Boyasız göçük düzeltme nedir? Boyasız göçük düzeltme özellikle son yıllarda ufak çaplı kaporta hasarlarında sıkça tercih edilen bir onarım yöntemi olarak öne çıkıyor. Burada en önemli avantaj kuşkusuz ki otomobilin orijinalliğinin bozulmaması ve değer kaybı yaşanmaması… 29 Eylül 2020’de İstanbul’da yaşanan dolu yağışından sonra azımsanmayacak sayıda otomobil hasar gördü. Konu hakkında açıklama yapan Türkiye’nin en büyük özel servisi RS Servis’in CEO’su Ünal Ünaldı, dolu yağışı sonrasında ilk yarım saatte 100’e yakın başvuru aldıklarını ve ortalama 5000 civarında otomobilin dolu hasarı aldığını tahmin ettiklerini söyledi. Ünaldı, dolu hasarlarının boyasız göçük düzeltme tekniği ile düzeltilmesi gerektiğini hatırlattı.
Boyasız göçük düzeltme nedir? (PDR)
Boyasız göçük düzeltme, dış darbeler sonucunda kaporta üzerinde meydana gelen yaklaşık 5 cm çapa kadar olan kaporta göçüklerinin özel aletlerle, aracın orijinalliği bozmadan ve herhangi bir boyama işlemi yapılmadan düzeltilerek eski haline getirmesi işlemidir.
Düzeltme işleminden tatminkâr bir sonuç alınabilmesi için kaportada göçük bölgesindeki sacın uzamamış, boyanın zarar görmemiş, hasarlı panelin daha önce boyanmamış olması ve araç saç aksamında folyo kaplama veya boya koruma filminin bulunmaması gerekir. Boyasız kaporta göçük düzeltme işleminde, üzerinde göçük bulunan panelin arkasına özel çubuklar ile ulaşılır ve göçük bölge dışa doğru masaj yöntemi ile düzeltilir.
Ulaşılamayan veya arkası kapalı olan kapı direkleri)gibi parçalarda onarım işlemi yine bu işe özel olarak tasarlanmış olan çektirme aletleri ile boyaya zarar vermeden yapılmaktadır.
PDR tekniği sayesinde aracın orijinalliği bozulmağı için ikinci el satışında sonradan boyamadan oluşabilecek değer kaybı olmaz.
Otomobil.com.tr sitesinde yayınladığımız bir önceki RS Servis haberi için BURAYA, RS Servis internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!