Audi e-tron GT tanıtıldı. Audi’nin elektrikli, sportif ve ilerici 4 kapılı coupe otomobili e-tron GT tanıtıldı. Audi; e-tron GT ile geleceğin mobilite anlayışına yönelik planlarını sergiliyor. Elektrikli otomobillerin ne kadar etkileyici olabileceğinin bir örneği olan e-tron GT; heyecan verici tasarım, dinamik yol tutuş, güçlü performansa sahip geleceğin gran turismo’su olarak tanımlanıyor.
Avrupa’da ön satışları başlayan otomobilin ilk etapta iki versiyonu var: e-tron GT quattro ve RS e-tron GT. e-tron GT quattro 99.800 Euro, RS e-tron GT quattro ise 138.200 Euro’luk başlangıç fiyatına sahip.
Audi e-tron GT tasarım
Eğimli bir tavan çizgisine sahip Audi e-tron GT kaslı ve yere yapışık görünüme sahip, rüzgâr direnç katsayısı ise 0.24 Cd. Otomobilin gövdesinde; frenler ve radyatörler için kapanabilir hava girişleri, aktif arka spoyler gibi aktif aerodinamik parçalar var. Uzunluğu 499 cm, genişliği 196 cm, yüksekliği 141 cm olan otomobilin bagaj hacmiyse 405 lt (RS versiyonunda 366 lt). Matrix LED farlar standart, yaklaşık 2 kat aydınlatma mesafesi sunan lazer teknolojili farlar ise opsiyonel.
e-tron GT’nin yaşam hücresi yüksek dayanımlı çelik ile güvence altına alınırken, kaporta parçaları alüminyumdan imal edilmiş. 33 hücreden oluşan batarya otomobilin tam orta kısmına denk gelecek şekilde konumlandırılmış. 28 noktadan gövdeye sabitlenen bu batarya otomobilin rijitliğine ve çarpışma güvenliğine de katkı sağlıyor.
İç mekân
Yere yakın bir sürüş pozisyonu sunan otomobilin arka koltuklarındaki yaşam alanının “yeterli” olacağı söyleniyor. Zaten bu tip bir gran turismo’da Audi A8’in arka koltuk yaşam alanını beklemek yersiz olur.
İç mekân tasarımda vurgulanmak istenen noktalar; sportiflik ve konforun sürdürülebilirlikle birleştirilmiş olması. Sportiflik ve konfor için alçak oturma pozisyonu, geniş ön konsol bu hissi pekiştirmeyi hedefliyor. Deri malzemeler kullanılmaması ve geri dönüştürülmüş malzemeler kullanılması da çevreciliğe verilen önemi vurguluyor.
Audi e-tron GT motor ve performans
Audi e-tron GT quattro’nun 0-100 km/h hızlanması 4.1 saniye olarak açıklanırken, maksimum hızı ise 245 km/h ile sınırlandırılmış. e-tron GT quattro’nun ön elektrik motoru 238 HP, arka elektrik motoru 435 HP güç üretiyor. İki motorun kombine gücü 476 HP, kombine torku ise 630 Nm olarak açıklanıyor. Bunun nedeniyse, ekstrem durumlar için rezerv güç bulundurulması. Launch control modunda aracın gücü 530 HP’ye maksimum torkuysa 640 Nm’ye yükseltiliyor ve otomobil 0-100 km/h hızlanmasını 2.5 saniyede tamamlıyor.
Audi RS e-tron GT’nin ön motoru da tıpkı kardeşi gibi 238 HP güç üretiyor. Ancak arka motoru 456 HP ile biraz daha güçlü. Bu versiyonun kombine gücü 598 HP olarak açıklanıyor ve launch kontrol kullanılmadan bile 0-100 km/h hızlanmasını 3.3 saniyede tamamlıyor. Maksimum hız ise 250 km/h ile sınırlandırılmış. RS e-tron’un sistem gücü boost modunda 646 HP oluyor.
e-tron GT, tıpkı kuzeni Porsche Taycan’da olduğu gibi arka motora entegre edilmiş 2 ileri oranlı vitese sahip. Bunlardan ilk oran daha kısa ve etkili hızlanma için kullanılırken, ikinci oran daha yüksek hız ve düşük enerji tüketimi için kullanılıyor. Launch control kullanılmadığı zaman daha uzun oranlı ikinci vites görev yapıyor.
Audi e-tron menzil ve şarj süresi
e-tron GT WLTP normuna göre 21.6-19.9 kWh/100 km elektrik enerjisi tüketiyor. 5 dakikalık şarjla 100 km menzile ulaşan otomobilin bataryasının yüzde 5’ten yüzde 80’lik doluluğa ulaşması için gereken süreyse 22.5 dakika. Menzil ise WLTP normuna göre 487 km’ye kadar ulaşacak.
RS e-tron GT ise WLTP normuna göre 22.5-20.6 kwH/100 km elektrik enerjisi tüketiyor. Şarj süresi kardeşi ile aynı olan otomobilin WLTP normuna göre menziliyse 472 km’ye kadar ulaşacak.
Otomobil.com.tr sitesinde yayınlanan elektrikli otomobillerdeki ÖTV artışı haberi için BURAYA, Audi Almanya internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!