Cumartesi, Kasım 23, 2024
Ana SayfaSatışa Sunulmaİlk sürüş – Test: Citroen DS5 1.6 e-HDi MCP ve 1.6 THP...

İlk sürüş – Test: Citroen DS5 1.6 e-HDi MCP ve 1.6 THP Otomatik

Türkiye’de 1 Haziran 2012 tarihinde satışa sunulacak olan Citroen DS5’in 1.6 e-HDi MCP 112 HP ve 1.6 THP Otomatik 156 HP versiyonlarını, Citroen Türkiye Genel Müdürü Bahattin Tatoğlu’nun da katılımıyla Edremit-Dikili arasında kullanma fırsatı bulduk. Bahattin Tatoğlu, Citroen DS5’i tanıtmasının yanı sıra Türkiye pazarını da değerlendirdiği basın toplantısında, Citroen DS5’in 1.6 e-HDi MCP 112 HP’nin baz fiyatını 84.900 TL, Citroen DS5 1.6 THP Otomatik 156 HP’nin baz fiyatını ise 81.400 TL olarak açıkladı.

Citroen’in 2012 toplam pazar öngörüsü 760.000 adet

Citroen Türkiye Genel Müdürü Bahattin Tatoğlu, yaptığı açıklamada 2012 yılı için Türkiye toplam pazar öngörüsünü 760.000 adet olarak açıkladı. Bu da 2011 yılına göre yüzde 12 oranında bir düşüşü ifade ediyor. Tatoğlu’nun basın toplantısında altını çizdiği bir konu ise hafif ticari araçların toplam pazardan aldığı paydaki düşüştü. Toplam pazardan 2000 yılında yüzde 25, 2011’de ise yüzde 29 oranında pay alan hafif ticari araçlar, 2001’in ardından her yıl yüzde 30-40 arasında pay aldı. 2012’nin ilk 4 ayında ise bu oran yüzde 27’ye düşmüş durumda. Tatoğlu, bu vurgulamanın ardından binek otomobil pazarı tahminini 540.000 adet (2011’e göre yüzde 9 düşüş) ve hafif ticari pazar tahminini 220.000 adet (2011’e göre yüzde 19 düşüş) olarak açıkladı. Citroen Türkiye Genel Müdürü Bahattin Tatoğlu Citroen satışları hakkında da bilgi verdi. Buna göre Citroen, 2009 yılında 13.261 adet, 2010 yılında önemli bir sıçrayışla 28.862 adet ve 2011 yılında 30.439 adet araç sattı. Citroen’in 2012 satış hedefi ise 32.400 adet. Bir başka deyişle Citroen, yüzde 12 oranında düşmesi öngörülen bir pazarda yüzde 6.1 oranında büyümeyi hedefliyor. Bahattin Tatoğlu, bunu iki nedene bağladı: 2012’nin yeni Citroen C4’ün ilk tam yılının olacak olması ve İstanbul Autoshow 2012’de tanıtılıp hemen ardından satışa sunulacak olan yepyeni sedan model. Bu satış hedefinin bir yansıması olarak, Citroen Türkiye’de 2011’de yüzde 3.52 olan pazar payını da 2012 yılında yüzde 4.26’ya çıkarmayı planlıyor. Bunun açılımında ise; Citroen Türkiye’deki pazar payını binek pazarda yüzde 2.4’ten 3.2’ye, hafif ticari araç pazarında ise yüzde 5.9’dan 6.8’e çıkarmayı hedefliyor. ”Bu hedefler arasında DS ailesinin payı ne olacak?” diye soracak olursanız, 2012 yılında, Citroen’in premium yüzünü yansıtan bu aile bireylerinden DS3 için 500, DS4 için 1000 ve DS5 içinse 300-350 adetlik (7 ayda) bir hedef açıklandı (Tedarik sıkıntısı yaşanmazsa 500 adede kadar çıkabilir).

İlk Citroen DS 1955’te yollara çıktı

Citroen’in ilk DS (Fransızca “Dees” okunur ve “Tanrıça” anlamına gelir) modeli 1955 yılında yollara çıktı ve 1955-1975 yılları arasında 1 buçuk milyon adet Citroen DS satıldı. Takvim yaprakları 2010 yılını gösterdiğinde Citroen, DS efsanesini yeniden canlandırmaya karar vererek yeni DS ailesinin ilk üyesi olan DS3’ü satışa sundu. Onu 2011’de DS4 izledi ve şimdi de 2011 Nisan ayında Şangay Otomobil Fuarı’nda tanıtılan DS5 modeli karşımızda.

Citroen DS5 hangi sınıfta ve rakipleri kimler?

