Bajaj Qute Türkiye’de – Bajaj Qute fiyatı
Bajaj Qute 16.800 TL’lik fiyatla Türkiye’de satışa sunuldu. Bajaj Qute, ne otomobil ne de motosiklet. Üreticisi tarafında “quadricycle” olarak tanımlanan bu dört tekerlekli, 217 cc’lik motora sahip aracı motosiklet + otomobil kelimelerinin birleşiminden “motomobil” olarak adlandırmak da mümkün. A2 ve B sınıfı sürücü belgesi ile kullanılabilen Qute’un ruhsatında yazan ise “dört tekerlekli motosiklet”.
İstanbul’da düzenlenen basın toplantısında konuşan Bajaj yetkilileri, Qute’un İstanbul’dan Ankara’ya gidilecek bir uzun yol aracı olmadığını ve şehir içi ulaşım aracı olduğunu özellikle vurguladılar. Ancak aracın 3.2 milyon km’yi bulan üretim öncesi testleri, şehir trafiği kadar Rajasthan’ın çölleri ve Himalaya Dağları’nın soğuğunda da yapılmış.
2016 yılı satış hedefi 1000 adet olarak açıklanan Bajaj Qute’un, sıradan insanların ulaşım sorunlarına çözüm bulmak için tasarlandığı ifade ediliyor.
Bundan dolayı Bajaj Qute, hafif ve ekonomik olmak zorunda ve otomobillerdeki temel konfor ve güvenlik donanımları yok. Mesela koltuklar ayarlanamıyor, cam yerine branda var, ısıtma tertibatı yok… Ama yukarıda belirtildiği gibi Qute bir otomobil değil. Ancak firma yetkilileri müşteri taleplerini toplamaya başladıklarını ve bazı geliştirmeler yapılabileceğinin sinyallerini de veriyor.
Bir şehir içi aracı olarak tasarlanan monokok gövdeli Bajaj Qute, 2752 mm’lik uzunluğa, 1312 mm’lik genişliğe, 1652 mm’lik yüksekliğe ve 1925 mm’lik dingil mesafesine sahip. Bu ebatları ile şehir içine gerçekten uygun olan aracın dönme yarıçapı ise 3.5 metre.
Bajaj Qute’de yer alan 217 cc’lik benzinli motor 5500 d/d’de 13.2 HP güç, 4000 d/d’de 19 Nm tork üretiyor. 5 ileri oranlı sıralı şanzımanla kombine edilmiş bu motor, 399 kg ağırlığındaki araca fabrika verilerine göre maksimum 70 km/s hız sağlıyor. Yakıt tüketimi bu tip bir araç için önemli ve Qute’un 1 lt yakıt ile 36 km yol yapabildiği ifade ediliyor ki, bu da yaklaşık 2.8 lt/100 km’ye denk geliyor.
İç mekân
Araçla kapsamlı bir test sürüşü yapamamış olsak da (kapsamlı test sürüşünü Aralık 2015’te yapabiliriz), iç mekânına bindik ve kısa bir tur attık. Araç gerçekten motosiklet ve otomobil arasındaki bir ara ulaşım çözümü. İç mekanın 1.3 metrelik genişliğinden dolayı iç mekan biraz samimi ve sıralı şanzımanın kullanımı, normal manuel şanzımanlardan sonra biraz alışkanlık gerektiyor. Aracın fiyatı ve üretim mantığından dolayı zaten lüks beklentisi olmamalı, ancak görüş açıları bir lüksten ziyade motorlu taşıtların güvenli kullanımı için bir zorunluluk. Ne yazık ki aracın tavan çerçevesi ve katlanan yan brandası nedeniyle 179 cm boyundaki bendeniz ön ve çapraz görüş sorunu yaşadım. Bu sorun maliyeti çok arttırmayacak ayarlı koltuk ve yan cam kullanımı ile çözülebilecek detaylar. Ancak ön koltukların ayarlı olması bu koltuğun alt kısmının yük alanı olarak kullanılmasını zorlaştıracaktır.
Sonuç olarak Bajaj Qute, üretim amacına uygun bir otomobil. Ancak ufak bir kaç geliştirme ile şehir içi kullanımına daha uygun olacaktır.
Bajaj Qute teknik özellikler – fabrika verileri
Motor: 217 cc, 1 silindirli, 4 zamanlı, su soğutmalı, enjeksiyonlu, 3 bujili (Bajaj patentli DTS-i ateşleme)
Maksimum güç: 13.2 HP @ 5000 d/d
Maksimum tork: 19 Nm @ 4000 d/d
Şanzıman: 5 ileri sıralı-manuel
Maksimum hız: 70 km/s
Yokuş tırmanma yeteneği: Yüzde 20 eğim (11.3 derece)
Yakıt depo hacmi: 8 litre
Yüksüz ağırlık: 399 kg
İstiap haddi – taşıma kapasitesi: 275 kg.
Koltuk sayısı: 3 yolcu ve sürücü
Boyutlar (U/G/Y): 2752/1312/1650 mm
Bagaj hacmi: Ön 60 lt / orta 95 lt / arka 44 lt
Fiyat: 16.800 TL (18 Kasım 2015 tarihinde)
Bu motomobilin yakıt deposu nerde..