeo JUNIOR
Alfa Romeo Tasarım Merkezi (Centro Stile Alfa Romeo) imzasını taşıyan JUNIOR, markanın özgün tasarım özelliklerinin yeniden yorumlanmasına dayanan ve ilk görüşte duygusal bağ yaratan çizgileriyle segmentindeki güzellik kavramını yeniden tanımlama iddiasında. Kompakt bir SUV olan JUNIOR, 4.17 metrelik uzunluğa, 1.79 metrelik genişliğe ve 1.5 metrelik yüksekliğe sahip. Bagaj hacmiyse 400 lt.
JUNIOR, hibrit veya elektrikli motor seçeneğiyle tercih edilebilecek. Tamamen elektrikli versiyon 410 km’ye ulaşan menzil sunacak.
Sportif sürüş ve yüksek konforla birlikte pratiklikten ödün vermeyecek olan JUNIOR, premium rakipleri arasında 400 litre ile en büyük bagaj hacmini sunan model olarak da öne çıkacak.
JUNIOR VELOCE, Alfa Romeo sportifliğini en iyi şekilde yansıtacak şekilde mekanik kilitli diferansiyel, sınıfındaki en direkt direksiyon oranı, özel ön ve arka viraj denge çubukları ile genişletilmiş iz açıklığı, sportif süspansiyon, özel fren sistemi ve 20 inçlik jantlar ile donatıldı.
JUNIOR’nun hibrit versiyonu olan IBRIDA ise 136 beygirlik 48-V Hibrit VGT (Değişken Geometrili Turbo) motorla dünya yollarına çıkmaya hazırlanıyor. IBRIDA, FWD önden çift çekişli güç aktarım sistemine ek olarak, Q4 dört tekerlekten çekişli olarak da tercih edilebilecek.
JUNIOR, Türkiye’de mayıs ayında markanın online satış kanalı, online.alfaromeo.com.tr/ üzerinden ön satışa açılacak. Teslimatlar ise eylül ayından itibaren gerçekleştirilecek.
JUNIOR, VELOCE versiyonunda uygulanan özel teknik çözümlerle sınıfının en iyi yol tutuşuna sahip olma hedefine sahip
Segmentinin en direkt direksiyonuna (14.6) sahip JUNIOR’da spor süspansiyon ile araç 25 mm alçaltıldı, ön-arka viraj denge çubukları daha hızlı viraj almayı sağlayacak şekilde sportif olarak geliştirildi. Dört pistonlu kaliperlere sahip ve 380 mm çaplı ön diskler ile fren sistemi, etkili fren performansı sunacak. Torsen diferansiyel ise her koşulda mümkün olan en iyi çekişi sağlamaya yardımcı olacak.
JUNIOR’da Alfa D.N.A. sistemi de yer alıyor. “Dynamic” mod, direksiyon ve gaz pedalını ayarlayarak en üst düzeyde performans ve sürüş keyfi getiriyor. Performans ve konfor arasında bir dengeye sahip “Natural” modu günlük kullanım için tasarlanırken, “Advanced Efficiency” sürüş modu, sürüş keyfini etkilemeden tüketimi azaltarak en yüksek oranda enerji verimliliği sağlıyor. Bununla birlikte Q4 hibrit versiyonuna özel olarak düşük yol tutuş koşulları için dördüncü bir sürüş modu olarak “Q4” bulunuyor.
Sportifliğin yeni bir türü olarak tanımlanan elektrikli versiyon JUNIOR ELETTRICA, yüksek gücü, torku ve elektrikli motorun sunduklarıyla eksiksiz bir sportif sürüş keyfi sağlayacak. 156 veya 240 HP olmak üzere iki farklı güce sahip versiyonu bulunan elektrikli JUNIOR, her Alfa Romeo’da olduğu gibi kusursuz performansa sahip olacak. Yüksek enerji yoğunluğuna sahip 54 kWs batarya, 156 HP’lik versiyonda WLTP ölçümlerine göre ortalama 410 kilometre ve şehir içerisinde 590 kilometre menzil sunacak. Yeni JUNIOR’yu şarj etmek de çok kolay. 100 kW DC hızlı şarj istasyonlarında batarya yüzde 10 kapasiteden yüzde 80 kapasiteye 30 dakikadan daha kısa sürede şarj edilebilecek.
Bununla birlikte JUNIOR, şarj ihtiyacı duymadan hibrit versiyonla da elektrikli mobilite imkanı sunacak. JUNIOR’nun bu IBRIDA versiyonu önden çekişli veya premium segmentten bir ilk olacak şekilde önümüzdeki dönemde Q4 dört tekerlekten çekişli olarak tercih edilebilecek. JUNIOR IBRIDA 136 beygir gücünde 48-V Hibrit VGT (Değişken Geometrili Turbo) mimarisine sahip. 3 silindirli 1.2 litrelik turbo motor, 48 volt batarya ve 21 kW elektrik motoru içeren elektrikli sistemle kombine edildi. Yenilikçi 6 ileri çift kavramalı vites kutusu, maksimum verimlilik sağlıyor. JUNIOR IBRIDA, şehir içinde sürüş zamanının yüzde 50’sinden fazlasını elektrikli modda gerçekleştirerek çevreci bir sürüş deneyimi sunuyor. JUNIOR, yalnızca park manevraları sırasında veya şehir içi düşük hızlarda değil aynı zamanda 150 km/s hıza kadar elektrikli sürüş sunmasıyla da dikkat çekiyor.
Lansmana özel versiyon: JUNIOR SPECIALE
IBRIDA (136 HP) ve ELETTRICA (156 HP) versiyonları ile tercih edilebilen JUNIOR SPECIALE, bu motor seçenekleri için ürün gamının zirvesini oluşturuyor. Lansman versiyonuyla sınırlı olan JUNIOR SPECIALE, sportiflik, teknoloji ve konforu, ürün gamında sunulan en iyi özelliklerle birleştirerek benzersiz bir seçenek getiriyor. Speciale’nin dış tasarımda “Progresso” logosu, ikonik Arese kırmızısı detaylara sahip mat spor kaplamalar ve 18 inç Petali jantlar öne çıkıyor. Kabin içindeise “Spiga” vinil ve kumaş kabin, deri direksiyon ve masaj fonksiyonlu elektrikli ayarlanabilir sürücü koltuğu gibi sportif ve ayrıcalıklı özellikler yer alıyor. Ayrıca havalandırma ızgaralarını, merkezi tüneli ve ikonik Teleskop tasarımının altını çizen 8 farklı ambiyans aydınlatması da bulunuyor. JUNIOR SPECIALE’nin zengin donanımında seviye 2 otonom sürüş, bağlantılı navigasyon, 180 derece açıya sahip arka kamera, eller serbest elektrikli bagaj kapağı ve anahtarsız giriş sistemi de sunuluyor. JUNIOR ELETTRICA SPECIALE her durumda en iyi şarj performansı için 11 kW’lık üç fazlı yerleşik şarj cihazı (onboard charger) ile donatıldı.
Alfa Romeo Junior ürün gamı
Alfa Romeo JUNIOR ürün gamı, müşterilerin seçim yapmasını kolaylaştıracak ve yalın olacak şekilde tasarlandı. JUNIOR’da 136 HP IBRIDA, 136 HP Q4 IBRIDA, 156 HP ELETTRICA ve 240 HP ELETTRICA VELOCE olmak üzere dört farklı güç ünitesi seçeneği bulunacak.