Citroen DS5 D segmenti olarak da adlandırılan orta sınıfta yer alıyor. Otomobilin uzunluğu 4530mm, genişliği 1850 mm ve yüksekliği ise 1508 mm. 2727 mm dingil mesafesi bulunan Citroen DS5’in boş ağırlığı dizel ve benzinli motorda aynı olmak üzere 1420 kg. 5 kapılı hatchback karosere sahip olan ve rakip olarak gözüne BMW X1, Audi A4 Avant, Highline donanımlı Volkswagen Passat Sedan ve Volkswagen CC’yi kestiren Citroen DS5; hem aile hem de bireysel kullanım tarzını benimseyen, genç ve orta yaşlı, tasarım-stil odaklı ve farklılaşmak isteyen erkek müşterileri hedefliyor.

Modern ve ilgi çekici

Son derece modern ve ilgi çekici bir dış tasarımı bulunan Citroen DS5’in iç mekânı da premium iddiası taşıyan bir otomobilden beklendiği gibi kaliteli malzeme ve işçiliğe sahip. Zengin donanımıyla üst düzey konfor ve güvenlik sunmayı hedefleyen DS5, oldukça büyük ve alt kısmı düz bir direksiyon simidine sahip. Alışılmışın dışında bir kokpit tasarımı bulunan araçta, tavan dahil olmak üzere çeşitli bölgelere yerleştirilmiş çok sayıda butona ve bunların kullanımına alışmak gerekiyor. Bu durum, aracı belirli bir süre kullanıp alışkanlık edindikten sonra bir sorun yaratmayacaktır. Orta konsolda bardaklık bulunmayan DS5 (kutu ya da pet içeceğinizi kapı içinde bunun için ayrılmış olan bölgeye koymanız gerekiyor), eşya gözü konusunda da pek cömert değil. Şık ve rahat koltuklar vücudunuzu sarıyor. İki parçalı A sütunu ve arka camı yatay olarak ortadan ikiye bölen spoyler görüşü biraz kısıtlasa da, geri görüş kamerasının da yardımıyla bu konuda önemli bir sorun yaşanmıyor. Denon ses sistemiyle konforlu bir sürüş sağlayan otomobil, elektrikli ayarlanan koltukları ve hızlı-etkin çalışan klimasıyla maksimum konfor vaat ediyor.

İki motor seçeneğiyle ithal edilecek

Citroen DS5 Türkiye’de ilk etapta ikisi de 1.6 litrelik olmak üzere iki farklı motor seçeneğine sahip olacak. 1.6 e-HDi MCP, PSA Grubu’nun düşük yakıt tüketimiyle öne çıkan motor seçeneği olarak dikkat çekiyor. 112 HP güç ve 270 Nm tork üreten motorun ortalama yakıt tüketimi sadece 4.4 lt/100 km. Motor 6 ileri MCP şanzımanla (robotize otomatik) kumanda ediliyor. Yeni bir yazılım sayesinde şanzımanın vites değiştirme sırasındaki kararsızlıkları ve sarsıntısı azaltılmış. Diğer motor seçeneği ise 1.6 THP. Turbo benzinli olan bu ünitenin maksimum gücü 156 HP, maksimum torku ise 240 Nm. 6 ileri tam otomatik şanzımanla kumanda edilen ve ortalama 7.3 lt/100 km yakıt tüketen bu versiyonun 0-100 km/s hızlanması 9.7 saniye, maksimum hızı ise 202 km/s. Turbodizel seçeneğiyle tasarruf, turbo benzinli motoruyla performans isteyenlerin tercihi olması beklenen DS5, sert süspansiyonunun yanı sıra geniş ön ve arka iz mesafelerinin de etkisiyle başarılı bir yol tutuş sunuyor. Ancak bozuk yollarda hem zemindeki bozuklukların iç mekâna yansıdığını hem de bu tür zeminlerdeki sürüşler sırasında süspansiyondan ses geldiğini belirtelim. Muhtemelen bu cümleyi, otomobili kaymak asfalta sahip modern yollarda kullanan gazeteciler kurmamışlardır ve kurmayacaklardır. Fren hissi iyi olan (fren mesafesi, DS5’i İstanbul’da teste aldığımızda yapacağımız videolu testimizde ortaya çıkacaktır) Citroen DS5, Türkiye’ye sadece DSPORT adlı donanımla ithal edilecek.

