BiTaksi Fiat Egea kabinli taksi. BiTaksi ve Fiat, koronavirüs (Covid-19) ile mücadele kapsamında toplum sağlığını korumaya yönelik Türkiye’nin ilk “Kabinli Taksi”sini hizmete sunuyor. Bu proje ile birlikte dünyada ilk defa bir yolcu taşımaya yönelik bir mobil uygulama firması ile otomobil üreticisi işbirliği yapmış oldu. Proje kapsamında ilk olarak İstanbul’da 100 Fiat Egea Kabinli Taksi hizmet vermeye başladı. Bilindiği gibi kabinli taksi, aslında uzun zamandır hem taksi sürücülerinin hem de taksi yolcularının istediği bir şeydi.
Kabinli Taksi dönüşümü nasıl yapılıyor?
BiTaksi’nin Ataşehir ve Kağıthane’de bulunan sürücü ofislerinden saha & operasyon ekipleri, sürücülerle proje ile ilgili detaylı bilgileri paylaşıyor. Ek olarak, sürücü uygulaması üzerinden bildirimler göndererek projeyi anlatan BiTaksi, dileyenleri Fiat tarafından belirlenen yetkili servislere yönlendiriyor. Yetkili servislerle montajın tamamlanmasının ardından, BiTaksi’ye araç plakası ve Fiat tarafından verilen sertifika ile birlikte bilgi verilmesi gerekiyor. BiTaksi ekipleri ilgili araçları ‘Klasik Taksi’ kategorisinden ‘Kabinli Taksi’ kategorisine taşıyarak işlemi tamamlıyor. Böylece aracını ‘Kabinli Taksi’ye dönüştüren sürücüler koronavirüs dolayısıyla tercih sebebi olmanın yanı sıra izole, güvenli bir şekilde çalışmaya ve gelirlerine katkı sağlamaya devam edebiliyor.
Bu kabinler, Fiat bayi ve yetkili servislerindeki fiyatı KDV + montaj işçiliği dâhil 2500 TL’ye takılıyor.
Kabinli Taksi ücret tarifesi, diğer taksi ücret tarifelerinden farksız.
Kabinli Fiat Egea BiTaksi’nin özellikleri neler?
Kabinli Taksi’de sürücü ve yolcu bölümü, şeffaf bir malzeme ile tamamen ayrılmış. Ayrıca otomobilin kabin havalandırması için klima sisteminde bağımsız filtreler kullanılmış. . Kullanılan filtrenin 0,05 mikron boyutunda mikroorganizmaları ve partikülleri tutabildiği, bu sayede 0,10 mikron boyuta sahip Kovid-19 virüsünün de geçişine engel olduğu ifade ediliyor. Ayrıca filtre üzerindeki aktif karbon ve organik katmanlar sayesinde de alerjen ve mikroorganizmaların geçiş riski minimize ediliyor.
Yolcu ve sürücünün güvenliğine katlı sağlayan bu kabin sayesinde taksi içinde temas sıfıra iniyor. Aynı zamanda özellikle yolcu kısmındaki sessizlik de standart taksiden daha iyi seviyede.
Konuyla ilgili açıklama yapan BiTaksi Genel Müdürü Kaan Sancaklı; “BiTaksi olarak, 2013 yılından bu yana taksi sürücüleri ve yolcuları bir araya getiriyoruz. Kurulduğumuz günden bu yana 35 milyon yolculuğa dijital ev sahipliği yaptık.
Yeni normale geçiş sürecinde halkımızın endişesi halen devam ederken, yolculuk yapmaktan çekinen pek çok kişi var. Öte yandan günde yaklaşık 800 bin yolculuğa ev sahipliği yapan taksi sektörü hem yolculuk sayısında hem de ekonomik olarak büyük bir durgunluğa girdi. Bu sektöre emek veren pek çok kişi de bu durgunluktan büyük ölçüde etkilendi.
Bu nedenle, tüm dünya olarak içinden geçtiğimiz bu zorlu günlerde toplumsal fayda sağlayacağına inandığımız Kabinli Taksi projemizi hayata geçirmek için Fiat ile bir araya geldik. Dünyada ilk kez bir mobil uygulamanın ve otomobil markasının iş birliğiyle gerçekleştirdiğimiz projemiz kapsamında, hem yolcu hem de sürücülere güvenli ve izole yolculuk imkânı sağlanmış oluyor” dedi.
Fiat Marka Direktörü Altan Aytaç ise “Fiat markası olarak amacımız konfor, tasarım ve teknolojiyi herkes için ulaşılabilir kılmak. Yaşadığımız bu sıra dışı süreçte, yetkinliklerimizi ve gücümüzü topluma ve müşterilerimize fayda yaratmaya yönelttik. Müşterilerimizin yanında olduk. Bu dönemde devreye aldığımız pek çok uygulamanın ardından BiTaksi ile yine toplum sağlığına katkı sağlayacak özel bir çözüm geliştirmiş olmaktan büyük memnuniyet duyuyoruz. Pandemi döneminde artan sosyal mesafe gerekliliği ve ulaşımda izole olma ihtiyacının da etkisiyle otomobile talebin arttığını gözlemliyoruz. Bu bakış açısıyla bize ulaşan BiTaksi’nin talebiyle, taksi yolcuları ve sürücülerini virüsten koruyacak kabin sistemini oluşturduk. Tofaş Ar-Ge Merkezi’nde geliştirilen kabin izolasyon sistemimiz, titiz bir güvenlik anlayışı ile piyasadaki uygulamalardan farklı olarak sürücü ve yolcuyu koruyacak, teması en aza indirecek çözümler içeriyor. Örneğin, izolasyonu sağlayan panelin üst kısmında kullanılan PETG malzeme sürücü ve yolcu güvenliği düşünülerek ve gerekli testlerden geçirilerek tercih edildi. Panelin alt ve üst kısımları, araç tasarımına göre formlara sahip” dedi.
Fiat Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA, BiTaksi internet sitesine ulaşmak için BURAYA, otomobil.com.tr sitesindeki diğer Fiat haberleri için BURAYA tıklayın!