BMW i4 test sürüşü. BMW i4, markanın tamamen elektrikli ilk “gran coupe” modeli olmasıyla ve 590 km olarak açıklanan menzili ile fark yaratan bir model.
TEST ARACI: BMW i4 eDRIVE40
İlk elektrikli modeli i3’ü 2013 yılında ülkemize getiren BMW, bu konuda öncü markalardan bir tanesi diyebiliriz. Şimdiye kadar farklı gövde tiplerinde elektrikli otomobiller hazırlayan BMW, i4 modeli ile gerçek BMW tutkunlarına yönelik bir model olarak düşünebileceğimiz “gran coupe” gövde tipini de satışa sunmuş oldu. BMW i4; eDrive40 (1.892.900 TL) ve i4 M50 (2.469.200 TL) olmak üzere iki farklı güç seçeneğine sahip. Kapadokya’da düzenlenen basın test sürüşünde BMW i4 eDrive40 modelini kullanma fırsatı buldum.
BMW i4 tasarım ve iç mekân
BMW i4 Gran Coupe, tasarım olarak geleneksek BMW oranlarına sahip. Klasikleşmiş bu oranlar uzun motor kaputu, ön tekerlekler ile ön kapılar arasındaki geniş boşluk gibi tasarım unsurlarını içeriyor. 4 Serisi Gran Coupe ve 3 Serisi ile kardeş olan i4, 4783 mm uzunluğa, 1852 mm genişliğe, 1448 mm yüksekliğe ve 2856 mm dingil mesafesine sahip. Bagaj hacmi 470 lt olan otomobilin rüzgâr direnç katsayısı ise 0.24 Cd. Otomobilin ön konsolu, BMW’nin yeni tasarım anlayışı ile şekillendirilmiş. Yeni nesil multimedya sisteminin kumandaları fazlasıyla alışkanlık gerektiriyor. Öyle ki BMW yetkililerin bile kullanırken zorlandıklarını gözlemledim. Multimedya ekranı 14.9 inç iken, dijital gösterge tablosu 12.3 inç. Otomobilin iç mekânındaki kalite hissi iyi ve yaşam alanı yeterince geniş.
BMW i4 test sürüşü
Arkadan itişli bir otomobil olan BMW i4 eDrive40’ta görev yapan elektrik motoru 340 HP güç ve 430 Nm tok üretiyor. 0-100 km/h hızlanmasını 5.7 saniyede tamamlayan otomobilin maksimum hızı ise 190 km/h ile sınırlandırılmış. Özellikle spor kullanım modunda gaz pedalına gecikmesiz şekilde cevap veren otomobil ani hızlanma isteklerini tereddütsüz şekilde, sessiz ve derinden karşılıyor. 83.9 kWh’lık yüksek voltaj batarya paketi (Net 80.7 kW) otomobilin tabanında. 5. nesil eDrive bataryaların enerji yoğunluğu, 2020model i3’ten yüzde 20 daha fazla. Bataryanın şarj süresi, tercih edilen şarj tipine göre değişkenlik gösteriyor. BMW i4 eDrive40, 11kW gücündeki AC şarj ile 8.5 saatten kısa bir sürede tam batarya doluluğuna erişebiliyor. 200 kW DC şarj istasyonunda ise yüzde 10 oranında dolu olan bataryanın yüzde 80 doluluğa ulaşması için gereken süre 31 dakika.
Ağırlık merkezi 3 Serisi Sedan’a göre 53 mm daha alçak olan otomobil virajlarda stabil ve güvenli. havalı arka süspansiyon standart, adaptif M süspansiyon opsiyonel. Havalı süspansiyon sayesinde arka tarafta yük olsa bile aracın yüksekliği aynı oluyor. Bununla beraber sürüş konforunu ve dinamizmi de iyileştiriyor. Adaptif M süspansiyon ise bundan daha gelişmiş bir sistem ve 4 amortisörü de kontrol ediyor.
Bu arada kullanma imkânı bulamadığımız i4 M50’den de bahsedelim. Bu versiyonda toplam sistem gücü 544 HP (ön elektrik motoru 258 HP, arka elektrik motoru 313 HP), toplam sistem torku ise 795 Nm. WLTP normuna göre 510 km’lik menzile ulaşan otomobil 0-100 km/h hızlanmasını 3.9 saniyede tamamlayıp, maksimum 210 km/h hıza ulaşabiliyor.
BMW i4 nasıl bir otomobil?
BMW i4 eDrive40; hızlı, konforlu ve bir BMW’den beklenen üst düzey sürüş deneyimini fazlasıyla, hem de elektrikli olarak yaşatan bir otomobil.
BMW i4 eDrive40 fabrika verileri – teknik özellikler
Motor: | Elektrikli |
Toplam sistem gücü: | 340 HP |
Toplam sistem torku: | 430 Nm |
Maksimum hız: | 190 km/h |
0-100 km/h: | 5.7 sn |
Menzil (WLTP ortalama): | 493-590 km |
Enerji tüketimi (WLTP): | 19.1- 16.1 kWh/100 km |
Bagaj hacmi: | 470-1290 lt |
Boyutlar (uz./gen./yük.): | 4783 / 1852 /1448 mm |
Fiyat: | 1.892.900 TL |
CO2 emisyonu | 0 g/km |
+ Sessiz, huzurlu iç mekân, kalite, performans
– Dikkat dağıtan kumandalar
Otomobil.com.tr sitesinde yayınlanan BMW i4 Concept haberi için BURAYA, BMW i4 seri üretim versiyonu haberi için BURAYA, BMW Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!