BMW i3 200.000 adetlik üretime ulaştı. İlk defa bundan 7 yıl kadar önce bantlardan inen BMW i3, toplamda 200.000 adetlik üretimi geride bıraktı. BMW’nin Leipzig’teki tesislerinde üretilen 200 bininci i3, “Fluid Black” renginde. BMW’nin ilk büyük ölçekli üretilen, tamamen elektrikli otomobili olan i3, 170 HP’lik ve 184 HP’lik (i3S) olmak üzere 2 farklı güç seçeneğine sahip. Menzil ise WLTP normuna göre 310 km’ye kadar ulaşabiliyor. Karbon fiber takviyeli plastik (CFRP) gövdeli otomobil kullanırken olduğu kadar, üretim aşamasında da çevreye daha az zarar verme ilkesi ile ortaya çıkartılmış. Dış yüzeyini boyamak, geleneksel işlemlere kıyasla yüzde 75 daha az enerji ve yüzde 70 daha az su gerektiren BMW i3’ün termoplastik dış parçalar için kullanılan malzemelerin yüzde 25’i ise ya geri dönüştürülen, ya da yenilenebilir kaynaklardan üretiliyor. İç mekânında da yüksek oranda yenilenebilir hammadde ve geri dönüştürülmüş malzeme kullanılan BMW i3’ün üretiminde kullanılan enerji fabrika arazisindeki rüzgâr türbinlerinden elde ediliyor.
Elektrikli mi, benzinli mi?
Alman Otomobil Kulübü’nün (ADAC) 2019 yılında yaptığı bir araştırmaya göre, tamamen elektrikli otomobiller içten yanmalı otomobillerden hem daha çevreci, hem de daha ekonomik. Hesaplamalara göre, Almanya’daki bir BMW i3’ün toplam maliyeti, motor performansı ve donanımı açısından karşılaştırılabilir içten yanmalı motora sahip bir BMW modelinden ortalama olarak yaklaşık yüzde 20 daha düşük.
Otomobil.com.tr sitesinde daha önce yayınlanan BMW i3 test-ilk sürüş yazısına ulaşmak için BURAYA, BMW Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!