Perşembe, Kasım 14, 2024
Ana SayfaHaberlerAlfa Romeo Junior test sürüşü

Alfa Romeo Junior test sürüşü

Alfa Romeo basın test sürüşü, İstanbul’da düzenlenen basın toplantısının ardından yapıldı. Biz de şehiriçinde kısa bir parkurda da olsa, Alfa Romeo model yelpazesinin giriş seviyesindeki Junior’u kullanma fırsatı bulduk. B-SUV segmentinde yer alan Alfa Romeo Junior ülkemizde tamamen elektrikli “Elettrica” ve benzinli hibrit “Ibrida” seçeneklerine sahip. Donanım seviyesi ise standart donanım ve Speciale olmak üzere 2 tane. Junior Elettrica’nın fiyatı 1.549.900 TL, Junior Electtrica Speciale’nin fiyatı 1.699.900 TL, Junior Ibrida’nın fiyatı 1.649.900 TL, Junior Ibrida Speciale’nin fiyatı 1.849.900 TL olarak belirtiliyor. Yılsonuna kadar sürecek lansman döneminde “sunroof” hediye olarak veriliyor.

Düzenlenen basın toplantısında konuşan Alfa Romeo Marka Direktörü Özgür Süslü; Junior’ın, Alfa Romeo’nun Türkiye pazarındaki büyümesine önemli katkıda bulunacağını söyledi. Alfa Romeo Junior ile yeni bir pazara girdiklerini ifade eden Süslü, “Junior öncesinde ürün gamımızda yer alan modellerimizle; otomobil pazarının yüzde 38’ini kapsıyorduk. Junior’ın ürün gamına katılmasıyla pazarı kapsama oranımız yüzde 52’e ulaşacak” diye konuştu ve kısa sürede 500 adedi aşan siparişe ulaştıklarını söyledi.

Tasarım ve iç mekân

Jeep Avenger ile platform kardeşi olan Junior, tasarım olarak bir Alfa Romeo’dan beklenen dinamik tasarımıyla kendi segmentinde diğer modellerden ayrılıyor. Junior; 4173 mm uzunluğa, 1781 mm genişliğe sahip. Yükseklik ve dingil mesafesi ölçülerinde ise elektrikli ve hibrit versiyonlar arasında ufak farklar var. Yükseklik elektrikli versiyon için 1532 mm, hibrit versiyon için 1539 mm; dingil mesafesi elektrikli versiyon için 2562 mm, hibrit versiyon için 2557 mm. Bagaj hacmi elektrikli versiyonda 400 litreyken, hibrit versiyonda 415 lt.

Önden bakıldığında aydınlatma grubunun üst kısmındaki 3 parçalı ışık imzası dikkat çekiyor. Scudetto olarak bilinen V formlu karakteristik Alfa Romeo ızgarası, standart donanımlı versiyonlarda 1930’ların 6C VE 8C modellerinin ön ızgarasına gönderme yapan “Leggenda” tasarımına, Speciale donanımda ise 1960’larda üretilen Alfa Romeo 33 Stradale ile Spider modellerinden esinlenilen “Progresso” ön ızgara tasarımı kullanılmış. Junior’ın burun kısmında diğer dikkat çeken nokta ise uzun yıllardan sonra ilk defa bir Alfa Romeo modelinde plakalığın otomobilin burun kısmının sol tarafında değil de, merkezine konumlandırılmış olması. Arka kısımda da, ön taraftaki ışık imzasıyla uyumlu olacak şekilde 3 parçalı bir ışık imzası kullanılmış. İç mekân şık ve sportif. Test aracında opsiyonel olarak alınan “Perfo Paket” de vardı. Bu paket kapsamında gelen Sabelt koltuklar ve Alcantara kaplamalar, otomobilin karakteri ile uyumlu. Ancak Alfa Romeo’nun “dna” adını verdiği sürüş modu seçicisinin, Stellantis’in Fransız markalarındaki “Drive Mode” butonu ile aynı olması üzücü. Çünkü Alfa Romeo özel bir marka ve markanın “dna” olarak isimlendirerek farklı konumlandırdığı sistemin butonunun Fransız kuzenleri ile aynı olması göze batıyor. Alfa Romeo özel bir marka olmasaydı, bu daha kabul edilebilir bir durum olurdu.

Alfa Romeo Junior test sürüşü

Alfa Romeo Junior test sürüşü etkinliği kapsamında Junior Ibrida Speciale’yi kullanma fırsatı buldum. P2 hibrit mimarisini kullanan otomobilde 136 HP güç ve 230 Nm tork üreten, 1.2 lt’lik, 3 silindirli, benzinli motor ile 28.5 HP (21 kW) güç üreten elektrik motoru görev yapıyor. Toplam sistem gücü açıklanmayan hibrit ünite gücünü 6 ileri oranlı eDCT şanzıman üzerinden ön tekerleklere aktarıyor. Fabrika verilerine göre 0-100 km/h hızlanmasını 8.9 saniyede tamamlayan Junior Ibrida, fabrika verilerine göre maksimum 206 km/h hıza ulaşabiliyor. WLTP normuna göre karma kullanımdaki yakıt tüketimi ise 5.2 lt/100 km. Otomobilin hibrit sistemi yumuşak bir çalışma karakterine sahip ve otomobil ilk kalkış anından itibaren 150 km/h’ye kadar elektrik desteğiyle yol alabiliyor. Ben şehiriçindeki kısıtlı sürüşte yaklaşık 60 km/h hıza kadar sadece elektrikle çıkabildim. Zaten İstanbul trafiği de bundan daha fazlasına izin verecek durumda değildi. Otomobilin tatlı-sert süspansiyon sistemi, kendi sınıfında en iyi yol tutuşu sunma iddiasında. Direksiyon oranı 15.8 olan otomobil yeterince kıvrak, ülkemizde satılmayan 280 HP’lik elektrikli Veloce’de ise bu oran 14.6.

Sonuç

Alfa Romeo Junior; B-SUV segmentinde farklılık arayanlara beklediklerini verebilecek tarzda, sportif kullanımlı ve zengin donanımlı bir otomobil.

Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan “Alfa Romeo Junior” haberi için BURAYA, “Alfa Romeo Junior fiyat listesi” haberi için BURAYA tıklayın!

Diğer mecramız e-otodergi için BURAYA tıklayın!

 

 

 

 

 

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler