Dacia Spring Electric 2021. Hatırlanacağı gibi 14 Nisan 2020 tarihli elektrikli Dacia Spring haberimizde bu otomobilin ön üretim versiyonundan bahsetmiştik. O haberde ayrıca tamamen elektrikli Dacia Spring’in, Çin pazarında satılan Renault K-ZE ile kardeş otomobil olduğunu söylemiştik.
Dacia’nın ilk A segmenti otomobili. SUV olmayan ama SUV hissi vermesi için tasarlanan bir otomobil. Plastik çamurluk dodikleri ve tavan rayları bu hissin oluşmasında en büyük etken. Taban yüksekliği 150 mm olan otomobilin uzunluğu 3734 mm, genişliği 1622 mm, yüksekliğiyse 1516 mm.
Elektrikli Dacia Spring’in küçük boyutlarına rağmen iç hacim ve bagaj hacmi konusunda cömert olacağı söyleniyor. 4 yetişkine yönelik oturma kapasitesi sunan otomobilin ön kısmında 23 toplam hacmi 23 litreyi bulan eşya gözleri var. Bagaj hacmiyse 300 lt olarak açıklanıyor. Bu değer arka koltuk sırtlığının yatırılmasıyla 600 lt’ye kadar genişletilebiliyor.
Dacia Spring menzil ve şarj süresi
Dacia Spring’de yer alan elektrik motoru 44 HP (33 kW) güç ve 125 Nm tork üretiyor. 26.8 kWh’lık batarya ile kombine edilmiş bu motor otomobile WLTP normuma göre 235 km, NEDC normuna göre 295 km’lik bir menzil sağlıyor. Bu değerler çok yüksek gelmese de, yapılan araştırmalarda ortalama bir A segmenti otomobil kullanıcısının günde 31 km yol yaptığı ortaya çıkmış. Sonuç olarak otomobilin boyutu ufak olduğu için kullanılacak bataryanın da ölçüleri otomobille orantılı olarak ufak oluyor. Bununla birlikte Eco sürüş modunda menzili yüzde 10 kadar arttırabilmek de mümkün. Eco sürüş modunda elektrikli motorun gücü 33 kW’den 23 kW’ye kısılıyor. 125 km/h olan maksimum hız da 100 km/h ile limitleniyor. Otomobil 30 kW DC tipi şarj ile 1 saatten daha kısa bir sürede yüzde 80’lik batarya doluluk oranına ulaşacak. Kargo versiyonu da bulunacak Dacia Spring’in Avrupa’daki satışına 2021 ilkbahar aylarında başlanacak.
Dacia Türkiye internet sitesine ulaşmak için BURAYA tıklayın!