Brisa Genel Müdürü Hakan Bayman, düzenlediği yıllık değerlendirme toplantısında 2013 yılını gerek yurt içinde gerekse yurt dışında başarılı bir performansla tamamladıklarını söyledi. Yurtiçi satışlarda, reel ekonomik büyümenin ötesine geçerek, yüzde 9 oranında büyüme kaydettiklerini belirten Bayman, toplam satış gelirini yüzde 5 artışla 1 milyar 489 milyon TL’ye, net karı ise yüzde 51 artışla 144 milyon TL’ye çıkardıklarını belirtti. Bayman, dünya lastik sektörünün Çin ve Hindistan ağırlıklı olmak üzere yüzde 4 büyüdüğü 2013 yılında, Türkiye’deki toplam lastik talebinin, özellikle binek ve hafif ticari araç segmentlerinden kaynaklanan şekilde yüzde 12,6 artışla 20,3 milyon adede yükseldiğini söyledi. Bu yılki büyüme beklentisinin yüzde 3 düzeyinde öngörüldüğünü söyleyen Bayman, açıklamasına şöyle devam etti: “2013 yılında başlayan kur ve faiz yükselişleri, ÖTV artışı, kredi kartıyla alışverişe yönelik sınırlamalar, araç satışındaki peşinat şartı, seçim süreci, sıkı para politikası gibi faktörlerin ilk çeyrek itibarıyla etkilerini hissetmeye başladık. Otomotiv pazarı, yılın ilk 3 ayında yüzde 24,5 küçüldü. Bu talep daralmasına bağlı olarak Orijinal Ekipman lastikleri pazarı da daralıyor. Yenileme pazarında da hem ekonominin yavaşlaması hem de bu yıl ılık geçen kış koşulları nedeniyle yılın ilk çeyreğinde geçen yılın aynı döneme göre pazarda bir daralma söz konusu.”
Aksaray’da bu yıl temel atılacak
Aksaray OSB’de 950 bin metrekare alanda kurulacak yeni fabrikanın temelinin bu yıl içinde atılacağını açıklayan Bayman, ilk etapta 300 milyon dolar yatırım yapılacağını söyledi. Bayman, “2018 yılında devreye almayı hedeflediğimiz fabrikada, binek ve hafif ticari araçlar için üretim yapacağız. Yeni tesis, İzmit’teki üretim kapasitemize ek olarak, yıllık 4,2 milyon adet bir kapasite ekleyecek, böylece üretim kapasitemiz yüzde 30 artacak” dedi.
İnovasyon şirketine dönüşüm sürüyor
Brisa’nın üretim odaklı bir sanayi şirketinden müşteri odaklı bir inovasyon şirketine dönüşüm sürecini başarıyla yürüttüğünü belirten Bayman, “Sanayi Devrimi, ürünümüzü ve üretim süreçlerimizi nasıl şekillendirdiyse Dijital Devrim de toplumu ve müşteri ihtiyaçlarını yeniden şekillendirdi. Bu dönüşümün karşısında durmak imkânsız! Müşteri ve iş ortaklarımıza dokunarak, onların ihtiyaç ve görüşlerinden beslenerek, yenilikçi fikirlerimizle fark yaratmaya çalışıyoruz. Mükemmel müşteri deneyimi için inovasyonu tüm çalışmalarımızın kalbine yerleştiriyoruz. OtoPratik, ProPratik, Profleet, Mobilfix, Lastik.com.tr, Bridgestone Box gibi birçoğu sektörümüzde ilk olan yenilikçi hizmet ve çözümlerimizle mükemmel müşteri deneyimi yaşatmayı hedefliyoruz” diye konuştu.