Dizel Hibrid son çeyrekte aileye katılacak

Citroen Türkiye Genel Müdürü Bahattin Tatoğlu, bu iki motor seçeneğine sonbaharda 2.0 dizel otomatik seçeneğinin, yılın son çeyreğinde ise dizel hibrid versiyonunun ekleneceğini açıkladı. Böylece DS5 ailesinde sunulan seçenek sayısı dörde çıkacak. Kesin olan bir şey var ki, o da: Niş bir model olmasının da etkisiyle satış anlamında çok yüksekleri hedeflemeyen Citroen DS5; farklı tasarımı, zengin donanımı, kaliteli iç mekânı ve hibrid versiyon satışa sunulunca da yüksek teknolojisiyle, yeniden canlandırılan DS efsanesini bir üst seviyeye taşıyacak ve Fransız üreticinin imajını yükseltecek.

CITROEN DS5’İN FOTOĞRAF GALERİSİNE ULAŞMAK İÇİN BURAYA TIKLAYINIZ.

Citroen DS5 teknik özellikleri ve fiyatlar:

Model: Citroen DS5 1.6 e-HDi MCP Citroen DS5 1.6 THP Otomatik
Motor: 1560 cc, 4 silindirli, turbodizel 1598 cc, 4 silindirli, 16V, turbo, benzinli
Şanzıman: 6 ileri MCP (robotize otomatik) 6 ileri otomatik
Maksimum güç: 112 HP @ 3600 d/d 156 HP @ 6000 d/d
Maksimum tork: 270 Nm @ 1750 d/d 240 Nm @ 1400-4000 d/d
Maksimum hız: 191 km/s 202 km/s
0-100 km/s: 12.4 sn 9.7 sn
Boyutlar (uz./gen./yük.): 4530 / 1850 / 1508 mm 4530 / 1850 / 1508 mm
Bagaj hacmi: 468-1290 lt 468-1290 lt
Tüketim (ş.içi/ş.dışı/ort.): 4.8 / 4.2 / 4.4 lt/100 km 10.3 / 5.6 / 7.3 lt/100 km
Emisyon: CO2: 114 g/km (B) CO2: 169 g/km (D)
Türkiye’de satışa sunulacağı tarih: 1 Haziran 2012 1 Haziran 2012
Baz fiyat: 84.900 TL 81.400 TL

Yazı: Emre Anamur

18 YORUMLAR

  1. Arkadaşlar zeminin sathına göre içeri ses alması ve bozuk yolun hissedilmesi böyle bir araç için hiç de yakışmamış. Bu gece ilk kez gördüm.İnceledim.Beğendim.Hatta sipariş verdiğim Passat’tan vazgeçmeyi bile düşündüm.Ama bu problemi görünce hemen çark ettim. Passat sessiz bir araba. CC’yi de denedim ama bana bir tat vermedi. Ha ona bakarsanız BMW 320d de zevk vermedi. Biraz sanki Audi A4 iyi idi. Lakin gene de passat da karar kıldım. Herkese tanrı gönlüne göre versin.

  2. arkadaşlar lütfen yorum yapmadan önce iyi inceleyip doğru bilgi sahibi olalım. Bu araç passat dan iki, cc den bir gömlek üstün. Daha üst sınıfta bile var olmayan özellikleri sunuyor. Tasarımıyla eşsiz

  3. TASARIM KONUSUNDA CITROEN FARKINI ORTAYA KOYMUŞ DURUMDA EŞSİZ BİR TASARIM… TÜRKİYE DE BÜYÜK MOTORLAR SIKINTILI OLDUGU İÇİN MOTOR KONUSUNDA DA ÇOK DOGRU BİR TERCİHDE BULUNULMUŞ DS5 LE AYNI SINIFTA OLAN BİR ARAÇ YOK GÜNÜMÜZDE O YÜZDEN KIYASLAMAK GİBİ BİR ZAHMETE GİRİŞMEYİN TASARIIMI DİĞER BİR ÇOK ARACA FARK ATIYOR

  4. CITROEN DS SERİSİNİN EN BÜYÜK ELEŞTİRİLEN YÖNÜ SÜSPANSİYONLARININ SERT OLMASI
    TASARIMDAN DOLAY ESNEKLİKDE BİRAZ KATI DAVRANIŞMIŞ EGER ESNEK OLUNSAYDI ESNEME SIRASINDA TEKERLER ÇAMURLUKLARIA SÜRTÜNÜRDÜ

  5. Şanzımanı iyi inceleyin. vites geçişleri çok belirgin ve yavaş. Euro 5 emisyon verilerinin tutturulabilmesi için kullanılan enjektörlerden aşırı bir çıtırtı sesi geliyor. KESİNLİKLE OTOMATİKLEŞTİRİLMİŞ DÜZ VİTES seçeneğini DÜŞÜNMEYİİİİİNNNNN

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

 

spot_imgspot_imgspot_img
spot_imgspot_imgspot_img

Kategoriler